www.dehorsemanshipshoeve.jouwweb.nl

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:42

Nee das waar. Ik denk dan altijd weer van, is dat niet irritant om te lezen zulke lange zinnen? Maar dat is dus juist niet irritant, tenzij ik met een nieuw onderwerp begin.

Dat van jezelf ontwikkelen, dat kun je gewoon doen door te kijken naar jezelf. Je hoeft niet persé te weten waar je paard goed op reageert, maar waarom het zo op jou reageert. Bijvoorbeeld doordat jij te doelgericht bent, en dus kijkt naar: het paard moet naar mij leren luisteren op deze manier en dat moet hij maar begrijpen, dus dan doe je gewoon je ding, zonder naar de signalen van het paard te kijken.
Gewoon lekker met de paardjes bezig gaan, en kijken naar waarom hij zo op jou reageert, dan kun je je bewust van jezelf worden als je de reden bij jezelf zoekt, en ook probeert naar de signalen van het paard te kijken. Je hoeft ook niet persé te weten wat je moet ontwikkelen, eerst alleen maar kijken en begrijpen.
En beseffen en inzien.

Achterom

Re: www.dehorsemanshipshoeve.jouwweb.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:44

En stel nou dat jij te maken krijgt met een paard die jou een trap verkoopt? Wat doe jij dan? Hoe kom jij er achter waarom dat gebeurd is?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:46

grietje14 schreef:
.........,maar vaak heb ik wel gelijk.

Wendy schreef:
"The mind is like a parachute - it works only when it is open."

Ik weet niet genoeg over NH om je daar tips over te geven maar, zoals al gezegd is, doe iets aan de vele taal- en opmaakfouten. Er zijn hier genoeg goede voorbeelden voorbij gekomen. Gebruik deze!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:47

grietje14 schreef:
Nee das waar. Ik denk dan altijd weer van, is dat niet irritant om te lezen zulke lange zinnen? Maar dat is dus juist niet irritant, tenzij ik met een nieuw onderwerp begin.

Dat van jezelf ontwikkelen, dat kun je gewoon doen door te kijken naar jezelf. Je hoeft niet persé te weten waar je paard goed op reageert, maar waarom het zo op jou reageert. Bijvoorbeeld doordat jij te doelgericht bent, en dus kijkt naar: het paard moet naar mij leren luisteren op deze manier en dat moet hij maar begrijpen, dus dan doe je gewoon je ding, zonder naar de signalen van het paard te kijken.
Gewoon lekker met de paardjes bezig gaan, en kijken naar waarom hij zo op jou reageert, dan kun je je bewust van jezelf worden als je de reden bij jezelf zoekt, en ook probeert naar de signalen van het paard te kijken. Je hoeft ook niet persé te weten wat je moet ontwikkelen, eerst alleen maar kijken en begrijpen.
En beseffen en inzien.

Ok. En nu snap ik dus nog niet wat ik moet doen, met NH aan de gang te gaan.

Hoe kun je je paard leren luisteren, zonder te kijken naar de singalen je je paard uitzend? Je moet toch weten of je paard snapt wat jij aan het doen bent? Je moet toch zien of je paard uberhoubt nog wel met jou bezig is? Hoe kun je kijken en begrijpen, als je niet weet waarnaar je moet kijken? Waar moet ik naar kijken, wat moet ik begrijpen?

Ik denk dat jouw tekst voor jou heel logisch is, maar voor iemand die niet in jouw hoofd zit, ben je echt niet te volgen. Ik snap echt serieus niet wat je met de bovenstaande tekst bedoeld.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:47

Jessix schreef:
grietje14 schreef:
Jawel, je vind dat ik meer van de kern
van horsemanship moet beschrijven?
Nouja, wat ik eigenlijk wel vind dat het is, is
die manier die ik beschrijf bij beginnen met horsemanship.
Ik ben niet echt door een oft andere horsemanshipeur geinspireerd.
Ik ben gewoon gaan kijken naar waarom het reageert het paardje zo op mij,
me bewust van mezelf geworden dus, en me ontwikkelt.
Ja eerst had ik inspiratie bij kfh, maar die gaat veelste diep, vind ik dan.
Ik hou van deze manier.

