meer mensen met left brain introvert paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: meer mensen met left brain introvert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:50

Jouw paardje lijkt zo met de beschrijving eerder RBI te zijn.. heb je dat topic al gevonden? :)

Verder zijn er enorm veel tips voor allerlei situaties en dingen en voor allerlei type paarden. Tips geven voor grondwerk is nogal een vage vraag :+ Misschien dat specifieke vragen wat handiger zijn ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:23

Ik heb ook een left brain introvert. Erg gecompliceerd beest :+
Een echte grappenmaker met heel veel gevoel voor humor maar heb meermaals de neiging gehad om hem achter het behang te plakken :Y)
Zowel onder het zadel als aan de hand kan het een gruwelijke ongemotiveerde luilak zijn maar durf hem eens een tik met de zweep te geven, dan heb je ruzie. Hij gaat voor niets of niemand aan de kant en is 100% bomproof. Heel fijn voor de kinders die erop rijden maar daarentegen kan hij ook gruwelijk dominant uit de bocht komen. Hij jaagt gerust mensen de wei uit als je niet de juiste houding aanneemt, prikt feilloos door je ''stoere houding'' heen en heeft binnen 2 sec door met wie hij te maken heeft.

Maar als je weet hoe je met hem moet omgaan heb je er een heerlijk dier aan. Voor de duivel niet bang, gaat er 100% voor als hij weet dat het nodig is (bv op wedstrijd) en hij is gewoon gruwelijk slim, leert ontzettend vlug als je hem maar weet te motiveren :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:48

O ja, dat zie ik met vzpaard ook dat ze altijd zo precies weet met wie ze te maken heeft. Met kinderen en echte beginners is ze heel voorzichtig en kijkt ze regelmatig achterom of ze er nog op zitten, bij mensen die echt kunnen rijden of gewoon precies weten wat ze willen is ze een fijn paard maar bij diegene die het niet zeker weet (of die niet echt gemotiveerd is) loopt ze niet eens de kantjes eraf. Dan is ze met drie stappen bij het hek en een goeie die haar dan nog van de plek krijgt.
Maar ook weten wie zo gek is om het touwtje naast de bak los te maken zodat ze niet dat héééééle end (het zullen vijf stappen zijn, maar hé, je zou er eens moe van worden) om moet lopen om naar stal te komen. Sommige mensen heeft ze daarmee tot waanzin gedreven. Bij mij probeerde ze het eens. 'nee hoor, touwtje hangt daar prima, je kunt best omlopen en als dat al te vermoeiend is lukt eten ook niet'. En tegen zoveel logica kon ze niet op en dus sjokte ze, alweer dramatisch zuchtend want och, wat had ze het toch zwaar', netjes om.

En slimmigheid. 'Schat, nog één rondje, dan zijn we klaar'. En dat ze vervolgens precies één perfecte spin neerzet en achterom kijkt. 'Rondje. Eén. Klaar.'. Dus sindsdien vermeld ik er wel bij hoe groot ik het rondje wens te hebben. _O-

Maar inderdaad, je moet het kunnen waarderen en er tegen kunnen. Ik denk dat het scheelt dat ik alleen maar recreatief rij en werk met mevrouw en dat het dan dus niet erg is als het eens een dag niet wil. Daarnaast ben ik minstens net zo koppig, slim en gek in de kop dus dat klikt gewoon gigantisch.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:01

Mijn kruising Tinkel x Draver is ook een typische LBI....en een echt 'ho'-paard, staat liever stil dan dat ie loopt, blijkt superslim te zijn wanneer er een beloning in het verschiet blijkt te zijn.

Geweldig dier, vergeeft me m'n fouten, geeft me de tijd om te leren en wanneer iets 'eng' is staat ie stil, gaat ie niet op de loop. Maar..........hierin schuilt ook het gevaar...ik heb 'm een keer zó bang gezien dat ie compleet ontplofte en door een dik houten hek heen ramde !
Een waarschuwing voor iedereen met een introvert paard/pony, ze ontploffen niet snel, maar ALS ze ontploffen is het gevaarlijk !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 07:49

MelissaV en Freespirit wat doen jullie met mijn paard?????

