Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
T@nj@ schreef:Kan iemand mij misschien vertellen wat er mis is met brokken?
Ik hoor veel mensen het zo vaak roepen dat hun paarden nooit meer brok zullen krijgen maar ik snap niet waarom?
Ik voer dus ook subli basis maar kan ik misschien beter over stappen op een granenmix o.i.d.? (paarden en pony's werken overigens nauwelijks hoor, staan wel 24/7/12 buiten met schuilschuur)
T@nj@ schreef:Kan iemand mij misschien vertellen wat er mis is met brokken?
Ik hoor veel mensen het zo vaak roepen dat hun paarden nooit meer brok zullen krijgen maar ik snap niet waarom?
Ik voer dus ook subli basis maar kan ik misschien beter over stappen op een granenmix o.i.d.? (paarden en pony's werken overigens nauwelijks hoor, staan wel 24/7/12 buiten met schuilschuur)
T@nj@ schreef:En die additieven, dat is dan het spul om van een brok een brok te maken zegmah?(dus bijvoorbeeld als melasse, om de boel bij elkaar te houden) of zit er ook nog andere rotzooi in?Misschien dat ik ook wel ga overstappen naar iets anders, wel een gedoe hoor, ik moet mij idd. heel goed gaan inlezen.
Ik was er gelukkig wel al heel lang achter dat waneer er op een zak voer staat dat het een compleet voer is, dit dus doorgaans niet het geval is
T@nj@ schreef:Bij mij krijgen ze ook onbeperkt hooi dus eigenlijk kan ik de brok wel achterwege laten (niet dat ik daar zo veel van voer hoor)
Wat is in jullie ervaring nou het beste om bij een paard in de winter de kachel goed brandende te houden?