love_shyboy schreef:Ik ben nu bezig mijn 2e pony in te rijden, en heb 3 andere pony's deels ingereden.
Natural horsemanship gaat toch om de natuurlijke samenwerking met je paard, is dat dan niet het eerste doel wat je moet hebben? Zonder vertrouwen, rust en samenwerking kan je doen wat je wil, veel zal het echt niet opschieten, dit paard schiet meer in zijn vluchtreflex, dan dat het met rust aan de nieuwe dingen went.
Overigens, heeft iemand één moment in de filmpjes kunnen ontdekken dat die man het paard beloond, met meer dan stem, of het paard weer tot rust brengt, zonder de hele tijd rondjes te laten lopen?
Ik heb alleen het laatste en eerste filmpje bekeken, toen had ik genoeg gezien.
Ik zou je willen adviseren om alle filmpjes even goed te gaan bekijken, een reactie op alleen een deel van de filmpjes staat niet alleen stom, het is ook ronduit dom. Ik ziet namelijk in andere filmpjes voldoende momenten waarop het paard beloont wordt, met stem, of met reactie op een bepaalde oefening.
Verder is er in de filmpjes ook geknipt en gemonteerd. Hoe wil je dan in hemelsnaam een correcte indicatie krijgen van:
A) het tijdsbestek waarin dingen gedaan worden
B) de volgorde waarin dingen gedaan worden
C) of er wel of geen moment van release of beloning komt?
Mag ik verder ook kritiek uiten op het feit dat je met 2 ingereden pony's (in je profiel eentje van 6 jaar waar je nog steeds bezig bent met inrijden, wat is er in hemelsnaam in de voorgaande jaren dan gedaan?) en drie gedeeltelijk ingereden pony's in mijn ogen niet voldoende ervaring en kennis van zaken hebt om in dit topic op een niveau mee te discussieren dat vereist is om te snappen waar het over gaat?