Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BaileyMix schreef:Ben geen Parelli fan en dit is precies waarom. Al die methodes moet je niet te letterlijk nemen, want zodra die mensen doorhebbendat hun methode 'beroemd' is gaan ze doordraaien en al dat gedrag maar goed praten onder het mom van hun methode. Vind dit gewoon dikke onzin en wat ze ook doet, het paard wordt alleen maar zenuwachtiger en minder oplettend.
Anoniem schreef:Magrathea schreef:Ben ik het niet mee eens. Opbouwen is iets wat je altijd moet doen, anders stompt het paard alleen maar af. Uiteindelijk wil je het met de kleine hulpen kunnen doen.
In het begin van het filmpje laat ze trouwens ook echt wel een paar keer over zich heen lopen. Tja. Ook niet wat je wil... Dan neemt je paard je natuurlijk helemaal niet meer serieus.
Ga er maar eens staan met zo'n paard. Dat hij in het begin over haar heen loopt is nou juist het probleem dat onmiddelijk moet worden aangepakt en afgeleerd en dat had ze met streeds beginnen met fase 1 en 2 niet gered toen hij zo haar persoonlijke ruimte binnen bleef komen. Ik weet er zelf alles van. Ik heb een paard van mij bij Eddy Modde in opleiding gehad en daar zelf ook met mijn paard bij hem les gehad. Als er zo'n groot beest over je heen komt lopen ben je nergens meer met je fase 1. Dan kan je zachtjes wiebelen wat je wilt maar dan ben je snel plat. Snel reageren met de juiste druk (en dat is dan heel veel druk) is het enige dat dan helpt.
[***] schreef:Gekke vergelijkingPaard staat heus niet stil om Linda haar zin te geven hoor, paard begrijpt op dat moment eindelijk dat als hij gewoon stil staat er niks gebeurd. Als hij weer gaat dansen dan komt er tegengas, maar zolang hij gewoon rustig ontspannen stil staat gebeurd er niks. Raar dan toch dat het paard daarvoor kiest hé
Magrathea schreef:[naam] schreef:
Ga er maar eens staan met zo'n paard. Dat hij in het begin over haar heen loopt is nou juist het probleem dat onmiddelijk moet worden aangepakt en afgeleerd en dat had ze met streeds beginnen met fase 1 en 2 niet gered toen hij zo haar persoonlijke ruimte binnen bleef komen. Ik weet er zelf alles van. Ik heb een paard van mij bij Eddy Modde in opleiding gehad en daar zelf ook met mijn paard bij hem les gehad. Als er zo'n groot beest over je heen komt lopen ben je nergens meer met je fase 1. Dan kan je zachtjes wiebelen wat je wilt maar dan ben je snel plat. Snel reageren met de juiste druk (en dat is dan heel veel druk) is het enige dat dan helpt.
In het begin is hij niet zo hoor. Dan raakt hij in de war en begint hij rond te rennen omdat hij afgeleid raakt. Ik heb er ook gestaan hoor, met een 6jarige die als veulen was verkocht en pas sinds een maandje weer eens te horen kreeg dat haar willetje geen wet was. En ik ben er dan ook niet vies van om een ruk aan het touwhalster te geven hoor, maar die kreeg ze dan niet bij elke keer dat ze een andere kant op keek dan naar mij.
Anders gezegd, ik corrigeer naar wat het paard doet, en dat zie ik hier niet. Klein misstapje = kleine correctie, grote misstap = grote correctie.
BaileyMix schreef:[***] schreef:Gekke vergelijkingPaard staat heus niet stil om Linda haar zin te geven hoor, paard begrijpt op dat moment eindelijk dat als hij gewoon stil staat er niks gebeurd. Als hij weer gaat dansen dan komt er tegengas, maar zolang hij gewoon rustig ontspannen stil staat gebeurd er niks. Raar dan toch dat het paard daarvoor kiest hé
Net als dat de moeder doorkrijgt dat als ze het kind de lolly geeft, het kind dan stil is. Dus zal ze dat de volgende keer weer doen, steeds sneller en uiteindelijk het kind steeds lolly's geven. Kind denkt zo 'de' manier gevonden te hebben. Maar wat is nou het uiteindelijke resultaat? Een verwend kind die het hoog in d'r bol heeft en een moeder die puur maar de zin geeft om -inderdaad- weer comfortabel te zijn.
Anoniem schreef:Het paard in het filmpje raakt niet in de war, het negeert de leider en weigert samenwerking.