Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:16

Zo, Andor begint het te snappen!

De Friendly en porcupine leverde niet zo vel problem,en op , dus ik ben vandaag de drinving game gaan doen, dat lukte me alleen op de achterhand.

Ik heb ook de yoyo geprobeerd, en dat lukte me zelfs! Ik hoefde maar een klein sprongetje te maken en hij deed een stapje terug.
Onmiddelijk alle druk laten vallen natuurlijk.
Daarna nog een paar keer geprobeerd, maar dan alleen met het slingeren vh touw. En ja hoor, mijn lompe tank doet het!!

Toen werd ik wat overenthousiast, en deed nog effe de circling game.
Ik lieg niet, maar hij deed een rondje om me heen, zonder dat ik mee draaide.
Yes! Kicken man!
De andere kant op deed hij het rondje voor 3 kwart.

hihi, leuk joh, Parelli.
Deze week pas begonnen en nu al zoveel resultaat!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 11:19

Nu yoyo op alleen de boze blik en 1 vingertje
dat springen heb ik even gemist, staat zeker niet op de dvd, de boekjes heeft iemand anders, die snap ik sowieso niet.... kan geen Engels.

ik was met Morrie in een maand door het grondwerk van level 1 heen, zit nu te wachten op het nieuwe level 2........

ben nu aan het varieren en ben met rijden begonnen, dat rijden is niet echt simpel met een paard als Morrie die niet in een bak mag lopen van de DA......

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:24

smurf schreef:
Nu yoyo op alleen de boze blik en 1 vingertje

Dat komt vanzelf wel, dit was de eerste keer dat ik dit probeerde.

dat springen heb ik even gemist, staat zeker niet op de dvd, de boekjes heeft iemand anders, die snap ik sowieso niet.... kan geen Engels.

Vertel je zelf toch net ook aan TL?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 11:26

nee hoor, TL zegt zelf dat ze gaat springen, ik haal het niet in m'n hoofd om met mijn gewicht te gaan springen, ik heb het over life up en life down niet over springen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:30

smurf schreef:
nee hoor, TL zegt zelf dat ze gaat springen, ik haal het niet in m'n hoofd om met mijn gewicht te gaan springen, ik heb het over life up en life down niet over springen

Verkeerd begrepen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:39

Hahahahha,ik zei voor de grap dat als ik als een achtelijke zou springen,dat ze dan wel achteruit zou gaan..
(maar dat doet denk ik ieder paard wat mij als een achtelijke zou zien springen..)

Ik spring dus niet,het was maar een grapje...
Ik zwiep wel als een achtelijke met de leadrope...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 11:45

gaat ze nou op driving wel achteruit??? Dan kan je dat uit gaan bouwen: vingertje erbij en op een gegeven moment gaat ze alleen voor het vingertje, dan hoef je niet meer met de stick op de grond te tikken en kan je ook blijven staan

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:50

Is die voor mij,of Antheman bedoeld?

Femke gaat niet achteruit,ook niet op driving...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 12:09

voor jou, AM heeft geen "zij" alleen 2 x een "hij" (nou ja, "het)...

en gaat ze achteruit op porcupine??? (bullsnap van de leadrope naar achteren duwen, of met je vingers op de neus of op de borst?)

dat is namelijk de basis van de yoyo game......

een paard dat gemakkelijk naar je toe komt, zal overigens moeilijk bij je weggaan.

Morrie ziet er nu het spelletje van in en nu wil ie wel achteruit, hij weet immers dat ie daarna weer bij me mag komen

Ik heb momenteel bij het rijden een probleem met laterale flexion, hij vertikt het gewoonweg, komt wel weer, maar nu doet ie het niet, dus kunnen we niet de polder in (geen one rein stop)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:20

Citaat:
en gaat ze achteruit op porcupine??? (bullsnap van de leadrope naar achteren duwen, of met je vingers op de neus of op de borst?)
dat doet ze wel!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 12:27

dan heb je de basis, dan kan je eerst proberen achteruit op driving te doen, en dan pas yoyo.....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:47

Tinkerloos schreef:
Hahahahha,ik zei voor de grap dat als ik als een achtelijke zou springen,dat ze dan wel achteruit zou gaan..
(maar dat doet denk ik ieder paard wat mij als een achtelijke zou zien springen..)

Ik spring dus niet,het was maar een grapje...
Ik zwiep wel als een achtelijke met de leadrope...

