Paardentango schreef:Wat me verder opvalt is dat er een aantal vertegenwoordigers zijn van PP en zijn werkwijze op een voetstuk hebben staan en er werkelijk alles voor over hebben om zieltjes te winnen.
Ach joh, je moet het ook niet allemaal zo serieus opvatten

Ik vind zijn werkwijze super, maar de reden dat ik het mensen aanraad is puur de kwaliteit in lesgeven en de enorme hoeveelheid informatie die er over is.
Ook al wil je er niet heel concreet iets mee, dan ben ik er nog zeker van dat 99% van de paardenmensenpoplatie er iets van leert

Vergeet niet dat de meeste mensen nog op niveau: "help, m'n shet loopt over me heen" zitten

Ik ageer een beetje tegen mensen zonder enige ervaring, die een oppervlakkig plaatje ergens van hebben en zich dan gelijk niet meer willen verdiepen ergens in.
Waarom? Waarschijnlijk omdat ik tien jaar geleden alleen een boek (van Hempfling

Er is nu zoveel informatie (gratis!), hoe ongeïnteresseerd ben je dan als je niet eens gaat kijken?
Het gaat niet om stromingen, het gaat om kennis en inzicht. Hempfling gooit er een sausje "dans- en filosofie" overheen en parelli gooit er een sausje "iedereen kan dit leren" overheen en uiteindelijk doen alle mensen die goed zijn met paarden ongeveer hetzelfde. Als je maar naar de echte informatie kijkt en niet naar al de fluff eromheen.