Ok duidelijk, maar wat is dan jouw manier? Je bent bewust van jezelf en je weet nu waarom je paard zo op je reageerd, maar hoe ga je er mee om? Als ik kijk op een website van Voest of Parelli of Anderson, noem maar op.. Dan zijn zij heel duidelijk in wat ze doen en waarom. Ook weten zij te vertellen hoe het paard zal reageren en waarom.

Kun jij dat ook van jezelf en jouw manier beschrijven. Hoe doe jij grondwerk? Recht richten noem je bijvoorbeeld, maar hoe doe je het? Hoe haal je je paard uit de wei? Hoe leer je hem netjes stil te staan bij de hoefsmid?

En dan over jezelf. Hoe ontwikkel je jezelf? Waar ben je dan bewust van geworden?

Ik neem aan dat je een website begint om je kennis te delen. En dan mis ik eigenlijk de uitleg..

Ja das waar, ik moet wat meer uitleggen.
Nou hoe je ermee omgaat verschilt een beetje per mens. Als je eenmaal het paard aanvoelt, en dingen van hem snapt en weet, kun je misschien nog wat eigen techniekjes toepassen, die bij het paard passen.
Zo doe je bij de ene het andere wat harder en het ene wat zachter.
Je kunt niet precies vertellen hoe het paard gaat reageren, dat is bij elk paard anders.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:53

Eens met vorige berichten. Wat wil je dan bereiken met je website? Wil je ze overtuigen van jouw manier van horsemanship? Ik heb er namelijk nog geen idee van wat jij doet... :?

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:55

Mandy@ Zal ik ook doen!
Wendy@ Zo moet je dat niet helemaal bekijken. Je moet eigenlijk wat naar het algemeen kijken. Mij is het ook gelukt, ik kan paardjes nu aanvoelen enzo. Eigenlijk is het soms al genoeg als je dingen over jezelf beseft en inziet, en kijkt naar waarom hij dus zo op je reageert. Gewoon proberen te kijken naar zijn signalen, er open voor staan. Moet je niet persé iets specifieks noemen. Maar eigenlijk hoort een paard jou niet eens te trappen. Zo ver moet je het niet krijgen. Of er zijn andere redenen die bij het paard liggen.
Als het paard je een trap geeft, moet je hem natuurlijk wel duidelijk maken dat dat niet mag.

Jessix@ Ik wil gewoon een beetje informatie geven.
Ik moet alleen wat meer uitleggen, maar mij lukt dat ook niet in 1 een goeie site schrijven.
Ik schreef gewoon op wat ik wist, maar vergat wat uitgebreider uit te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:55

Ik blijf bij mijn vorig berichtje; :)
[naam] schreef:
:=

Ik vind het een beetje sneu.. :+
Meisje heeft een site gemaakt, die waarschijnlijk nooit landelijk bekend zal worden (net als ik met mijn site over Kim) en dan wordt ze zo bedolven onder kritiek.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:56

Ok, ik ga dit anders proberen.

Stel dat ik iemand wil leren klokkijken. Diegene kan niet klokkijken, maar ik wel, en ik hebt een website geschreven over klokkijken. Als ik de website over klokkijken in jouw stijl zo schrijven zou er dit staan:
Citaat:
Nou, en dan kijk je naar de klok, en naar de cijfertjes, en dan kijk je waar de wijzers naar staan. En dan weet je hoe laat het is

En dan nog een heleboel informatie over dat ik zelf ook heb leren klokkijken en dat dat zo goed werkt.

Opzich is dat natuurlijk ook zo. Als je wilt weten hoe laat het is kijk je naar de wijzertjes en naar de cijfers en dan weet je hoe laat het is. Wat ik alleen wel vergeten ben om op te schrijven is dat er 60 minuten in een uur zitten, en wat het dan dus betekend als de wijzer bij 1 bepaald cijfertje staat. En ik ben ook vergeten om op te schrijven dat een klok een grote en een kleine wijzer heeft, die alle 2 iets anders betekenen.

Wat ik geschreven heb is een tekst over klokkijken, voor mensen die al kunnen klokkijken. Zo heb jij dus een website geschreven over Natural Horsemanship, voor mensen die al snappen hoe Natural Horsemanship werkt. Net zo goed als dat je niets hebt aan mijn site als je niet kunt klokkijken, heb je bijna niets aan jouw site als je niet snapt hoe NH werkt. Om dat te snappen heb je meer stappen nodig, meer uitleg meer plaatjes. Laat maar foto's zien van het rechtrichten. Laat maar foto's zien van hoe je kunt zien dat een paard scheef is. Laat maar foto's zien van alles...

