Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonfish13 schreef:Sprak recent iemand met een parelli stick, die dingen zijn exact hetzelfde als die van equiplay zegt zij. Ik zie dus ook echt geen verschil het handvat is ook 100% hetzelfde.
MaritB schreef:Alles wat ik doe zit parelli in, ook met rijden, uit de weide halen, trailerladen etc.
D_Desteny schreef:MaritB schreef:Alles wat ik doe zit parelli in, ook met rijden, uit de weide halen, trailerladen etc.
En doe je wel eens echt een training van bijvoorbeeld een half uur en rijden op 1 dag?
Ik merk dat mijn paard lichamelijk toch bijna dagelijks longeerwerk of rijden nodig heeft. Maar doe ik dan niet teveel? Ik kan het over de dag verdelen. Bijvoorbeeld in de ochtend parelli werk en in de avond rijden/longeren.
D_Desteny schreef:Even een vraagje.
Hoe vaak trainen jullie?
En doen jullie naast het grondwerk trainen dan ook nog rijden of iets anders?
moonfish13 schreef:Sprak recent iemand met een parelli stick, die dingen zijn exact hetzelfde als die van equiplay zegt zij. Ik zie dus ook echt geen verschil het handvat is ook 100% hetzelfde.
D_Desteny schreef:MaritB schreef:Alles wat ik doe zit parelli in, ook met rijden, uit de weide halen, trailerladen etc.
En doe je wel eens echt een training van bijvoorbeeld een half uur en rijden op 1 dag?
Ik merk dat mijn paard lichamelijk toch bijna dagelijks longeerwerk of rijden nodig heeft. Maar doe ik dan niet teveel? Ik kan het over de dag verdelen. Bijvoorbeeld in de ochtend parelli werk en in de avond rijden/longeren.
Bowen schreef:Rowenaduke schreef:Weet iemand of het met finesse "verplicht" is om met bit te rijden?
Ik rij namelijk alleen maar bitloos..
Nee, bit is niet verplicht. Het gaat immers niet om wel of geen bit, wel/geen boomzadel, wel/geen ijzers, het gaat om communiceren met je paard.
Bowen schreef:DPTomboy schreef:Voor het opnemen van een level 4 finesse auditie is een bit naar mijn weten wel verplicht.
Daar heb je gelijk in, kleine vergissing van mijn kant. Voor 1/3 is het niet 'verplicht', voor level 4 wel.