Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

grietje14 schreef:Jullie willen me zeker wijsmaken dat parelli wel goed is?
En dat ik er ook de goeie kanten van moet inzien, en me er meer
in zou moeten verdiepen voor ik men mening erover kan geven?
Ik weet best wel dat parelli om partnerschap en leiding gaat.
Maar toch ben ik het er niet mee eens omdat alles omgekeerd is.
Het heeft ook wel zen goeie kanten, maar ik vind de slechte kanten toch minder.

grietje14 schreef:Jullie willen me zeker wijsmaken dat parelli wel goed is?
inderdaad, het enige wat Cassidy wil, is je inlijven bij de parelli-sekte
Citaat:Ik vind parelli slecht, want je eigenlijk let je toch nooit op de signalen van het paard.
Ik verdiep me er nog weleens in, dan kan ik nog meer goeie en slechte kanten zien.
En dat is niet de bedoeling, dus sinds ik dat filmpje heb gezien vraag ik gewoon van hem om stil te staan (en niet met z'n neus over de grond te vegen), dat is op dat moment z'n opdracht .. En hij doet dat goed
En ik denk ook dat zo'n kleine dingen doorwegen in alles wat je met je paard doet .. Je moet je paard niet zomaar dingen laten doen, paarden hebben grenzen nodig, weten graag wat er van hen verwacht wordt .. En als je dat kan bieden heb je er een superdier aan. Sinds ik een stuk duidelijker tegen mijn pony ben (en met momenten ook een stuk harder, wat niet wil zeggen dat ik er op loop te rammen & te slaan, in tegendeel ...) gaat het ook allemaal een stuk beter. Ik vind dat niet gek

willen hebben, al komt ze kruipend op haar knieen smeken en neemt ze een hele grote zak met geld mee. sanne83 schreef:grietje14 schreef:Nee.
Ik ga er wat over lezen, maar ik ga het niet zelf doen.
Met zo'n negatieve instelling zou ik er niet eens aan beginnen.
Kijk wat je wel aanspreekt en NEEM LES. (en niet van je twee jaar oudere vriendinnetje, die er zelf ook de ballen van begrijpt)
Cassidy schreef:[naam], ik vind dat ook een heel mooi filmpje, maar pas op, paard wordt daar ook in een hokje geduwt

Leuke hobby

[***] schreef:Grietje, je gaat me niet wijsmaken dat jij je paard niet leidt zoals in dat filmpje ... Of loopt jij rond zoals hij als voorbeeld geeft en zoals je op maneges erg vaak ziet?

) heb ik wel mijn pony niet meer in mijn nek gehad ... Daarvoor had ik dat wel (letterlijk, hij knalde me gewoon omver) ... Dus laat Parelli & mezelf het dan maar fout doen, ik heb in ieder geval minder kans om onder mijn paard te belanden op dit moment