Ervaringen Barefoot London?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Ervaringen Barefoot London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:40

dat was bij mij ook niet en eerst wou ik dat hier ook zetten, maar uiteindelijk lijkt het mij logisch: als je hard zweet, word je toch gewoon overal nat?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:40

bij deze trouwens de foto's van mijn huidige/oude zadel.
geen commentaar op de ligging, pasvorm etc aub, ik ben op zoek naar een nieuw zadel om deze redenen Knipoog

foto's zijn gewoon om even te tonen dat zo'n voorpommel en achterboog zoals bij de Barefoot London voor mij een wereld van verschil vormt Knipoog

http://i88.photobucket.com/albums/k193/ ... border.jpg

en ter vergelijking Tinkerbell met London (die hier teveel naar voor ligt en te korte singel gebruikt!)

het viel mij trouwens zondag pas op, toen ik voor het eerst na de testweek met London weer op mijn boomzadel zat:
a) terwijl boomloos toch zo ligt is... is mijn huidige zadel nóg lichter en ligt het makkelijk in de hand
b) de london lijkt reusachtig in vergelijking met mijn huidige zadel Wow!
c) ik miste eerlijk gezegd nu tóch wel het boomloze gevoel... had ik niet verwacht en verraste mij zeer positief (wat betreft de london dus Knipoog)

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:15

frenia schreef:
en ter vergelijking Tinkerbell met London (die hier teveel naar voor ligt en te korte singel gebruikt!)

Nou volgens mij is die singel helemaal niet te kort hoor!!! Bij mijn barefoot (wel de cheyenne overigens) moet ie volgens Sietke idealiter op het derde of vierde gaatje zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:09

Ik vind hem wel wat te kort , zie singel het liefst zo hoog mogelijk , maar als uiterste het derde of vierde gaatje.

Ikzelf kies voor een singel die op het bovenste of 1 na bovenste gaatje uitkomt , maar het "probleem" daarvan is dat je dan weinig speling hebt voor een kleinere of slankere pony Knipoog

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:26

pmarena schreef:
Ik vind hem wel wat te kort , zie singel het liefst zo hoog mogelijk , maar als uiterste het derde of vierde gaatje.

Ikzelf kies voor een singel die op het bovenste of 1 na bovenste gaatje uitkomt , maar het "probleem" daarvan is dat je dan weinig speling hebt voor een kleinere of slankere pony Knipoog

nou dan is mij de verkeerde singel 'aangesmeerd' Huilen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:53

Tinkerbell had weldegelijk wondjes toen ik die singel gebruikte, bij de tweede keer mét 1 maatje langere singel én bovendien langere rit, geen problemen gehad!!! Dus voor mij is de langere versie echt de betere optie, ook omdat mijn merries drachtig zijn en dus nog wat singelgaatjes gaan nodig hebben Clown

Ik denk niet dat het een probleem is hoor, als je paardje er zich goed bij voelt Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:33

Zo, ik heb de cheyenne binnen...en getest!!!

Weet niet of het hier helemaal op zijn plaats staat in dit topic, maar aangezien ik eerst de london heb getest, dacht ik dat het misschien nuttig is als ik mijn ervaringen met de cheyenne plaats...

Eerst en vooral sta ik telkens versteld over de staat waarin het testzadel zich bevindt Wow! alsof ze telkens een bijna gloednieuw opsturen!!! Bloos!

Bij het uit de doos halen, viel me meteen op dat de cheyenne een stuk lichter en minder lomp is dan de london. Ik dacht eerst dat het aan de vergelijking london/boomzadel lag, maar de cheyenne ligt duidelijk beter in de hand/arm dan de london.

Dan Tinkerbell opgezadeld, singelnijd was weer extreem, maar dat komt waarschijnlijk door de laatste ervaring met haar boomzadel weer (ik heb besloten dat ik gewoon niet meer rijd t ót ik een ander zadel heb, met het huidige is het echt een kwelling voor haar geworden)

En dan richting piste...Opgestapt...en te laat tot de conclusie gekomen dat mijn beugels vééééél te lang waren Rolleyes maar ik wilde geen fenders en had dus mijn eigen stijgebeugels eraan gehangen en die dan aan elkaar getaped zodat ze niet in de weg zaten... Ik had eigenlijk gedacht dat ik de lengte gewoon zo kon laten...niet dus...
Gezien de tape, kon ik de lengte niet meer aanpassen, en heb ik dus deels gewoon zonder stijgebeugels gereden Clown (ook gesprongen Nagelbijten / Gniffelen )

Ik had metéén een ander gevoel dan bij de london:
veel boomlozer
niet opgesloten
zat als een huis!

