Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
timokyana schreef:Hoe heb je dat in hemelsnaam erin gekregen???Had al moeite met 1..
. Bij mijn ezels zaten twee inlages beter dan de physiopad, maar misschien ook omdat ik een zadel maat 1 heb en de physio enkel in maat 2 wordt gemaakt. 
Daar haal 'k de onderdelen voor mijn zadel en ze passen er perfect in en op. Zo heb 'k de pommel uit m'n randoll's gehaald en de hoge smalle pommel erin gestoken, ik heb de fenders eraf gesmeten en de korte van barefoot besteld. Ondertussen rij'k met engelse beugels en beugelriemen met gesp onderaan.
Graag dit topic ontopic houden over de startvraag. Lenneke_ schreef:Die van mij zijn toch wel ruim een cm dik. Ik krijg er net 2 inlages in (wat ook zat is hoor)
Met gewoon enkele inlages ging het ook goed, maar ik vind met dubbele inlages waarbij ik uit de bovenste zo'n boogje geknipt heb (net als bij de fysio) lekkerder zitten. Niet zo breed.

Wat denken jullie?
)

was wel wennen!
en zit ik dus losser. Tegen het einde van de rit was dat wel al stukken beter.
die is zo hoog... Ik ben een compleet plat zadel gewoon (ligt dus inmiddels ook daardoor niet meer goed bij tinkerbell) en nu bots ik dus af en toe wel tegen die pommel of zit die in de weg... Kan best zijn dat ook dat gewoon wennen is natuurlijk, maar het lijkt me wel lastig bij een langere rit 
hoewel ik dat wel positief vind 

dit is normaal bij haar, ook zonder zadel etc 

Daar draait het toch om. Citaat:Zomaar een vraagje, ik heb geen verstand van de dressuurversie. Maar ligt het zadel niet te ver naar voren? Dressuur is (imo) juist bedoeld voor schoudervrijheid. Ik zou zelf bijv. het zadel zeker een hand verder naar achter leggen.
dat vond ik zelf ook... bij het bekijken van de foto's
op het moment zelf eigenlijk niet. Wél viel me na het rijden op dat het zadel een ietsiepietsie naar achter was geschoven (en dus beter lag
)
Western, Engels VZH en boomloos bleken allemaal niet goed te dragen op mijn pony's rug (te breed in de schouders). Met een dressuurzadel lijkt dat nu opgelost te zijn...
)

(baalt effe)Citaat:...Het hele rijden ging dus gewoon 100% beter. Hij kwam ook veel beter nageeflijk en dat soort dingen. Ook de wendingen gingen veel vlotter en soepeler.
Helaas moest het testzadel dus weer door en de eerste keer terug met boomzadel, was het weer zoals voor het testzadel. Stijf, gespannen, schrikken enz.
Voor mij was de keuze dus wel gemaakt. Ik zou de overgang gaan maken naar een boomloos zadel...