Wat je kan doen is proberen om een paar lessen en clinics bij te wonen van allemaal verschillende trainers en te kijken wat je het beste ligt

Succes!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:En ik ben van mening dat je het wiel geen tweede keer hoeft uit te vinden. En dat je kunt leren van ervaringen van anderen, zonder ze allemaal zelf te moeten maken. Er blijft genoeg over om zelf te ontdekken.
Anoniem schreef:Je zou bijna denken dat sommigen aandelen hebben in Parelli.. Als daar aandelen in zouden bestaan dan
Wat je kan doen is proberen om een paar lessen en clinics bij te wonen van allemaal verschillende trainers en te kijken wat je het beste ligtEen methode kan nog zo hoog aangeschreven worden; als het niet werkt voor jou, dan werkt het niet. Daarom is het soms handig (en leerzaam!) om rond te kijken. Neem hier gerust de tijd voor! Je bent sowieso met je paard op allerlei vlakken aan het werk, dus het is het paard om het even of dat je nu begint met grondwerken of over weken of maanden!
Wellicht bevalt bij de ene methode iets totaal niet terwijl datzelfde bij een andere methode wel goed ligt bij jou, enkel omdat het anders wordt uitgelegd of het resultaat via een andere weg wordt behaald. Hier vind je uiteindelijk zelf je weg in
Maar laat je geen methode opleggen of voel je niet verplicht om alles te volgen wat er bij een methode wordt gehanteerd. Alleen doen wat jij fijn vindt inderdaad zoals door iemand anders wordt gezegd
Als jij er niet voor de volle 100% achter kunt staan, gaat die methode of handeling niet werken ook
Succes!
Cassidy schreef:En ik ben van mening dat je het wiel geen tweede keer hoeft uit te vinden. En dat je kunt leren van ervaringen van anderen, zonder ze allemaal zelf te moeten maken. Er blijft genoeg over om zelf te ontdekken.
Cassidy schreef:Met de laatste zin kan ik het niet meer dan 100% eens zijn.
Buck Brannaman heeft een keer gezegd: when training horses, nothing is written in stone. Keep trying until you find something that works...
Degenen die echt weten waar ze mee bezig zijn, hebben een rugzak aan methodes en kiezen op dat moment wat zij denken dat het paard nodig heeft. De onwil om bepaalde wegen te bewandelen/bepaalde dingen toe te passen zegt ook wat over de persoon die met het paard omgaat.
Cassidy schreef:Met de laatste zin kan ik het niet meer dan 100% eens zijn.
Buck Brannaman heeft een keer gezegd: when training horses, nothing is written in stone. Keep trying until you find something that works...
Degenen die echt weten waar ze mee bezig zijn, hebben een rugzak aan methodes en kiezen op dat moment wat zij denken dat het paard nodig heeft. De onwil om bepaalde wegen te bewandelen/bepaalde dingen toe te passen zegt ook wat over de persoon die met het paard omgaat.
Anoniem schreef:Wat heeft onwil te maken met je niet kunnen vinden in een methode of een deel van een methode? Als iets je niet ligt, dan ligt dat je gewoon niet. Punt. TS wil geen parelli doen, en voelt zich prettiger bij voest; so be it. Wellicht dat er in de toekomst wel een moment komt waarbij ze parelli gaat begrijpen en daar meer mee zal doen; heb je toch je zin gehad en zal ze parelli volgen. Misschien doet ze dat wel niet, maar dan is dat ook haar goed recht. Ik snap niet waar je 'onwil' vandaan wil halen. Je moet iets zoeken wat zowel paard en ruiter goed ligt. Als een van de 2 zich ergens niet prettig bij voelt, dan moet je op zoek naar iets wat wel goed ligt bij beide partijen. Het paard zal ongetwijfeld geweldig reageren op parelli en alle problemen zullen natuurlijk op magische wijzen in no-time opgelost worden, maar dat kan alleen goed gaan als de ruiter zich daar ook in kan vinden. En dat kan ze niet, dus wordt die hele methode ook niks. Wellicht reageert het paard slecht op Voest, dan zal de TS ook echt niet de domste zijn om daarmee door te gaan en wat anders te zoeken; er zijn zoveel methodes dat je genoeg hebt om je op te oriënteren.
Zullen we dan nu stoppen met Parelli te promoten? TS heeft nu wel vaak zat gezegd dat ze parelli niet wil volgen. Leg je er dan ook bij neer en probeer iemand anders dan lekker het parelli starterspakket te verkopen.
Anoniem schreef:Het starterspakket was dan ook sarcastisch bedoeld Cassidy..
Wendy schreef:Ik wil je een tip geven TS, maar ik krijg in dit topic alleen wel enorm het gevoel dat je niet open staat voor dingen die niet in jouw denkpatroon passen.
Maar goed, here goes nothing: neem les! DVD's en boeken kunnen ondersteunend zijn, maar NH leer je uiteindelijk door te doen, alles los te laten, en iemand te hebben die je goed kan begeleiden bij dat doen.
De methode die iemand daarbij hanteert is dan eigenlijk minder belangrijk. NH is geen trucje, het is een manier van omgaan met paarden die overal in terug komt: in het werk op de grond, in het rijden, in de totale manier van omgaan met je paard. En dat leer je niet alleen uit een boek of DVD. En goh: dan is ineens de taal die gebruikt wordt in een filmpje minder belangrijk. Voor mij dan. Ik leer soms meer door te kijken naar bijvoorbeeld frans filmpje (en mijn frans is echt beroerd) dan naar een nederlands filmpje.
Wendy schreef:Ik wil je een tip geven TS, maar ik krijg in dit topic alleen wel enorm het gevoel dat je niet open staat voor dingen die niet in jouw denkpatroon passen.
Maar goed, here goes nothing: neem les! DVD's en boeken kunnen ondersteunend zijn, maar NH leer je uiteindelijk door te doen, alles los te laten, en iemand te hebben die je goed kan begeleiden bij dat doen.
De methode die iemand daarbij hanteert is dan eigenlijk minder belangrijk. NH is geen trucje, het is een manier van omgaan met paarden die overal in terug komt: in het werk op de grond, in het rijden, in de totale manier van omgaan met je paard. En dat leer je niet alleen uit een boek of DVD. En goh: dan is ineens de taal die gebruikt wordt in een filmpje minder belangrijk. Voor mij dan. Ik leer soms meer door te kijken naar bijvoorbeeld frans filmpje (en mijn frans is echt beroerd) dan naar een nederlands filmpje.