Ondanks het feit dat Tinkerbell weer spurtte als een trein, kon ik zonder enig probleem lichtrijden in draf en doorzitten. Voorpommel stoorde niet.
Ook galop ging erg goed, alleen rengalop is wat lastig omdat ik dan toch nog tegen de voorpommel aanbots...
Heb ook wat kleine sprongetjes genomen, ging ook prima.

Waarom besluit ik dan niet meteen: ik neem de cheyenne?
Wel... tijdens het rijden had ik er geen last van, maar als ik gewoon zat en gedeeltelijk ook in stap, doet er me iets pijn aan mijn vrouwelijke edele delen Clown
dit had ik bij de london niet!!!
wat kan het zijn? ik heb wel het gevoel dat ik véél breder zit in de cheyenne dan in de london...kan het zijn dat ik haar rug voel Verward en hoe kan ik dat verhelpen? dubbele inlages??? Verward

Is het trouwens normaal dat ik een langere singel nodig heb bij de cheyenne dan bij de london?

Enne... dat nubuck en die lichtgekleurde fleece-onderzijde: blijven die enigszins mooi?

Hier wat fotootjes Knipoog

Afbeelding

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:14

frenia schreef:
Zo, ik heb de cheyenne binnen...en getest!!!

Weet niet of het hier helemaal op zijn plaats staat in dit topic, maar aangezien ik eerst de london heb getest, dacht ik dat het misschien nuttig is als ik mijn ervaringen met de cheyenne plaats...

Eerst en vooral sta ik telkens versteld over de staat waarin het testzadel zich bevindt Wow! alsof ze telkens een bijna gloednieuw opsturen!!! Bloos!

Bij het uit de doos halen, viel me meteen op dat de cheyenne een stuk lichter en minder lomp is dan de london. Ik dacht eerst dat het aan de vergelijking london/boomzadel lag, maar de cheyenne ligt duidelijk beter in de hand/arm dan de london.

Dan Tinkerbell opgezadeld, singelnijd was weer extreem, maar dat komt waarschijnlijk door de laatste ervaring met haar boomzadel weer (ik heb besloten dat ik gewoon niet meer rijd t ót ik een ander zadel heb, met het huidige is het echt een kwelling voor haar geworden)

En dan richting piste...Opgestapt...en te laat tot de conclusie gekomen dat mijn beugels vééééél te lang waren Rolleyes maar ik wilde geen fenders en had dus mijn eigen stijgebeugels eraan gehangen en die dan aan elkaar getaped zodat ze niet in de weg zaten... Ik had eigenlijk gedacht dat ik de lengte gewoon zo kon laten...niet dus...
Gezien de tape, kon ik de lengte niet meer aanpassen, en heb ik dus deels gewoon zonder stijgebeugels gereden Clown (ook gesprongen Nagelbijten / Gniffelen )

Ik had metéén een ander gevoel dan bij de london:
veel boomlozer
niet opgesloten
zat als een huis!

Ondanks het feit dat Tinkerbell weer spurtte als een trein, kon ik zonder enig probleem lichtrijden in draf en doorzitten. Voorpommel stoorde niet.
Ook galop ging erg goed, alleen rengalop is wat lastig omdat ik dan toch nog tegen de voorpommel aanbots...
Heb ook wat kleine sprongetjes genomen, ging ook prima.

Waarom besluit ik dan niet meteen: ik neem de cheyenne?
Wel... tijdens het rijden had ik er geen last van, maar als ik gewoon zat en gedeeltelijk ook in stap, doet er me iets pijn aan mijn vrouwelijke edele delen Clown
dit had ik bij de london niet!!!
wat kan het zijn? ik heb wel het gevoel dat ik véél breder zit in de cheyenne dan in de london...kan het zijn dat ik haar rug voel Verward en hoe kan ik dat verhelpen? dubbele inlages??? Verward

Is het trouwens normaal dat ik een langere singel nodig heb bij de cheyenne dan bij de london?

Enne... dat nubuck en die lichtgekleurde fleece-onderzijde: blijven die enigszins mooi?