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:58

Vjestagirl schreef:
grietje14 schreef:

En beseffen en inzien.

Hoe kun je je paard leren luisteren, zonder te kijken naar de singalen je je paard uitzend? Je moet toch weten of je paard snapt wat jij aan het doen bent? Je moet toch zien of je paard uberhoubt nog wel met jou bezig is? Hoe kun je kijken en begrijpen, als je niet weet waarnaar je moet kijken? Waar moet ik naar kijken, wat moet ik begrijpen?

Ik denk dat jouw tekst voor jou heel logisch is, maar voor iemand die niet in jouw hoofd zit, ben je echt niet te volgen. Ik snap echt serieus niet wat je met de bovenstaande tekst bedoeld.

Gewoon door te kijken naar waarom hij zo op jou reageet. Natuurlijk moet je weten of je paard snapt wat jij aan het doen bent, maar hoe doe jij dat? Tis gewoon heel simpel, niet te veel nadenken, gewoon kijken en begrijpen waarom hij zo op jou reageert. Door hoe jij doet. Om dit te snappen moet je het eerst ook zelf ervaren eigenlijk, want het gaat ook met gevoel.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 22:02

Vjestagirl schreef:
Ok, ik ga dit anders proberen.

Stel dat ik iemand wil leren klokkijken. Diegene kan niet klokkijken, maar ik wel, en ik hebt een website geschreven over klokkijken. Als ik de website over klokkijken in jouw stijl zo schrijven zou er dit staan:
Citaat:
Nou, en dan kijk je naar de klok, en naar de cijfertjes, en dan kijk je waar de wijzers naar staan. En dan weet je hoe laat het is

En dan nog een heleboel informatie over dat ik zelf ook heb leren klokkijken en dat dat zo goed werkt.

Opzich is dat natuurlijk ook zo. Als je wilt weten hoe laat het is kijk je naar de wijzertjes en naar de cijfers en dan weet je hoe laat het is. Wat ik alleen wel vergeten ben om op te schrijven is dat er 60 minuten in een uur zitten, en wat het dan dus betekend als de wijzer bij 1 bepaald cijfertje staat. En ik ben ook vergeten om op te schrijven dat een klok een grote en een kleine wijzer heeft, die alle 2 iets anders betekenen.

Wat ik geschreven heb is een tekst over klokkijken, voor mensen die al kunnen klokkijken. Zo heb jij dus een website geschreven over Natural Horsemanship, voor mensen die al snappen hoe Natural Horsemanship werkt. Net zo goed als dat je niets hebt aan mijn site als je niet kunt klokkijken, heb je bijna niets aan jouw site als je niet snapt hoe NH werkt. Om dat te snappen heb je meer stappen nodig, meer uitleg meer plaatjes. Laat maar foto's zien van het rechtrichten. Laat maar foto's zien van hoe je kunt zien dat een paard scheef is. Laat maar foto's zien van alles...

Daar heb je wel weer gelijk in, maar dat kun je niet precies stap voor stap beschrijven eigenlijk. Je kunt wel zeggen waarom jij zo doet, dat snap je niet zomaar. Daarvoor moet je je eerst op een bepaalde manier ontwikkelen. Dat is niet zomaar even uit te leggen. En je moet ervaren. Tis niet zoals parelli dat je alles stap voor stap kunt uitleggen. Je kunt wel fotos en videos plaatsen van hoe jij het doet, maar iedereen heeft wel weer zijn eigen technieken, niet iedereen doet beslist alles op dezelfde manier. Als de basis maar hetzeflde is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:04

grietje14 schreef:
Vjestagirl schreef:

Gewoon door te kijken naar waarom hij zo op jou reageet. Natuurlijk moet je weten of je paard snapt wat jij aan het doen bent, maar hoe doe jij dat? Tis gewoon heel simpel, niet te veel nadenken, gewoon kijken en begrijpen waarom hij zo op jou reageert. Door hoe jij doet. Om dit te snappen moet je het eerst ook zelf ervaren eigenlijk, want het gaat ook met gevoel.

