hybrid horsemanship

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:22

Cassidy schreef:
Ik ben geen voorstander van de Join Up, laat ik dat even voorop stellen.

Maar ik durf met stelligheid te zeggen dat de TAP niet door allerlei kinderen met Shetjes toe wordt gepast (en dat drie keer in de week) omdat ze aansluitend zo lief als een hondje achter je aanlopen.

De JU, en dan met name al die demonstraties die gegeven worden, en de reclame die ervoor wordt gemaakt, wekken de indruk dat het heel makkelijk zelf te proberen is. Het krijgt de plek niet die het behoort te hebben, namelijk een trainingsmethode die in ervaren handen hoort, en waar nog een heel traject op volgt.

Behalve de filmpjes op Youtube, heb ik nog niemand relame zien maken voor de TAP.
Ik zie niemand klakkeloos kopieren, sterker nog, zou ik hem toe willen passen kan ik dat niet doen vanaf dat filmpje.

Dus al dat geblaat over een trainingsmethode die in handen hoort van Professionals, en die bij de TAP dan ook door de Professional wordt toegepast, snap ik dus even niet.
Niemand verwacht van jullie dat jullie hem gaan toepassen. Maar een mening hebben over een methode die op het moment dat het nodig is toegepast kan worden (en door die Professional ook toegepast wordt), zonder dat je ook maar enig benul heeft wat het doet, een mening vormen alleen op grond van een filmpje, vind ik ronduit achterlijk.

Ik denk ook niet dat veel kinderen dit gebruiken,
maar ik vind, dat er bij zowel TAP en JU hele goede waarschuwingen moet zijn,
zodat 't alleen als laatste hulpmiddel gebruikt word.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:25

Die waarschuwing zet hij dan ook bij de filmpjes. Hij geeft duidelijk aan dat het een methode is die professionals kan helpen bij problemen, en dat je er niet zomaar zelf mee moet gaan knoeien.
Ik denk inderdaad ook niet dat een kind dit snel met een pony zal gaan proberen en mocht er wel een zo dom zijn dan geloof ik nooit dat het ze zal lukken. Dan versterken ze hooguit het idee van de pony dat hij/zij lekker toch sterker is dan het tweebenertje dat er aan hangt te plukken.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:38

ik vind het er echt niet uit zien, het spijt me zeer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:32

HorsesWoman schreef:
Ik denk ook niet dat veel kinderen dit gebruiken,
maar ik vind, dat er bij zowel TAP en JU hele goede waarschuwingen moet zijn,
zodat 't alleen als laatste hulpmiddel gebruikt word.

Je wilt niet weten hoeveel kinderen de JU toepassen. Ga voor de lol maar eens zoeken op bokt.
En wat je nu schrijft klinkt al heel anders dan wat je voorheen schrijft, namelijk dat je het ziek vindt. Paarden corrigeren is niet altijd iets voor teerbesnaarde zieltjes...maar als een manier van aanpak voorkomt dat een dier een enkeltje slager krijgt, mag de trainer - als hij weet wat hij doet en wanneer hij dat doet wat hij doet - van mij zijn gang gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:34

Jizzie schreef:
ik vind het er echt niet uit zien, het spijt me zeer.

Niemand gaat hem een cijfer geven voor stijl, als je je daar zorgen om maakt...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:27

Een hele nuttige toevoeging voor dit topic.
www.hybridhorsemanship.nl
Alle teksten vertaald naar begrijpelijk en duidelijk nederlands. Als er nog vragen zijn horen we ze graag.

dblijham

Re: hybrid horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:24

De site is klaar! Hij is heel mooi geworden, succes!!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:23

dblijham schreef:
De site is klaar! Hij is heel mooi geworden, succes!!

Thnx :D

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:27

Geweldige site! :D

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:05

Atalja schreef:

Thnx miek :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:42

Atalja schreef:

dank je wel.
Is boel zwetende ogen in gaan zitten :)

dblijham

Re: hybrid horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:24

Voor mensen die interesse hebben, mijn verhaal staat onder "referenties" op de site.
Ik was sceptisch maar zo langzaamaan bereid om alles te proberen om mijn paard van haar veeartsangst af te helpen en zag, gezien haar karakter, vreselijk tegen het ruitermak maken van mijn pony op.
Door de topics hier op bokt kwam ik achter het bestaan van hybrid horsemanship en dankzij woogy ben ik van 2 enorme problemen af zonder dat het mijn dieren stress of pijn heeft bezorgd.