Waarom dragen van cap ontmoedigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:39

_Chendo_ schreef:
Ik weet het niet hoor, aan de ene kant zeg ik, je kan ook van je fiets vallen. Aan de andere kant, beter voorkomen dan genezen. Maar om nu bijvoorbeeld ook naast je paard cap op te zetten, bodyprotector om te doen etc, is misschien wel wat overdreven ;)

Wist je dat veel mensen in Engeland fietshelmen op hebben met het fietsen?

Naast het paard heb ik meestal m'n cap op, maar da's voornamelijk zodat ik die cap niet cast hoef te houden (Ik rijd op een manege, manegepaarden.)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:40

XxNadiehxX schreef:
Op de stallen waar ik rij (dus western) zie je eigenlijk niemand met cap..
Wel toevallig, de enige keer in een hele lange tijd dat ik een cap opdeed viel ik eraf...

Daar heb ik nou ook altijd last van.... :D :D Volgens mij brengt die cap je uit evenwicht en maakt je topzwaar. :+
Die zwarte balk zorgt ook nog dat je boven en onder minder uit elkaar kan houden en voor je het weet sta je er ineens naast. }:0

De enige keer dat ik echt wat aan een cap gehad heb was ook toen ik er naast stond. Was aan het proppen draaien bij een jong paard. Kwam er ineens iemand achterlangs crossen met een karretje. Jonge dier sloeg instinctief naar achter... Daar zat mijn hoofd. De cap heb ik weg kunnen gooien; de gaten zaten erin. Heb wel een paar daagjes hoofdpijn gehad.

Maar die hoofdpijn had ik ook van de gebroken neus dankzij de cap toen ik met paard en al in een hindernis klapte.

Om nog maar te zwijgen van al die keren dat ik van de fiets ben gepleurd en het asfalt van dichtbij bekeken heb.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:03

Cerbrus schreef:
_Chendo_ schreef:
Ik weet het niet hoor, aan de ene kant zeg ik, je kan ook van je fiets vallen. Aan de andere kant, beter voorkomen dan genezen. Maar om nu bijvoorbeeld ook naast je paard cap op te zetten, bodyprotector om te doen etc, is misschien wel wat overdreven ;)

Wist je dat veel mensen in Engeland fietshelmen op hebben met het fietsen?

Maar wist je ook dat juist daardoor automobilisten roekelozer met fietsers omgaan??
Komt niet van mij af, overigens, maar van een fietsende oom agent (die in GB gewoon de tijd nemen om tegen een toerist-met-lastige-vragen aan te praten)

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:05

ikke schreef:
Maar wist je ook dat juist daardoor automobilisten roekelozer met fietsers omgaan??
Komt niet van mij af, overigens, maar van een fietsende oom agent (die in GB gewoon de tijd nemen om tegen een toerist-met-lastige-vragen aan te praten)

Ja, dat is helaas wel waar. Een "veilig" gevoel zorgt voor roekeloos(/lozer) gedrag

_Chendo_

Re: Waarom dragen van cap ontmoedigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:32

Dat lijkt mij ook kloppen inderdaad.

Ik denk dat ik mijn hele leven maar in harnas ga lopen :D

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:40

_Chendo_ schreef:

Maar juist dan zul je overreden worden door een kudde losgebroken paarden :P
Minder bescherming = voorzichtiger :P

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:42

Oeps ohja!! Maar goed :D ik heb dan een harnas aan, dus ik kan wat hebben :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:43

Cerbrus schreef:
_Chendo_ schreef:

Maar juist dan zul je overreden worden door een kudde losgebroken paarden :P
Minder bescherming = voorzichtiger :P

Voortaan in zwembroek en bikini op het paard, zonder zadel en met een halstertje }:) (hoe minder we gebruiken, hoe voorzitiger we worden.....)

_Chendo_ schreef:
Oeps ohja!! Maar goed :D ik heb dan een harnas aan, dus ik kan wat hebben :D

Wel eens zo'n ding van dichtbij gezien? Heeft niet veel bij te zetten, hoor.......

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:45

ikke schreef:
Voortaan in zwembroek en bikini op het paard, zonder zadel en met een halstertje }:) (hoe minder we gebruiken, hoe voorzitiger we worden.....)