Maar waar moet ik dan naar kijken. Als ik met mijn handen wapper, en mijn paard reageerd door in mijn vingers te bijten: hoe moet ik dan weten waarom hij zo reageerd. Als hij niet naar me toe wil komen in het land, hoe moet ik dan weten waarom hij zo reageerd. Je kunt niet zomaar wat doen en dan kijken en het dan snappen. Natural horsemanship gaat om kijken naar hoe een paard zich natuurlijk gedraagd. Wat doet een paard in de kudde. Het is NH als je inspeelt op wat natuurlijk gedrag van je paard is.

Ik doe al jaren aan NH, via Monty Robberts, omdat ik zonder nogsteeds naast mijn paard had gezeten ipv erop. En toch snap ik jouw site niet. Je slaat stappen over. Je mist informatie. Je schrijft 100x dat je jezelf moet begrijpen, dat je je bewust moet worden van jezelf. Maar je vergeet te omschrijven, waarom. En je vergeet ook dat je je niet alleen bewust moet zijn van jezelf, maar ook van je paard. Ik kan héél bewust van mezelf mijn paard met een zweep door de bak heen jagen. En dan snap ik waarom ze doet wat ze doet (in het geval van mijn paard waarschijnlijk aanvallen), en dan ben ik heeeeel bewust van mezelf. Maar dat maakt het geen NH.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:09

grietje14 schreef:
Daar heb je wel weer gelijk in, maar dat kun je niet precies stap voor stap beschrijven eigenlijk. Je kunt wel zeggen waarom jij zo doet, dat snap je niet zomaar. Daarvoor moet je je eerst op een bepaalde manier ontwikkelen. Dat is niet zomaar even uit te leggen. En je moet ervaren. Tis niet zoals parelli dat je alles stap voor stap kunt uitleggen. Je kunt wel fotos en videos plaatsen van hoe jij het doet, maar iedereen heeft wel weer zijn eigen technieken, niet iedereen doet beslist alles op dezelfde manier. Als de basis maar hetzeflde is.

Jawel, dat kan dus wel. Pat Parelli doet het. Monty Robberts doet het. Anderson doet het. Bij andere dieren: Martin Gaus doet het. Ceasar Milan doet het. Honderden mensen kunnen jou precies, stap voor stap laten zien hoe en waarom hun manier werkt. En waarom kan dat? Omdat paarden in principe allemaal hetzelfde in elkaar zitten. Omdat al die mensen gekeken hebben naar het natuurlijk gedrag van een paard, en daar een methode omheen gebouwd hebben. Die methodes bestaan uit logische stappen, die je uitvoerd aan de hand van wat je paard doet. En tuurlijk, dat zijn allemaal dingen die je moet oefenen, maar het zijn ook allemaal dingen die je kunt snappen als je ze leest.

Wat jij tot nu toe geschreven hebt is niet te snappen als je het leest. Is niet erg. Je bent heel erg jong, en je kunt je nog niet verplaatsen in iemand anders. En omdat je dat nog niet kunt, kun je dus niet uitleggen waarom je precies dán een stap naar links moet doen. Of wanneer je precies dan de andere kant op moet kijken.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 22:10

Tuurlijk dat was ik nog vergeten, je moet je ook bewust van je paard worden.
Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Dat eerste, tsja dan noem je toch wel iets heel specifieks. Maar eigenlijk gewoon bij alles. Als je met je handen wappert en het paard gaat bijten, kan het zijn dat je het paard irriteert. Kijk eigenlijk gewoon naar waarom doet hij zo, ligt dat aan mij of het paard. Eigenlijk je dus ook bewust van je lichaamstaal worden. Ik omschrijf wel waarom, want zo kun je je ontwikkelen. Ja ik kan nog wel meer en breder gaan omschrijven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:11

@grietje: Natuurlijk moet een paard je niet trappen :') Maar soms gebeurt het wel, en in mijn beleving moet je hem duidelijk maken dat dat inderdaad niet mag en je daarna afvragen: waarom gebeurde dit? Wat zijn precies die oorzaken die bij het paard liggen? Wil je niet kunnen begrijpen waarom een paard doet wat het doet? Met hoeveel paarden heb je al gewerkt op deze manier?
En op zich is het ook prima dat jij het zo ervaart, maar waar ik vooral moeite mee heb is dat ik het gevoel heb dat jij zelf niet eens precies weet wat natural horsemanship nu precies is, maar het wel probeert over te brengen aan anderen inclusief het veroordelen van dingen die jou niet aan staan zonder je er uberhaupt in verdiept te hebben.

