Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geerr schreef:Ooh wat is dit reuze interessant! Hier nog een RBE paard.. en alles klinkt zo bekend haha!
Ik rij recreatief en dressuurmatig met mn peerdje. Het is echt zo verschillend hoe hij is.. de ene keer schrikt hij nergens van buiten en de volgende keer gaat hij ervandoor vanwege een molshoop![]()
En doe ook af en toe wedstrijden. Nog 2 puntjes en dan naar de L. De eerste vier proeven toch 2 x winst gereden maar de laatste wedstrijd was drama... meneer wilde niet ontspannen en ging lekker zijn eigen gang.. maart weer een poging dus nu hopen dat hij lekker loopt en vooral ontspannen is!!
Ik volg hier!
Iemand nog goeie tips voor een 'relax' buitenritje met een RBE'er?
Sjira schreef:Vientje schreef:De beste tip is zélf ontspannen en relaxed zijnPaard volgt dan vanzelf, zeker zo'n gevoelige.
Was het maar zo makkelijk...
Sjira schreef:Klopt! Een bange of onzekere ruiter kan niet met een RBE'er overweg nee
Vientje schreef:De beste tip is zélf ontspannen en relaxed zijnPaard volgt dan vanzelf, zeker zo'n gevoelige.
Sjira schreef:Een grote fout die ik in het begin maakte was proberen om de spannende momenten te verminderen. Ik ging vast voor haar kijken wat ze allemaal spannend kon vinden. Oh die prullenbak, dat wapperende zeil, die jas over de bakrand enzovoorts. Resultaat: ze werd inderdaad gespannen. Waardoor ik weer kon zeggen 'zie nou wel'! Nu weet ik dat ik dus meeging in haar spanning. Zij kreeg van mij de bevestiging dat het inderdaad eng is. Nu denk ik er niet meer over na. Wat mij betreft vind ze niks eng. Natuurlijk kijkt ze wel op van die jas over de bakrand, maar doordat ik niet reageer, reageert zij ook niet meer zo heftig. En al we dan echt langs die paardetende vuilniszak moeten, dan ga ik zingen en concentreer ik me op mijn ademhaling. En als ze dan nog niet wilt, dan leg ik mijn hand op haar schoft en moedig ik haar aan. En ooooooh wat zijn we samen trots als we er langs zijn!! (Ondanks dit alles staan er nog steeds een heleboel paardetende objecten op ons pad hoor haha, dat krijg ik er echt niet uit).