Hmm, dat halster is te veel, hoor! :P gewoon zonder!
Of als het echt nodig is, een touw om de nek ofzo :P

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:47

ja dat is lekker gevaarlijk, touw om de nek, kan je ook nog in blijven hangen :D

Maar ehh we gaan wel een beetje erg offtopic he? :D Straks word het gesloten ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:47

Cerbrus schreef:
ikke schreef:

Hmm, dat halster is te veel, hoor! :P gewoon zonder!
Of als het echt nodig is, een touw om de nek ofzo :P

Ik zal het eens gaan oefenen voor de zwempartij die ik voor d'r in petto heb (arme beest weet niet eens wat dat is)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:54

ikke schreef:
Ik zal het eens gaan oefenen voor de zwempartij die ik voor d'r in petto heb (arme beest weet niet eens wat dat is)

Water valt heel zacht, been there, done that. Alleen is het in maart wel heel koud, beter wachten tot de zomer. Toen had ik trouwens meer aan een duikbril gehad dan aan een cap. Was een beste sloot met een opportunistisch paard. Die was zo geschrokken van een wegschietende haas dat ie er als een haas vandoor ging en dacht dat 10 meter wel te doen was. Ben nog nooit zo zacht gevallen. :D

Kijk, en ik klets het zo weer on-topic.

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:51

Anne_GTI schreef:
Water valt heel zacht, been there, done that. Alleen is het in maart wel heel koud, beter wachten tot de zomer. Toen had ik trouwens meer aan een duikbril gehad dan aan een cap. Was een beste sloot met een opportunistisch paard. Die was zo geschrokken van een wegschietende haas dat ie er als een haas vandoor ging en dacht dat 10 meter wel te doen was. Ben nog nooit zo zacht gevallen. :D

Kijk, en ik klets het zo weer on-topic.

Lees ik nou goed dat je paard een sloot van ongeveer 10 meter breed wou halen?
Hehe, Dat was wel knap geweest :P

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:04

Had ie wel een nieuw record geloof ik :')

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:16

Geen record, wel een nat pak. Stom paard. Soort Grote bek, klein hartje. Met zadelmak maken zeker een cap nodig want hij had nogal kunsten. Stalen neuzen want als ie de kans kreeg beet ie in je voet/been. Sowieso geen brave hengst, etterbak was het. Wel veel kwaliteit. Sprong met losspringen zo verder over de omheining van 1.80. Kon ik er op de fiets achteraan om hem ergens in de polder weer te gaan vangen.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:39

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:20

XxNadiehxX schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=z6dojIjHX9Q

In een bikini zonder cap, errug voorzichtig ook hihi

Ik ken er die dat zonder zadel sneller konden, veeeeeel sneller............

En nee, bijster voorzichtig is dit niet, maar daar hebben ze vaker last van......

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:25

ik zou zoiezo al niet met blote benen op een zadel gaan zitten. Prima zolang je zit, maar als je er af wil en je been plakt aan het zadel :=

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:43

Dilan1993 schreef:
ik zou zoiezo al niet met blote benen op een zadel gaan zitten. Prima zolang je zit, maar als je er af wil en je been plakt aan het zadel :=

Dan maar zonder zadel, toch? :P

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 03:44

Anne_GTI schreef:
XxNadiehxX schreef:
Op de stallen waar ik rij (dus western) zie je eigenlijk niemand met cap..
Wel toevallig, de enige keer in een hele lange tijd dat ik een cap opdeed viel ik eraf...

Daar heb ik nou ook altijd last van.... :D :D Volgens mij brengt die cap je uit evenwicht en maakt je topzwaar. :+
Die zwarte balk zorgt ook nog dat je boven en onder minder uit elkaar kan houden en voor je het weet sta je er ineens naast. }:0

De enige keer dat ik echt wat aan een cap gehad heb was ook toen ik er naast stond. Was aan het proppen draaien bij een jong paard. Kwam er ineens iemand achterlangs crossen met een karretje. Jonge dier sloeg instinctief naar achter... Daar zat mijn hoofd. De cap heb ik weg kunnen gooien; de gaten zaten erin. Heb wel een paar daagjes hoofdpijn gehad.

Maar die hoofdpijn had ik ook van de gebroken neus dankzij de cap toen ik met paard en al in een hindernis klapte.

Om nog maar te zwijgen van al die keren dat ik van de fiets ben gepleurd en het asfalt van dichtbij bekeken heb.

Er zijn ook mensen die roken die 98 jaar oud worden. Maar dat is toch geen reden om maar te gaan roken?

Zonder cap is gewoon dom.