@kbk: niet mee eens. Ze vraagt zelf om reacties, maar vindt altijd dat de ander geen gelijk heeft, tsja.... ze had er ook gewoon mee op kunnen houden, maar heeft zelf het topic weer omhoog gehaald.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:11

grietje14 schreef:

Toch wel knap dan van Meneer Parelli dat hij het wél kan uitleggen stap voor stap en dat iedereen zijn programma kan leren, ervaren en snappen, vind je niet?
Hij legt het heel duidelijk uit, heeft daar heel veel materiaal voor dat het op diverse manieren laat zien en er zijn miljoenen mensen die zijn manier van NH volgen over de hele wereld. Kennelijk doet hij dus wel wat goed.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 22:13

Vjestagirl schreef:
grietje14 schreef:

Jawel, dat kan dus wel. Pat Parelli doet het. Monty Robberts doet het. Anderson doet het. Bij andere dieren: Martin Gaus doet het. Ceasar Milan doet het. Honderden mensen kunnen jou precies, stap voor stap laten zien hoe en waarom hun manier werkt. En waarom kan dat? Omdat paarden in principe allemaal hetzelfde in elkaar zitten. Omdat al die mensen gekeken hebben naar het natuurlijk gedrag van een paard, en daar een methode omheen gebouwd hebben. Die methodes bestaan uit logische stappen, die je uitvoerd aan de hand van wat je paard doet. En tuurlijk, dat zijn allemaal dingen die je moet oefenen, maar het zijn ook allemaal dingen die je kunt snappen als je ze leest.

Wat jij tot nu toe geschreven hebt is niet te snappen als je het leest. Is niet erg. Je bent heel erg jong, en je kunt je nog niet verplaatsen in iemand anders. En omdat je dat nog niet kunt, kun je dus niet uitleggen waarom je precies dán een stap naar links moet doen. Of wanneer je precies dan de andere kant op moet kijken.

Nee idd. Kijk die methodes eromheen bouwen enzo, dat werkt wel. Maar dat is juist, snap je dan waarom het dier zo op jou reageert. Ja volgens dat begrip of kuddegedrag. Of wat ze ervan over begrijpen. Dat wat ik vertel is ook moeilijker te begrijpen komt ook doordat het heel simpel is, en dus door dat laatste wat jij zei. Mijn site word als ik ouder ben ook wel beter. Probeer het nu ook zo goed mogelijk, maar blijft wel moeilijk.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 22:14

cissy schreef:
grietje14 schreef:

Toch wel knap dan van Meneer Parelli dat hij het wél kan uitleggen stap voor stap en dat iedereen zijn programma kan leren, ervaren en snappen, vind je niet?
Hij legt het heel duidelijk uit, heeft daar heel veel materiaal voor dat het op diverse manieren laat zien en er zijn miljoenen mensen die zijn manier van NH volgen over de hele wereld. Kennelijk doet hij dus wel wat goed.

Zie mijn vorige bericht.
Maar ik ga moet nu gaan.
Doei!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:15

grietje14 schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee idd. Kijk die methodes eromheen bouwen enzo, dat werkt wel. Maar dat is juist, snap je dan waarom het dier zo op jou reageert. Ja volgens dat begrip of kuddegedrag. Of wat ze ervan over begrijpen. Dat wat ik vertel is ook moeilijker te begrijpen komt ook doordat het heel simpel is, en dus door dat laatste wat jij zei. Mijn site word als ik ouder ben ook wel beter. Probeer het nu ook zo goed mogelijk, maar blijft wel moeilijk.

Ja, als je die methodes volgt dan snap je dan waarom het dier zo reageerd op jou. Omdat je snapt waarom het in de eerste plaats deed wat het deed. En omdat jij na kunt bootsen hoe een ander paard zou reageren, snapt jouw paard je ook...