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:35

freespirit schreef:
Mijn kruising Tinkel x Draver is ook een typische LBI....en een echt 'ho'-paard, staat liever stil dan dat ie loopt, blijkt superslim te zijn wanneer er een beloning in het verschiet blijkt te zijn.

Geweldig dier, vergeeft me m'n fouten, geeft me de tijd om te leren en wanneer iets 'eng' is staat ie stil, gaat ie niet op de loop. Maar..........hierin schuilt ook het gevaar...ik heb 'm een keer zó bang gezien dat ie compleet ontplofte en door een dik houten hek heen ramde !
Een waarschuwing voor iedereen met een introvert paard/pony, ze ontploffen niet snel, maar ALS ze ontploffen is het gevaarlijk !

Ja dit merk ik ook heel erg! De mijne is een keer door het stroomdraad gelopen... stroom stond er oop, arm paard :(:)

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:39

[***] schreef:
Jouw paardje lijkt zo met de beschrijving eerder RBI te zijn.. heb je dat topic al gevonden? :)

Verder zijn er enorm veel tips voor allerlei situaties en dingen en voor allerlei type paarden. Tips geven voor grondwerk is nogal een vage vraag :+ Misschien dat specifieke vragen wat handiger zijn ;)

Ik vond dr al met al toch meer lbi maar ik zal het rbi ook eens opzoeken, dankje :)
Ik doe vooral de circling game van Parelli en het overal aanraken en wijken voor de druk (geen idee hoe dat heet). Ze is heirbij gewoon best lui en reageert soms gewoon niet op mijn lichaamstaal... loopt er gewoon doorheen. Met beloning gaat wel beter. Ik had al gezien omgekeerde psychologie, maar kan iemand hier een voorbeeld van geven?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:41

Citaat:
Ik had al gezien omgekeerde psychologie, maar kan iemand hier een voorbeeld van geven?

hij loopt naar jouw zin te langzaam, jij laat hem nog langzamer lopen, it will blow his mind en hij gaat meer vaart maken, om maar even snel en kort door de bocht een voorbeeld te geven.

Je bent geneigd om, als ie te langzaam loopt naar jouw zin, te gaan aandrijven, tik met de zweep te geven enz. maar dat werkt niet bij een LBI

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:43

Oke dankjewel!
Ik heb ook het rbi topic gevonden, dat lijtk ook wel heel erg eigenlijk. Ga me daar eens aanmelden.

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:49

Dankjewel voor alle tips! Het lange lijnen ga ik proberen, heb het een tijdje geleden al wel een aantal keer gedaan met Dazzle. Wel doe ik het al met mijn verzorgshetlander, dus zit er al wel een klein beetje in thuis. ;) Leuk om te lezen dat mijn pony niet de enige is die zo sloom loopt ;)

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:31

Mijn Kwpn ruin met maar liefst 1.80 schoft is ook een rasechte LBI, met af en toe vlagen van LBE. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en kortgeleden pas de link gelegd. Ik wist ook niet van hosenalities af en ondanks dat ik geen echte parelli-fan ben, ben ik ze voor deze eye-opener heel dankbaar!
Eindelijk snap ik hem, zijn lolbroeken kant, met altijd ergens een blauweplek voor mij, zijn staakgedrag, altijd ìn me willen kruipen, op mijn voeten willen staan, zijn ontplofgedrag, maar ook vooral zijn stoere kant, in principe durft hij álles!
Hij was 5 jaar oud, laat ingereden en was weinig op buitenrit geweest, maar liep zonder twijfel over smalle bruggetjes, langs groot verkeer en alles bijna met een smile. Ik snapte er niets van (voorheen altijd een RBI gehad).

