Er zullen altijd pro en anti natuurlijk bekappers zijn. Ik ben de discussie echt zat. Ik ben van mening dat er maar één is die het echt allemaal weet: mijn paard! En sinds zij natuurlijk bekapt wordt, zijn haar hoeven beter dan ooit. Helemaal nu ik het zelf kan bijhouden door de cursus die ik heb gevolgd bij Equinox.
Ik heb de cursus in juni 2009 gedaan bij Arabesk en ik vond de cursus echt heel goed!
Van te voren kreeg ik het lesmateriaal toegestuurd. De boeken en de DVD zijn erg duidelijk. Ik heb me er goed in verdiept en toen de toets gemaakt. Heel interessant om te lezen hoe alles werkt en eigenlijk klinkt het allemaal erg logisch.
Op de cursusdag kreeg je te horen hoeveel fout/goed je had bij de toets en werden alle vragen nogmaals besproken en uitgelegd. Er kwam heel veel theorie aan de orde, ondersteund door foto's en video's. Heel erg leuk en leerzaam! Ik heb vooral veel geleerd van het bekappen van de echte hoeven. Het rook niet heel aangenaam, maar ik vond het minder vies en naar om te doen dan ik van te voren dacht. Mijn hoef zag er afschuwelijk slecht uit en na afloop was het een voorbeeldige hoef
De begeleiding van Jantine en Arno vond ik erg goed. Ze wisten echt waar ze het over hadden en konden alles goed onderbouwen. Bovendien was het gewoon een erg gezellige middag!
Ik bekap nu sinds juni 2009 mijn paard zelf en laat haar controleren door een gediplomeerde hoefsmid en die zegt steeds: ziet er super uit! Het is een kwestie van beetje bijvijlen en klein beetje met mesje bijwerken (steunsels). Het gaat heel goed en de hoeven van mij paard zijn beter dan ooit, omdat ik ze nu regelmatig bij kan houden.
Dus als je die cursus wil doen zeg ik: gewoon doen!