Goede natuurlijk bekappers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Re: Goede natuurlijk bekappers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:50

Ik heb het erbij gezet!
Als iemand zijn reactie niet op de site wil hebben, pb mij dan even, dan verwijder ik de reactie(s)!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:54

Ik vind het best netjes

Als je trouwens de site zonder reclame wilt, kan ik het eventueel wel (tijdelijk) op mijn webspace zetten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:03

Ach, die reclame maakt me niet zoveel uit, zolang het geen pop-ups zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:22

Ik zou de ervaringen per bekapper bij elkaar zetten. Nu keek ik specifiek even naar Fred Kammer, en ik zag dat hij er twee keer in staat.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:32

Ja, daar zat ik dus een beetje mee. Want je hebt een Fred kramer en een fred kammer, zijn die dus allebei hetzelfde?

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:37

Misschien kun je ook bij elke bekapper erbij zetten waar ze vandaan komen en in welke regio ze werken, daar ben ik wel benieuwd naar, is er ook een die in Zuid-Limburg komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:44

Er is geen Fred Kramer
De bekapper die o.a. Soxje en ik hebben, heet ook Fred Kammer.

Idd ook de woonplaats en werkregio erbij vermelden Dorien, lijkt me handig voor de lezer.

Fred woont in Assen. Regio: Drenthe, misschien een stuk Friesland en Groningen, maar hoe ver zijn werkgebied reikt, zal ik aan hem moeten vragen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:00

Oke, ik zal het veranderen!

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:21

Overzichtelijke site. Ik denk dat het voor twijfelende mensen zeker van nut kan zijn. Op Klaas z'n site staat trouwens dat hij geen nieuwe klanten meer aanneemt, behalve als het vlakbij zijn woonplaats is.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:38

Hee arno, woon je ook in waalwijk?
Even een vraagje: wie heeft er meer informatie over Raf Antheunis? Want zijn site is uit de lucht en ik kan helemaal geen informatie over hem vinden.

Alikesflame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:47

fred is bij ons in friesland geweest en bij mijn nicht in groningen dus neem aan dat ie dan ook groningen en friesland werkt

xtostarlight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:55

Ik heb al jaren als vaste bekapper Klaas Feuth. Hij is superlief tegen Floem, altijd geduldig, als ze eens geen zin heeft, dan blijft ie gewoon even wachten tot ze dr benen weer omhoog wil houden. Floem's hoeven zijn niet de meest makkelijke, maar hij houd ze netjes bij, zodat van de problemen eigelijk weinig meer te merken is. Verder vind ik het heel fijn dat hij altijd klaar staat voor vragen, hij legt alles uit en er is met hem te discussieren, dus niet zoals bepaalde mensen: 1 waarheid en dat is de mijne.
Ik ben overigens voor mijn profielwerkstuk (middelbare school) met hem meegelopen (stage) en heb hem dus ook bij andere paarden (moeilijkere paarden) aan het werk gezien.
Van mij dus een positief oordeel over Klaas, hij doet zijn werk supergoed!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:14

Fred Kammer komt ook in Friesland (leeuwarden). Is ons heel goed bevallen, hij legde alles perfect uit zodat we het na de cursus zelf goed konden onderhouden. Gaat nog steeds hardstikke goed, nu anderhalf jaar later. Als ik er een bekapper bij haal dan is dat Fred Kammer.

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:21

Weer een lijstje?

Er zijn al zoveel lijstjes over natuurlijk bekappers. Ik begrijp best de opzet van het geheel, nl. het promoten van het natuurlijk bekappen. En tegen positieve ervaringen horen misschien negatieve te staan, maar wat heeft het voor toegevoegde waarde?

Het is allemaal zo persoonlijk of een bekapper wel of niet goed bevalt bij een paard. En het gaat als ik de reacties lees alleen maar om kleine dingen als of hij vriendelijk is tegen het paard en of het paard goed stil blijft staan, enz.

Ik heb zelf zeer negatieve ervaringen met mijn oude hoefsmid, ja degene die besloeg. Maar zijn naam zal ik nooit op een forum noemen, dus waarom dan wel die van een natuurlijk bekapper waar ik misschien minder goede dingen, maar nog altijd veel positiever kan praten dan deze smid??

Zo ken ik ook een paardentandarts waar ik niet te spreken over ben, terwijl de andere er mee wegloopt.

Overigens heb ik de beste ervaringen tot op heden met mezelf als bekapper

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:37

ik zou negatieve en positieve ervaringen noemen, Isapaardje. Dan kan iedereen voor zichzelf oordelen of je iemand wel of niet bij je paard wil.

Persoonlijk zou ik graag ieder verhaal horen over een bekapper/tandarts die ik bij mijn paarden heb.

En als je dan vind dat je als bekapper of tandarts niet kunt reageren op eventuele reacties..tja dat is de pech van een openbaar beroep. Je zult jezelf toch moeten bewijzen.

Ik denk dat dit lijstje alleen maar positief spreekt over bekappers, die zullen hier dan eerder blij mee zijn dan zich eraan storen. Het gaat ook om kleine dingen, zo heb ik eens een hoefsmid gehad die goed bekapte, maar die het paard in zijn buik schopte. Die komt er dan niet meer bij natuurlijk.