Toen ik de link legde kortgeleden is alles veranderd tussen ons, ik voel me nu pas verbonden met hem en eindelijk heb ik zijn aandacht.
Gaat alles nu van een leien dakje? Absoluut niet, want je moet alles omdenken en soms val ik terug in mijn oude gewoontes (niet zeuren, IK ben de baas) en ja dan komt hij me direct halverwege. Gelukkig vergeeft hij me mijn fouten en is ie mega tolerant.

Ik rijd momenteel niet op hem vanwege mijn rug, maar als ik weer kan, dan ben ik benieuwd of jullie LBI bezitters nog leuke tipshebben om hem daar ook gemotiveerd te houden en in mijn geval, hoe zorg ik dat hij zijn gebok achterwege laat?
Ik weet dat ik veel afwisseling moet doen, de rij sessies niet te lang moetmaken en dat ik hem hier en daar moet belonen met af en toe ff nix doen en een hapje hier en daar, maar wat doen jullie dan concreet tijdens het rijden? Bestaat de afwisseling uit o.a. veel tempowisselingen, of gooien jullie hier en daar obstakels in de bak? Ben zeer benieuwd!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:32

freespirit schreef:

O ja....dat dus ook. Mevrouw hier loopt inderdaad heel dapper langs de meest enge obstakels maar als ze dan niet de tijd heeft om de spanning die dat oproept af te laten vloeien kan ze dan ineens helemaal panisch raken van....een poetskist. De eerste keer stond ik wel even heel raar te kijken, ja, want dat had ik bij haar nog niet meegemaakt, dat ze met één sprong bovenop het hek vastgeklemd stond te snurken als een wild varken. Maar nu weet ik het, kan ik voelen hoe ze haar spanning opbouwt in haar lijf en haar dan dus even rust geven door bv ergens op een rustig en bekend plekje lekker te laten grazen of door ergens even flink te gassen zodat ze die spanning kwijt kan raken op een manier die geen zeer doet.

Met rijden in de bak is het inderdaad heel veel afwisselen. Iets wat ze kan is eventjes kijken of ze het nog steeds kan en dan weer iets anders. Maar ook voor de gein eens onconventionele dingen doen zoals een driehoek rijden, proberen het alfabet te rijden of zelf dingen te verzinnen. Als dat kan voor de gein eens in een weiland rijden of kippetje tik doen (bij gebrek aan kippen werken duiven, eenden, kauwtjes en eksters ook wel, maar die spelen vals door op te vliegen). Tussendoor even lekker stilstaan en wat rondkijken of iets doen wat ze heel erg leuk vindt. 'Barrelracen' vindt ze geweldig, eigenlijk gewoon dat stoppen, omdraaien en dan weg sprinten. Dat moet ik de eerste keer 'begeleiden' en dan doet ze het eigenlijk zelf wel en hoef ik alleen maar af te remmen als het enthousiasme iets te hoog oploopt. Met een ander paard rijden werkt ook wel bij vzpaardje. Omdat ze vindt dat zij het beste en het snelste paard van stal is moet ze dat dan bewijzen en dan kan ze ineens wel doorstappen.

Obstakels...nee, daar is mevrouw niet zo van. Het is dan wel een western paardje en ze kent het concept trail, maar bv een vierkantje neerleggen, moah. Dan stopt ze ervoor en kijkt ze mij aan 'Er ligt rommel, nu kan ik niet verder, weet je >;) '. Doorzetten en het haar laten doen kan, maar daar heb ik voornamelijk mijzelf mee omdat ze er één groot mikadofeest van maakt en ik dan telkens weer moet afstijgen om alles weer recht te leggen. Springen in de bak heb ik één keer gedaan. Moet een hilarisch gezicht geweest zijn, zo'n paard wat vierkant in de staak staat, een ruiter die heen en weer over het balkje springt 'Zie, ik kan het ook' en dat paard dan kijkt van 'Joh, prachtig, vooral mee doorgaan, dan doe ik wel even een hooicontrole'. Laat staan dat moment dat ik bedacht had dat ze hoe dan ook over die hindernis moest en een dik half uur ben bezig geweest om al die pootjes over het balkje te krijgen en dan telkens dat lijf wat bij te douwen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:44