Hier wat fotootjes Knipoog

Afbeelding

Over de singel: (ik heb de cheyenne net een paar weken geleden bij Siets gekocht) die is bij Kayleigh nog een stuk korter!! Dus een langere heb je zeker niet nodig!
En dat je een vrij nieuw zadel hebt klopt ook, want die zijn kort geleden vervangen. Ik heb in juli nog getest met de lagere cantle (oude model).
Over je edele delen weet ik niet zo goed. Ik heb daar geen last van gelukkig. Wel rijd ik met het physiopad en die is vrij dik. Dubbele inlages zouden wel eens kunnen helpen. Het ziet er mooi uit op tinkerbell!
Nubuck wordt op den duur wel glad. Lijkt dan meer op leer, vooral waar er delen wrijven door je lijf en door de beugelriemen/fenders. Verder weet ik niet veel meer te zeggen qua commentaar.
Ik zit nu een stuk lekkerder op het zadel dan toen ik hem net had. Siets zei ook dat je in het begin last kon hebben van een bobbel onder je, maar die is idd nu weg.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:49

bedankt voor je reactie!

ik vind het haar ook leuk staan Ja véél beter dan de london!
ik wilde ook eigenlijk een zwart zadel... maar nu vind ik dat bruin ook erg gaaf... Clown

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:01

Die bobbel blijft een raar iets.... hij komt lang niet bij elk zadel voor , en bij de zadels waar ze wel voorkomen gaat hij bij 99% binnen 2 weken / 10 stevige rij-uren wel weg. Maar soms is het iets blijvends.

Van origine komt het volgens mij door het strak dubbelgevouwen liggen tijdens het verzenden , en het komt wel voor dat er een vouw in de seatsaver komt tijdens het inrijden van het zadel , als het helemaal naar de rug van het paard gaat staan. Sommige paarden hebben blijkbaar een vorm die ervoor zorgt dat er een vouwtje in de seatsaver moet komen , om die rug helemaal goed te volgen....

Zoals gezegd ook boomloos werkt niet perfect op ELK paard , dat blijkt maar weer.

Ik vind de Cheyenne veel beter staan dan de London.

Maar ik ben sowieso niet zo'n London-type hoor , ik vind hem behoorlijk aan de maat....hou zelf sowieso niet van die zadels met zulke lange zijkanten , zit alleen maar in de weg tussen jezelf en je paard Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:31

dat gevoel had ik dus ook idd bij de london, de cheyenne bevalt echt stukken beter!!!
ben ik even blij dat ik toch besloten heb ook de cheyenne te testen.
Hij staat haar echt goed en rijdt beter!

Nu alleen die pijn nog Clown
Mijn moeder bleek er bij haar paard ook last van te hebben, dus het moet idd zo'n bobbel in de seatsaver zijn (alhoewel minimaal) en ligt niet aan mijn paard.
Mijn moeder melde ook dat ze het gisteren na een lange rit (van ongeveer 2.5u) al bijna niet meer voelde.

Dus ik ben benieuwd hoe het zit als ik er vandaag of morgen weer opkruip Knipoog

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:14

pmarena schreef:
Die bobbel blijft een raar iets.... hij komt lang niet bij elk zadel voor , en bij de zadels waar ze wel voorkomen gaat hij bij 99% binnen 2 weken / 10 stevige rij-uren wel weg. Maar soms is het iets blijvends.

Van origine komt het volgens mij door het strak dubbelgevouwen liggen tijdens het verzenden , en het komt wel voor dat er een vouw in de seatsaver komt tijdens het inrijden van het zadel , als het helemaal naar de rug van het paard gaat staan. Sommige paarden hebben blijkbaar een vorm die ervoor zorgt dat er een vouwtje in de seatsaver moet komen , om die rug helemaal goed te volgen....

Dat zou wel eens kunnen kloppen, want ik heb het niet en mijn zadel is niet opgestuurd. Heb hem zelf opgehaald. (hoewel hij wel uit een doos kwam, dus weet niet of je dat bedoeld). Misschien helpt het als je er zo'n schapenvacht-seatseaver bijbesteld??? Zit toch alweer een stuk zachter denk ik!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:31

Nou ze komen natuurlijk ook vanuit Duitsland strak op elkaar ingepakt naar mij toe he , en ik stuur ze naar klanten of wederverkopers , soms worden ze niet direct verkocht en zitten ze een paar weken in een doos , dus het gaat zich dan wel zetten in een opvouw-knik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:49

pmarena schreef:
Maar ik ben sowieso niet zo'n London-type hoor , ik vind hem behoorlijk aan de maat....hou zelf sowieso niet van die zadels met zulke lange zijkanten , zit alleen maar in de weg tussen jezelf en je paard Knipoog

Die zijkanten zijn in ieder geval bij de maat 2 van de London te lang. Mijn rijschoenen komen er maar net onderuit. Zal morgenochtend even kijken voor een paar foto's van mij en mijn verzorgster. Dan is gelijk ook het lengte verschil te zien (verzorgster zit 4/5 gaten langer dan ik).
Voor de rest een heerlijk zadel heb er alleen te korte benen voor en kan dus nog niet eens fatsoenlijk aandraven op beenhulp. Tong uitsteken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:59