Het is om de kleine dingen dat ik zelf ben gaan bekappen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:14

Ik heb de site bijgewerkt!

santerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:05

Pellie schreef:
Herman Koops uit Bant
- jaren ervaring als bekapper, traditioneel doet hij ook nog op vraag.
- veel kennis
- brengt dit goed over
- bij problemen een actieve meedenker en komt snel nog een keer langs als iets niet goed is

Deze komt ook bij mij.
Heeft een heel erg verwaarloosdehoefbevangen paard na geklungel van van verschillende traditionele hoefsmeden weer op de goede weg geholpen !
Verder komt hij voor mijn 2 eigen jonge paardjes waaronder 1 hengst.
Laat zich niet afschrikken als ze moeilijk doen.
Legt goed uit wat hij doet.
Ik hou de hoeven tussen door zelf een beetje bij.

Klaas feuth heb ik ook een keer gehad.
Hij was geduldig bij mijn 2 jonge paarden. De hengst had wat kuren, toen stuurde hij hem wat rond in de bak waarna de hengst weer rustig werd en hij weer verder kon.
Dat vond ik erg positief.
Bij mijn merrie waren de voorhoeven niet helemaal naar mijn zin. Er was te weinig van de tenen af,(kan het niet zo goed uitleggen) dat werd bevestigd door mijn huidige bekapper.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:27

Ik heb je reactie aan de site toegevoegd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:17

Chestnut schreef:
Ik heb goede ervaringen met www.nilshoefverzorging.nl
- Hij is erg geduldig, neem de tijd en praat met het paard.
- Hij bekapt goed.

Zijn er nog meer mensen met ervaringen met Nils?
Hoe gaat hij te werk? Overlegt hij veel of gaat ie z'n gang? Is hij erg kundig? Hoe lang heeft hij nu ervaring als bekapper?

VerafjordJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:14

MysticTinker schreef:
Misschien kun je ook bij elke bekapper erbij zetten waar ze vandaan komen en in welke regio ze werken, daar ben ik wel benieuwd naar, is er ook een die in Zuid-Limburg komt?

Voor Vera komen Jack en Pien altijd en daar ben ik heel tevreden over, meer informatie over hen vindt je op www.spirithorses.be

De haflinger van mijn vriendin wordt door Raf ...? gedaan. En daar heeft zij ook hele goeie ervaringen mee.

Wij zitten in de regio Maastricht.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:54

Deighton schreef:

Gisteren bij Felicity geweest.
Paardje was echt een scheet.
Voorijzers verwijderd en rondom bekapt.
Hij liep direct prima zonder ijzers. Nou weet ik wel dat dat na een dagje anders kan zijn, maar voorlopig zag het er goed uit.
Simon

En vandaag voor de tweede keer geweest. Ben echt super tevreden. Mijn paard loopt een heel stuk beter. een stuk ruimer en tilt ook beter de hoeven op. Ze slofde eerst echt en vergat regelmatig de voeten op te tillen. Dat is nu met nb en goed les een heel stuk verbeterd.
Vandaag ook een poging gedaan tot mijn 2 jarige hengst. De voorhoefjes gingen super. Helaas de achterbenen een stuk minder. Hij sloeg echt uit angst om me heen. Simon is echt fanatisch rustig gebleven. En heel diervriendelijk.
Ik ga nu hard met hem oefenen. En hopelijk kunnen zijn achterhoefjes (veilig) gedaan worden over 8 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:51

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:55

Ja, ik zal het vanavond of morgen even bijwerken. Ja

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:16

Fred Kammer komt ook al jaren bij mij. Ik ken hem van vroeger (heb een paar jaar bij hem in de les gereden). Destijds was hij al bezig met "aparte"dingen: rijden zonder zadel, bitloos en dergelijke. Werd door veel mensen voor gek verklaard, maar ik had respect voor hem. Later kwam ik hem weer tegen via de menvereniging waarbij we samen hebben gereden. In die periode had mijn smid die ik destijds had geen tijd om bij Des te komen ene heb ik Fred gevraagd. Liep ze vroeger altijd kreupel na het bekappen, na Fred zijn bekappen was dat niet het geval. Voor mij een reden om hem blijven te vragen. Ook het jonge paardje dat destijds bij die van mij stond heeft hij een aantal keer bekapt. Nu is dat een verhaal apart (ze is een aantal gaan liggen tijdens bekappen door een normale smid) maar Fred nam alle tijd en heeft haar netjes op 3 benen staand kunnen bekappen.
Hij heeft bij onze menvereniging ook een keer een hoef-cursus gegeven waarin hij ons op echte hoeven heeft laten oefenen (van overleden dieren, die een ander heeft weten te regelen, waren echt heel onverzorgde hoeven), was echt heel leerzaam. Ook heeft hij me adviezen gegeven voor het bijhouden van Des d'r hoeven. En we zitten met veel dingen op dezelfde golflengte, dat is ook prettig.

Gea_Fille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:13

Nils Holgerson uit Wetsen Haha!
Hij heeft laatst een shetlander onder handen genomen foto's daarvan staan op : www.nilshoefverzorging.nl
en dan bij extreme hoeven..
Hij doet ook de hoeven van mijn pony en ben zeer tervreden