MelissaV schreef:
Een echte grappenmaker met heel veel gevoel voor humor maar heb meermaals de neiging gehad om hem achter het behang te plakken :Y)
Zowel onder het zadel als aan de hand kan het een gruwelijke ongemotiveerde luilak zijn maar durf hem eens een tik met de zweep te geven, dan heb je ruzie. Hij gaat voor niets of niemand aan de kant en is 100% bomproof. Heel fijn voor de kinders die erop rijden maar daarentegen kan hij ook gruwelijk dominant uit de bocht komen. Hij jaagt gerust mensen de wei uit als je niet de juiste houding aanneemt, prikt feilloos door je ''stoere houding'' heen en heeft binnen 2 sec door met wie hij te maken heeft.

Maar als je weet hoe je met hem moet omgaan heb je er een heerlijk dier aan. Voor de duivel niet bang, gaat er 100% voor als hij weet dat het nodig is (bv op wedstrijd) en hij is gewoon gruwelijk slim, leert ontzettend vlug als je hem maar weet te motiveren :)

:D Dat behang is hier ook vaak héél aanlokkelijk O:) Maar gelukkig voor pony (en mij) heb ik die momenten de laatste tijd nog maar weinig gehad ... Wat voor wedstrijden rijd je met die van jou?

Pluizebolpum schreef:
En slimmigheid. 'Schat, nog één rondje, dan zijn we klaar'. En dat ze vervolgens precies één perfecte spin neerzet en achterom kijkt. 'Rondje. Eén. Klaar.'.

_O- Je kan in ieder geval niet zeggen dat ze niet luisteren ... ;)

Verder lees ik hier over gevaarlijke en ontploffende introverten .. maar jullie weten dat dat soort gedrag per definitie niet LB is toch hé? Dan zitten ze aan de RB-kant en worden dus RBI's en die kunnen héél gevaarlijk zijn :j Maar als je er tijd in steekt leer je ook te zien/voelen wanneer die spanning op komt en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Mijn LBI heeft nog nooit zo'n dingen als door stroomdraad of ergens doorheen gedaan, die beseft altijd heel goed waar die is en wat wel/niet kan. Mijn RBI daarentegen daar wil je de verhalen niet over weten ;) Wil daarom niet zeggen dat mijn LBI niet kan schrikken, maar dat is doorgaans plots stoppen of een huiverig op de plaats "wat is dat?" - "oh, niks, ok, waar is dat gras" .. Zo werkt dat hier :+

Paarden zijn niet per definitie maar 1 ding, dus ookal herken je heel veel, vergeet niet dat ze ook naar andere segmenten kunnen switchen afhankelijk van de situatie ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:42

Pluizebolpum schreef:
Daarnaast ben ik minstens net zo koppig, slim en gek in de kop dus dat klikt gewoon gigantisch.

DAT heb ik van omstaanders over mezelf ook al vaak gehoord. _O-

Blij dat ik niet de enige ben met zo'n uitdaging in de wei. :D Ik vind jullie verhalen heerlijk herkenbaar. :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:35

MelissaV schreef:

[***] schreef:
:D Dat behang is hier ook vaak héél aanlokkelijk O:) Maar gelukkig voor pony (en mij) heb ik die momenten de laatste tijd nog maar weinig gehad ... Wat voor wedstrijden rijd je met die van jou?

Zelf rij ik er nu nog maar heel zelden op, hij is namelijk maar 1.22m hoog }> Vroeger heb ik er fanatiek mee gedressuurt en gesprongen, daarna de overstap gemaakt naar de western. Voornamelijk horsemanship en pleasure wat zeker niet onverdienstelijk ging! En nu loopt hij terug springwedstrijden met een jong ruitertje van 10jr.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:37

Morrie schreef:
MelissaV en Freespirit wat doen jullie met mijn paard?????