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 08:24

Nou kijjk, dan kan ik het nog wel anders uitleggen.
Heb ook even nagedacht, en snap nu zelf ook dat ik idd een website schreef voor mensen die het al kunnnen. Als je trouwens al ontwikkeld bent, dan kun je zien waarom het paard zo op die andere reageert, het uit leggen en diegene helpen om zich bewust te worden van zichzelf. Ik kan je wel een soort van stappenplan geven, dat is als volgt:

Stap 1: Je bewust worden van jezelf, kijken naar hoe ben ik, hoe doe ik. Dus eerst gewoon 1 kijkje naar jezelf. Omdat je eerst natuurlijk wel bewust van jezelf moet zijn bij de paarden, waarom anders kun je de rest ook niet begrijpen.
Stap 2: Je weet nu al wat van jezelf, je kunt je nu ook bewust worden van je lichaamstaal. Waarom moet je dat doen? Want als jij met de paarden bezig bent moet je toch weten waarom ze zo op jou lichaamstaal reageren, dus je er eerst gewoon alleen bewust van zijn.
Stap 3: Je bewust worden van je paard. Als jij je dan eindelijk bewust van jezelf bent, inclusief lichaamstaal, en je dan bewust gaat worden van je paard, snap je waarom hij zo op je reageerde. En wat wel en of niet jou schuld is.
Stap 4: Denken en voelen. Als jij je eenmaal bewust van jezelf en je paard bent, en het begrijpt, kun je je paard aanvoelen als het goed is. Als dit niet zo is dan denk je waarschijnlijk teveel na, wat bij mij wel het geval was. Je hoeft als je de eerste 3 stappen voltooid hebt, alleen nog maar te denken wat nodig is. Dat weet je dan uiteindelijk.
Tijdens deze ontwikkeling ga je ook beseffen en inzien over jezelf.
Eigenlijk zou dit dus een beetje het hoofdgedeelte van mijn site zijn, wat mijn site inhoudt. Dan kan ik dan wel niet zo enorm veel schrijven, maar oke. Die andere artikelen weet ik niet enorm veel van, maar wel wat basis dingen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:41

Ondanks dat ik 'het' al kan en me heel bewust ben van mezelf en mijn paard en ook al behoorlijk ontwikkeld ben, snap ik nog steeds helemaal niks van jouw site of van je uitleg :?. Maar ik ben dan ook waarschijnlijk te blond om het allemaal te begrijpen..... :x

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:46

Grietje: en schrijf nu je uitleg eens zonder de woorden 'bewust van'?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:00

grietje14 schreef:
Mandy@ Zal ik ook doen!

Zodra pasen en pinksteren op 1 dag vallen zeker? De eerste opmerking in dit topic over het taalgebruik op je site is van 5 weken terug. En nog staat de site vol fouten. :o
Als de inhoud van je teksten al enigzins rammelt en het staat dan ook nog vol taaltechnische fouten, gaat niemand die site ooit serieus nemen. :n En ik neem aan, aangezien je de link hier op bokt zet, dat je graag mensen wilt helpen met duidelijk maken wát horsmanship is en hoe het werkt. Maar, zodra mensen zo'n tekst lezen, lopen ze hard gillend (of lachend) weg en heb jij uiteindelijk niemand geholpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:01

Vjestagirl schreef:
Grietje: en schrijf nu je uitleg eens zonder de woorden 'bewust van'?

Ik denk niet dat ze dat kan.

En Grietje, hoezo is een bepaalde reactie van een paard wel of niet de schuld van jezelf, of de schuld van het paard? Het is een interactie tussen jullie twee, en het paard zal op jou reageren. De reacties van het paard worden getriggert door jou. Dus wiens "schuld" is het dan? Ik vind het woord "schuld" al helemaal niet binnen de NH passen.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 20:17

Cissy@ Wat begrijp jij er niet aan dan? En als je mijn uitleg niet snapt, vertel jij dan eens hoe jij het uit zou leggen.
Vjestagirl@ Dat kan niet, omdat dat hetgene is wat je moet doen.
Mandy@ Dat zijn dingen die ik kan leren, vind jij dat het in 1x goed moet ofzo?
Cassidy@ Das waar, ik bedoel er eigenlijk mee dat je kijkt naar wat door jou komt, en wat door je paard.