Grondwerk van inge teblick

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Grondwerk van inge teblick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:16

Ja, vind ik wel Lachen

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 21:36

Wendy schreef:
Ja, vind ik wel Lachen

ja ik ook, ben zelf ook met dat boek begonnen omdat ik de andere methodes een beetje te ingewikkeld vond en dit gewoon een fijn, makkelijk te krijgen boek was waarmee ik meteen aan de slag kon.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 00:40

Het boek is juist heel erg goed als je niet zo van die voorgebreide patronen houdt, en gewoon een keertje iets wilt uitproberen. Het is geen gestructureerd programma dat je van pagina 1 tot het eind moet volgen om succes te hebben. Je kunt gerust in het midden beginnen, de hoofdstukken uitzoeken waar jij nu net problemen mee hebt, en daar beginnen. Het is een kookboek, een doe boek....gewoon kopen, en DOEN.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:44

is dit boek ook geschikt voor een jong paard?
ik heb een 1,5 jarige waar ik voorzichtig wat dingen mee wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:49

Ja,het kan ook met jonge paarden.Mijne was ook 1,5.Je moet alleen de oefeningen simpel houden en de oefentijd kort.
Inge heeft samen met de eigenaar bij ons een jongpaard ook zadelmak gemaakt.Ik vind het een leuke methode en mijn beide paarden begrijpen het ook echt.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:16

oke! bedankt, ik doe nu al wat grondwerk met haar, telkens maar 15 minuten en dan weer lekker de wei in Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:39

Ik heb em besteld bij Paardentips, zaterdagavond bestelde ik het boek, dinsdag lagtie op de mat.
Erg leuk, leerzaam boek. Alles staat duidelijk beschreven, binnenkort ga ik het eens in de praktijk toepassen Lachen !

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:39

Ik heb het boek ook besteld. Nog geen tijd gehad om het te lezen, maar de 1e indruk is zeeeeer positief.

Ze zou eigenlijk een dvd met filmpjes erbij moeten uitgeven, maar ja als het via de site ook te zien is *toppie*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:41

Heb het geld overigens laten afschrijven van m'n rekening Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:47

ik heb m via PN besteld

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 10:58

Ik heb het boek laatst uitgeleend aan een vriendin van me, die vond het ook een superboek! Het ligt nu nog bij haar en ik begin het eigenlijk wel te missen ik had het nl. nog niet helemaal uit en wil graag verder met mijn paard Haha!

Hebben jullie je paarden ook allemaal de bridge-target geleerd?? Of zijn er hier ook mensen die dat niet hebben gedaan en meteen verder zijn gegaan met andere oefeningen uit het boek??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:17

De bridge /target is wel belangrijk,uiteindelijk is dat waar de methode omdraait.
Mijn paard weet nu dat yes(gebruik ik ipv. ex) de beloning is.Zo is het via het rijden ook te gebruiken.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:16

Amani schreef:
Ik heb het boek laatst uitgeleend aan een vriendin van me, die vond het ook een superboek! Het ligt nu nog bij haar en ik begin het eigenlijk wel te missen ik had het nl. nog niet helemaal uit en wil graag verder met mijn paard Haha!

Hebben jullie je paarden ook allemaal de bridge-target geleerd?? Of zijn er hier ook mensen die dat niet hebben gedaan en meteen verder zijn gegaan met andere oefeningen uit het boek??

Heb ik bij mijn paard heel snel gedaan, en ik kan het nu dan ook op veel manieren gebruiken. Ze vindt het targetten zelf een ontzettend leuk spelletje (zowel op mijn hand als op een voorwerp, of een voorwerp oppakken), dus als ze braaf geweest is met trailerladen (en dat is ze wonderlijk genoeg altijd) mag ze dat nog even doen als beloning. Paard is niet meer uit de trailer te slaan Knipoog.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:10

Er staan inmiddels weer wat filmpjes op de website:

http://www.ingeteblick.be/

Onder hersenspinsels, gallery, filmpjes. Heb nog geen tijd gehad om ze allemaal te bekijken.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:14

Nu heb ik alleen weer gelezen dat het niet zo goed is om het paard te belonen met voedsel. Dit komt omdat degenen die lager in rang staan, eten afdragen aan degenen die hoger in rang staan. Dus zou je paard automatisch zichzelf als een hogere rang zien. Mijn paard wil dus alleen maar targetten als ze ook echt een beloning krijgt. Anders is voor haar de lol er zo af en komt ze echt niet meer.

Iemand tips of andere inzichten. Klinkt namelijk erg logisch (van die rangen), maar ik weet helaas ook niet alles. En er zijn hier vast mensen met meer ervaring.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:49

Heb je het al geprobeerd om haar niet iedere keer na het targetten een beloning te geven? Het moet niet vanzelfdsprekend zijn dat ze dat snoepje krijgt, maar ook niet zo zijn dat ze nooit wat krijgt.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:19

Ik probeer het inderdaad af te bouwen, maar moet dat misschien iets geleidelijker doen. Als ze twee keer niets krijgt, doet ze het gewoon niet meer. En dan wil ik haar niet lokken met eten.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:07

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:50

Ik heb het boek net besteld, spannend. Ben erg benieuwd en hoop er snel met mn verzorgpaardje mee aan de slag te kunnen gaan. De eigenaresse doet zelf aan onder andere loswerken en staat gelukkig heel positief tegenover grondwerk. Ze heeft er zelf ook veel aan gehad, met name toen ze dit paard net had, want het is een behoorlijk dominant paard (en dat is nog bijna zacht uitgedrukt, de instructrice die eens in de twee weken komt om te helpen met loswerken vindt het helemaal geweldig Tong uitsteken )
Ik zou het erg jammer vinden als ik het boek had, maar niet kon gaan oefenen.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:20

Is dit boek geschikt voor mensen die nooit iets met NH hebben gedaan, ook geen lessen of iets dergelijks hebben gehad?
Zo nee, is er iemand die me een ander boek kan aanraden?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:36

ik heb het boek ook en ik vind het erg handig! mijn pony had het targetten heel snel door, ben vandaag begonnen met targetten van een voorwerp en het 'kalm', hoofd naar beneden doen, targetten avn een voorwerp had hij na 1 keer door en het kalm ook wel opzich, alleen nog niet helemaal goed Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:38

@evelijn: hier is het boek heel geschikt voor juist!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:40

Okee, dan lijkt het me erg interessant! Ik ga het bestellen. Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:10

Laat je dan ook even weten wat je er van vond?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:12

Uiteraard, zodra ik ermee heb gewerkt zal ik een opmerking plaatsen hier. Lachen