Ik snap deze niet helemaal haha :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:54

MelissaV schreef:
Zelf rij ik er nu nog maar heel zelden op, hij is namelijk maar 1.22m hoog }> Vroeger heb ik er fanatiek mee gedressuurt en gesprongen, daarna de overstap gemaakt naar de western. Voornamelijk horsemanship en pleasure wat zeker niet onverdienstelijk ging! En nu loopt hij terug springwedstrijden met een jong ruitertje van 10jr.

Aha :Y) Maar wel leuk. Ging dat dressuren ok? Dat zou hier toch echt niet waar zijn :')
Springen daarentegen zie ik weer wel :j [***] houdt van springen :j

Afbeelding

Alleen jammer voor hem dat ik niet zo'n held ben :')
En nadeel is dat je ook niet 2x achter elkaar een zelfde soort springles/parcours mag doen want dat is dan weer saai :+

Verder doen we niks qua wedstrijden ofzo, maar hij heeft een paar keer endurance & TREC gelopen en dat vond die wel wat :j Vermoed dat iets als trail ook nog wat voor hem zou kunnen zijn. Wil ik nog wel eens proberen .. ooit .. naast al die andere plannen die ik heb _O-

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:24

[***] schreef:
MelissaV schreef:

Aha :Y) Maar wel leuk. Ging dat dressuren ok? Dat zou hier toch echt niet waar zijn :')
Springen daarentegen zie ik weer wel :j Cobe houdt van springen :j

[ Afbeelding ]

Alleen jammer voor hem dat ik niet zo'n held ben :')
En nadeel is dat je ook niet 2x achter elkaar een zelfde soort springles/parcours mag doen want dat is dan weer saai :+

Verder doen we niks qua wedstrijden ofzo, maar hij heeft een paar keer endurance & TREC gelopen en dat vond die wel wat :j Vermoed dat iets als trail ook nog wat voor hem zou kunnen zijn. Wil ik nog wel eens proberen .. ooit .. naast al die andere plannen die ik heb _O-

Ja hoor dressuur ging echt goed. Hij kan echt wel heel netjes lopen maar je moet hem gemotiveerd krijgen. Zo is hij een tijdje heel lui geweest aan het been. Gewoon geen reactie geven en in plaats van dan nog meer been te geven en met de zweep erop, moet je hem gewoon 100 meter achteruit zetten of 50m laten wijken voor de kuit. Dan loopt hij binnen 30 seconden zoals het hoort, doe je dat niet zal hij nooit lopen zoals hij kan.
Die van mij heeft het qua springen ook wel hoor na 1x parcours weet hij precies welke hindernis waar en wanneer moet. Maar beu wordt hij het niet, het is echt een kleine springfanaat. Springen kun je hem echt mee motiveren. Dressuurwerk doen we dus ook niet gewoon in de bak maar bv middendraf dmv balkjes. Slangenvoltes met kegels.

Ach je moet creatief zijn met een LBI maar als je de handleiding eenmaal snapt zijn het de meest geweldige beesten! Die van mij kan ik met mijn ogen dicht nog meenemen op buitenrit. Vertrouwt 100% op mij en ik op hem. Aan iemand anders durf ik hem niet mee te geven want dan gaat hij wel gekke dingen doen }>

Dit is het monstertje op springwedstrijd

Afbeelding

Afbeelding

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:28

Die van mij vindt springen ook helemaal geweldig, maar dan wel alleen onder het zadel :') Los vindt ze enorm eng en dan flipt ze hem helemaal en komt ze vooral niet in de buurt van de hindernis en springt ze nog liever over de omheining… :\ Denk dat ik er toch nog maar wat meer tijd in ga stoppen met aan de hand, maar dan moet ze eerst wat sneller lopen :P Stapje voor stapje :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:36

MelissaV schreef:
Zo is hij een tijdje heel lui geweest aan het been. Gewoon geen reactie geven en in plaats van dan nog meer been te geven en met de zweep erop, moet je hem gewoon 100 meter achteruit zetten of 50m laten wijken voor de kuit. Dan loopt hij binnen 30 seconden zoals het hoort, doe je dat niet zal hij nooit lopen zoals hij kan.