Je hebt waarschijnlijk ook geen fluit aan de kniewrongen dan ? Tong uitsteken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:52

pmarena schreef:
Je hebt waarschijnlijk ook geen fluit aan de kniewrongen dan ? Tong uitsteken

Nee niet veel. Tong uitsteken
Een paar foto's wel met de mobiel gemaakt, want mijn digi had geen zin. De bijbehorende beugelriemen konden net kort genoeg (op zijn korts).
Afbeelding
Aparte foto zodat goed te zien is hoe ver mijn benen er onder uit komen.
Afbeelding
Dit is mijn verzorgster en die vind het wel weer een heerlijk zadel, maar die heeft ook langere benen.
Afbeelding
Afbeelding

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:28

Welke maat London is dat? Zitten de beugels niet erg kort bij je verzorgster? Wat zijn je verdere ervaringen met de London op je Fjord, ik wil er namelijk ook 1 kopen voor mijn Fjord, maar heb nog geen zadel getest (wel al aangevraagd) Maar nu zag ik ze voor 100 euro goedkoper en ik ben nog aan het dubben... Haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:54

Dit was maat 2 voor mij dus ook een klein beetje te groot. Ze rijd nog niet zolang boomloos en vind het allemaal nog erg wennen. Vind het zadel voor de rest wel lekker zitten, maar het is dus niet mijn zadel.

Hou het maar gewoon bij mijn eigen cheyenne in de kleur bruin. Wat ik dus ook nog leuker vind staan bij mijn fjord.
Dit is een kleine collectie van de foto's die Fabienne gemaakt heeft en nog niet alles staat erop. Maar dan kan je gelijk kijken hoe bruin staat op een fjord. Knipoog
http://www.mijnalbum.nl/Album=OKW4MHAN

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:21

Ja vind de beugels bij jullie allebei kort, maar dat is natuurlijk maar net wat je lekker vind zitten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:45

Cookies schreef:
Ja vind de beugels bij jullie allebei kort, maar dat is natuurlijk maar net wat je lekker vind zitten.

Bij mijn verzorgster zouden ze misschien wel langer kunnen. Maar bij mij niet want dan zit ik helemaal met gestrekte benen (en dan moet ik op mijn tenen rijden). Heb op de foto ook niet mijn hakken uitgedrukt. Denk dat als ik mijn hakken uitgedrukt heb dan krijg je gelijk al een ander beeld.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:49

Ja dat zou kunnen. Als je zelf maar lekker zit toch??

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:24

Ik krijg volgende week mijn Barefoot London testzadel (maat 1)
De Cheyenne staat hem goed Marcella Ja Bruin is er mooi op een Fjord,
helaas heb ik alles al in het zwart en bij een bruin zadel hoort ook een
bruin hoofdstel en zoveel centjes heb ik niet Haha! Hopen dat de London
ooit in het bruin komt!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 07:09

Ben benieuwd hoe je de London vindt, Ullwinn! Lachen

het testzadel komt over 2 maanden deze kant op, dus ik moet nog eventjes geduld hebben! Haha!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:25

Ik post even zodat ik mee kan blijven lezen. Ik wil een barefoot gaan bestellen (dat ik boomloos wil ligt al vast) maar ik twijfel idd nog enorm tussen een London en een Cheyenne. Mijn instructrice heeft ook de London getest en zij hetzelfde mbt de kniewrongen, dat ze veel te laag (geloof ik) zaten, zij had er niks aan.

Ik zit ook nog enorm te twijfelen over de maat, mijn paard is ± 1.58m. ik ben ± 1.80M en weeg 66 kg (maar dat kan altijd veranderen, negatief én positief Haha! ). Ik voel meer voor een maat 1 omdat mijn benen dan automatisch verder naar achter zouden liggen maar zou dat wel passen. Verder wil ik absoluut mijn eigen beugels aan het zadel hangen en niet de fenders. Hangen mijn eigen beugels net zo stabiel aan een London als aan een Cheyenne?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:30

ik zou voor de maat gaan die bij je kont past Knipoog
ik had geen problemen met de beenligging. dat van die wrongen heb ik wel al vaker gehoord.

ik heb bij beide met engelse beugels gereden, bij de london zaten die bij, bij de cheyenne heb ik er mijn eigen aan gehangen.

bij de london zat ik wiebeliger dan bij de cheyenne met mn benen, maar de tweede keer was dat al veel mibder dan de eerste keer.

gewoon allebei testen Knipoog