Oh, maar ik heb het direct toegepast en het werkte heel goed hoor

ik vind dat technische Engels zo moeilijk.
Sna pgeloof ik ook niet alles wart er staat ,ben ook meer een doener.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 12:53

daarom heb ik de boekjes aan een stalgenoot gegeven, zij woont samen met een Engelsman en kan aan hem vragen om dingen te vertalen...... zij de boekjes, ik de dvd's... zo af en toe mis ik iets,maar daar wijst zij me dan wel weer op.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:57

Ach, ik leer hier uit het topic en natuurlijk op PNH en ik PB nog wel eens . Zo kom ik er ook.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 13:03

ik heb iedere maand hulp van mij bekapper en mail nogal eens met Parelli Nederland.
Er doen nu, voor zover wij weten, 2 Norikers het Parelli programma in Nederland en dat vinden ze blijkbaar leuk daar....

de leukste opmerking tot nu toe vond ik nog: het is net een echt paard........

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:06

Als ik net doe of Femke ook een noriker is,zou jou bekapper mij dan ook willen helpen??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 13:14

dat gaat je geld kosten dan, want dan zal je haar ook door hem moeten laten bekappen, een Noriker doet ie tegen zwaar-paard-tarief (veel duurder dan normaal paard), hij komt 1 x per maand.... reken maar uit, kan je beter even op het parelli forum een oproepje zetten of er een lvel 2 of 3 student bij je in de buurt zit die je even verder wil helpen.....

Mijn bekapper is niet zo dol op Norikers om te bekappen, hij heeft er ook eentje op stal staan nu, die godzijdank lichter en beter handelbaar is dan Morrie

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:17

Smurf, is jouw bekapper toevallig Lynn Apple ?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 21:56

nee niet Lynn Apple, dat zou niet echt opschieten: ik spreek geen Engels

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:00

maar hij spreekt wel wat Nederlands en zijn vrouw is Nederlandse en kan vertalen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 22:16

ach mijn bekapper woont een dorp verderop en spreekt prima Nederlands......... behalve de benamingen van de onderdelen van de voet.....

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:52

Tinkerloos schreef:

Als ik dan hard roep: achterrrrrrruittttt .. dan gaat ze wel,maar dat telt niet...

dat mag dan wel niet tellen volgens Parelli maar het is wel handig als je paard om stem achteruit gaat voor het geval dat hij ergens staat waar jij geen plek hebt of er niet bij kunt om voor hem te gaan staan slingeren met je touw.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:53

smurf schreef:
ach mijn bekapper woont een dorp verderop en spreekt prima Nederlands......... behalve de benamingen van de onderdelen van de voet.....

dat is ook moeilijk Nederlands

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 23:07

Browny2 schreef:
@ Jackie

Tja, wat was hiervoor de reden, als ik dat had geweten had ik misschien niet bij parelli uitgekomen uit wanhoop als laatste redmiddel.... waarom verzetten paarden zich? Waarom had ik in eerste instantie een onhandelbare merrie die mij na level 1 zodanig vertrouwd dat zij de eerste dagen uitsluitend ging liggen als ik op de weide over haar veulen waakte? Waarom was zij bij anderen die bitch die met ieder ging lopen en niet te houden was?

Misschien had mijn oudste merrie een grote persoonlijke ruimte en vertrouwde ze het niet als er iets over haar rug werd gelegd en liet zij dat op haar manier merken? Roofdier - prooidier relatie?

Alleszins kan ik nu dmv reverse en retreat alles over haar leggen terwijl zij relaxt staat.

bedankt voor de antwoord. fijn voor je dat Parelli voor je werkt. maar naar mijn idee bestaat er ook een elegantere manier om je paard achteruit te krijgen dan met de carrot stick emotieloos op haar hoofd te timmeren zodat je na afloop de zwellingen ervan kunt zien. daar had ik toch wel voor bedankt. je kunt me niet wijsmaken dat een paard dat niet als agressie ziet. ze begrijpt niet wat ermee bedoeld word als je begint te tikken met de carrot stick. moet je dan werkelijk met dezelfde methode doorgaan tot fase 444?

NH in het algemeen is niet altijd zoetsappig. je moet inderdaad wel je grensen duidelijk maken. er zijn meer wegen die naar Rome gaan. ik geef de vookeur aan de geasfalteerde.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 08:47

jackie schreef:
er zijn meer wegen die naar Rome gaan. ik geef de vookeur aan de geasfalteerde.