Hmm, interessant! Die heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd! Weet natuurlijk dat been geven & zweep niet werkt (in tegendeel) maar bij geen reactie in de achteruit heb ik nog nooit bij stilgestaan .. Weer iets om te testen :Y) *\o/*

Heb ook wel eens een (dressuur)les gereden met op een bepaald moment balkjes en op het einde een paar sprongetjes :j Vooral het laatste gedeelte ging meer dan prima :Y) :))

Monstertje ziet er lekker fanatiek uit, heerlijk! :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:47

[***] schreef:
MelissaV schreef:
Zo is hij een tijdje heel lui geweest aan het been. Gewoon geen reactie geven en in plaats van dan nog meer been te geven en met de zweep erop, moet je hem gewoon 100 meter achteruit zetten of 50m laten wijken voor de kuit. Dan loopt hij binnen 30 seconden zoals het hoort, doe je dat niet zal hij nooit lopen zoals hij kan.

Hmm, interessant! Die heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd! Weet natuurlijk dat been geven & zweep niet werkt (in tegendeel) maar bij geen reactie in de achteruit heb ik nog nooit bij stilgestaan .. Weer iets om te testen :Y) *\o/*

Heb ook wel eens een (dressuur)les gereden met op een bepaald moment balkjes en op het einde een paar sprongetjes :j Vooral het laatste gedeelte ging meer dan prima :Y) :))

Monstertje ziet er lekker fanatiek uit, heerlijk! :D

Klopt, kwam zelf ook niet op dat idee hoor :+ Kwam een trainer van mij mee, je overbluft ze dan een beetje waardoor ze gaan inzien dat jij ook ''anders'' bent. Zo legde hij het toen uit. Een LBI krijgt door zo'n acties meer motivatie waardoor je veel beter met hem kunt onderhandelen.

Klopt, Turbo is ook lekker fanatiek, heerlijk zo'n pony die zonder problemen 70cm foutloos rond springt en nergens naar kijkt. (Oké afgelopen wedstrijd een weigering op de 3 omdat de ruiter aan het klungelen was :Y) ) Deze zomer gaan ze voor het eerst B (70cm) starten met zowel springen als dressuur *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:03

Naja, ik vind het van mezelf toch raar dat ik daar nog niet aan gedacht heb :+
Heb bv. wel geprobeerd (had ik ook op filmpje gezien) als ze niet voorwaarts blijven en dus bv. vanuit draf terug gaan stappen daar ook geen probleem van maken, maar gewoon zeggen "ok, dan veranderen we van hand" en dan op de andere hand weer opnieuw beginnen. Dit kan je zowel van op de grond als in het zadel doen .. Idee is ook dat ze op een bepaald moment gaan zeggen "pff, ik blijf wel gewoon vooruit gaan, is makkelijker dan steeds van hand veranderen" maar dat werkt hier ook niet elke keer zo geweldig ... Dus ik ga eens proberen "niet vooruit? dan wel achteruit" .. eens zien wat hij daarvan zegt, wordt zijn kont meteen getraind :Y) :))

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:48

[***] schreef:
Naja, ik vind het van mezelf toch raar dat ik daar nog niet aan gedacht heb :+
Heb bv. wel geprobeerd (had ik ook op filmpje gezien) als ze niet voorwaarts blijven en dus bv. vanuit draf terug gaan stappen daar ook geen probleem van maken, maar gewoon zeggen "ok, dan veranderen we van hand" en dan op de andere hand weer opnieuw beginnen. Dit kan je zowel van op de grond als in het zadel doen .. Idee is ook dat ze op een bepaald moment gaan zeggen "pff, ik blijf wel gewoon vooruit gaan, is makkelijker dan steeds van hand veranderen" maar dat werkt hier ook niet elke keer zo geweldig ... Dus ik ga eens proberen "niet vooruit? dan wel achteruit" .. eens zien wat hij daarvan zegt, wordt zijn kont meteen getraind :Y) :))

