Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gelukkig staat de mijne op goed stro en vult dat aardig maar ben benieuw hoe ze het deze winter gaat doen. Geef je aan dat je paard een x aantal gram biks moet hebben krijgen ze de helft dat zie ik ook overal gebeuren. Als ik nu goedkoper zou staan zou ik zelf extra hooi kopen en 's-avonds gaan geven maar schiet er A. overdag's niets mee op en B. als stalhouders zien dat je bijvoert (ook met biks enzo) dan geven ze zelf minder is mijn ervaring
heb er ook wel eens op een stal naar gevraagd en dan gaf die stalhouder dat ook toe dat ie dat wel makkelijk vond als de mensen zelf bijvoerden
Blijft toch altijd behelpen op een pensionstal.
T@nj@ schreef:Kan iemand mij misschien vertellen wat er mis is met brokken?
Ik hoor veel mensen het zo vaak roepen dat hun paarden nooit meer brok zullen krijgen maar ik snap niet waarom?
Ik voer dus ook subli basis maar kan ik misschien beter over stappen op een granenmix o.i.d.? (paarden en pony's werken overigens nauwelijks hoor, staan wel 24/7/12 buiten met schuilschuur)
(dus bijvoorbeeld als melasse, om de boel bij elkaar te houden) of zit er ook nog andere rotzooi in?

T@nj@ schreef:Kan iemand mij misschien vertellen wat er mis is met brokken?
Ik hoor veel mensen het zo vaak roepen dat hun paarden nooit meer brok zullen krijgen maar ik snap niet waarom?
Ik voer dus ook subli basis maar kan ik misschien beter over stappen op een granenmix o.i.d.? (paarden en pony's werken overigens nauwelijks hoor, staan wel 24/7/12 buiten met schuilschuur)
. De reden dat ik geen brok voer is vrij simpel... ze heeft het niet nodig, dus zonde geld. Ze krijgt onbeperkt hooi en daarnaast een vitaminen/mineralenkorrel. Twee à drie keer per week lijnzaad en dat was het weer. In de winter krijgt ze, als het vriest, de riante hoeveelheid van 150 gr slobber
. Daar doet ze het prima op, dus heb ik geen reden om brok te voeren.T@nj@ schreef:En die additieven, dat is dan het spul om van een brok een brok te maken zegmah?(dus bijvoorbeeld als melasse, om de boel bij elkaar te houden) of zit er ook nog andere rotzooi in?Misschien dat ik ook wel ga overstappen naar iets anders, wel een gedoe hoor, ik moet mij idd. heel goed gaan inlezen.
Ik was er gelukkig wel al heel lang achter dat waneer er op een zak voer staat dat het een compleet voer is, dit dus doorgaans niet het geval is
T@nj@ schreef:Bij mij krijgen ze ook onbeperkt hooi dus eigenlijk kan ik de brok wel achterwege laten (niet dat ik daar zo veel van voer hoor)
Wat is in jullie ervaring nou het beste om bij een paard in de winter de kachel goed brandende te houden?
) dat is als ik het wel heb ook behoorlijk olie houdend (voelt in ieder geval wel erg vettig aan) dat schijnt ook goed voor het kacheltje te zijn.
was dus ook geen succes.

) ... maar ik ben toch ook wel erg nieuwsgierig naar dat grote ding... Wie O Wie heeft enig idee wat ik bedoel???? Hoe werkt zo'n ding en wat zijn de (gebruikers) ervaringen???