gisa schreef:Jammer dat Pat Parelli zo'n grote fout heeft gemaakt die hij ruiterlijk toegeeft.
Tegenover dit filmpje van 10 min. kan ik je meer dan 100 uur beeldmateriaal tonen waarop hij zijn ideeën verwoordt en dat in de praktijk laat zien. Waarom wordt een fout zo opgeblazen en circuleren er nauwelijks links van alle goede dingen die hij doet.
De fout wordt wel wat opgeblazen, maar de fout was ook feitelijk een cluster van fouten en daarbij was de inschattingsfout die hij maakte behoorlijk groot. En van een ervaren paardenman EN goeroe mag je meer verwachten dan doorgaan op een niet-functionele weg. Dat is ook de reden (denk ik) dat deze fout zo wordt opgeblazen, hij staat aan het hoofd van het bekendste "NH-bedrijf" ter wereld, dus als hij zo'n serie fouten maakt dan is dat reden om daar veel heisa over te maken.
En wat betreft filmpjes van "goede dingen", die zijn er ook zat te vinden
gisa schreef:Als je videofilmpjes van paardenmishandeling wilt maken kun je op ieder concours terecht.
Dat zijn meestal geen goeroe's die het altijd over paardenwelzijn hebben, dus dat daar misstanden gebeuren is niet zomaar reden om het op te blazen. Die foto van Power & Paint was wel reden tot een forse rel, want daar was een bekende naam aan verbonden.
sanne83 schreef:Voor mij vooral omdat op het filmpje echt totaal niet te zien is wat hij nou precies doet. Hij heeft een touw om een been, en toen? Ik wil wel graag weten wat er gebeurt, hoe het gedrag geintepreteerd wordt en waarom je doet wat je doet, misschien kan ik er nog wat van leren
En dat is dus precies het grote probleem van dit hele verhaal en fout nummer 2 en 3 in de serie fouten van PP: doorgaan na het uitvallen van het geluid, zodat het voor het publiek niet duidelijk is wat hij doet en waarom en daarna ook achteraf geen uitleg geven over wat hij deed, waarom hij het deed en waarom het niet werkte. En DAT zijn dus ook de 2 fouten die ik hem in dit geval zwaar aanreken.
Die inschattingsfout kan ik hem moeiteloos vergeven, het haantjesgedrag heb ik wat meer moeite mee, maar dat hij niet de lespotentie gebruikt van dit incident is juist voor een docent vrijwel onvergeeflijk.