Haha inderdaad, moet de achteruit alleen wel werken haha :+ Bij mij werkt dat dondersgoed maar mijn ruitertje krijgt hem niet eens achteruit.. Totdat ik opsta }> }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:00

Die is gelukkig wel meer dan goed genoeg geïnstalleerd :j In het begin uit noodzaak :+ maar ben nu blij dat ik daar toen zo mee bezig ben geweest, altijd handig ;)

Verder heeft [***] wel eens een les meegelopen (ik wilde eens zien wat hij met een ander mens deed omdat ik problemen had en dat kon wel eens aan mij liggen natuurlijk ;) ) maar dat was echt LBI-gedoe. Was ook traditionele les zeg maar dus veel benen geven en met zweep werken indien nodig... tja.... En toch, als zijn eurostuk weer uitgewerkt was moest ik gewoon maar opstaan, met de longeerzweep achter mij aan naar hem toe sloffen en voor ik op 10 meter was had hij ineens de versnelling weer gevonden :Y) Ook met het galopperen stopte hij de hele tijd, of ging weer draven. Als hij dan in de hoek voorbij ons kwam en ik klakte heel subtiel met mijn tong dan ging hij weer, keer op keer, publiek vond het hilarisch :D Was voor mij ook wel een teken dat hij best wel veel voor mij wou doen, vond het toch wel leuk :))

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:36

O ja, dat ze ineens wel heel goed reageren als jij je mond open doet. Hihi...heb dat ook wel gehad, toen had ik er nog twee te rijden en kwam een kennisje ook weleens een rondje doen. Die mocht dan op vzpaard. Maar elke keer als ik iets zei tegen het paardje wat ik reed deed mevrouw dat ook netjes. Vooral dat 'whoa'. En daar ging kennisje dan weer bijna als ze net fijn aan het draven was. :')

Och en ja, over dat luie...Ik heb met mevrouw nog een tijdje gelest en toen mocht kennisje ook eens op haar lessen. Was allebei maar een half uurtje en echt over de kop jagen was er nooit bij dus mevrouw kon dat gewoon best aan. Maar dat half uurtje met kennisje := .
Na tien minuten begon mevrouw al steeds dieper te zuchten, daarna ging het tempo echt drastisch omhoog en na een les van welgeteld 20 minuten stapte kennisje af. Paard was duidelijk oververmoeid want ze liep helemaal te sloffen, struikelen en slingeren. En echt hoor, paardlief had mij ook overtuigd en dat lukt haar niet zo makkelijk.
Omdat ik paard zou terugrijden naar stal heb ik ze even laten bijkomen en ben toen maar voorzichtig opgestapt, met het idee dat als het echt niet ging de eigenaar ze dan maar moest komen ophalen of zo.
Anyway, we waren het erf daar nog niet af of de oortjes kwamen erop. Mevrouw snoof eens diep en zette vrolijk een huppelend galopje in. Moe? Neuh...kon nog wel een tandje harder en zelfs weer thuis was ze nog zo fris als een hoentje. Echt, als er eentje ooit een oscar verdiend voor best performing actress is zij het wel. _O-

Ja, dat ontplof gedrag was wel iets waardoor ik in eerste instantie even twijfelde of ze dan toch niet misschien een extravert zou zijn, maar omdat ze dat zeker tegenwoordig eigenlijk niet meer doet krijgt ze van mij toch het lbi labeltje. We hebben laatst nog naar een afgraving van een stuk veld staan kijken. Iets met grote brullende graafmachines en megatrekkers. Ik geloof dat de werkmensen meer onder de indruk waren van het paard dan het paard van hen. :D