naturals: hebben jullie ook andere dieren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:56

Geweldig zo'n kudde mormeltjes!! :j

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:23

Wij hebben buiten onze paarden om, die uiteraard 24/7 buiten worden gehouden met onbeperkt hooi, boomloos en bitloos (ook wel met bit ;) ) gereden worden en geen krachtvoer krijgen nog 3 honden. 2 labradors en 1 chihuahua. Onze honden lopen de hele dag buiten in de tuin en wei en kunnen naar binnen wanneer ze willen. Ze hebben een bench waar ze in kunnen liggen wanneer ze willen (verrassend genoeg hun lekkerste plekje := namelijk het enige plekje waar ze helemaal alleen zijn). In de nacht gaan ze uit henzelf daar in liggen en zijn ze er niet meer uit te halen..... Ook onze chihuahua loopt zonder kleertjes de hele dag buiten in de rond te huppelen. Dan hebben we nog kippen die een ruim buiten hok hebben en een ruim binnenhok, ze kunnen zelf beslissen waar ze willen zitten. In het verleden hebben we nog cavia's en konijnen gehad die in de kippenren zaten en daar jaren door hebben gebracht en uiteindelijk gestorven zijn aan ouderdom. En dan nog onze geitjes die ook 24/7 buiten liepen.

Onze honden krijgen geen voer met kleur/geur en smaakstoffen alleen voer van de DA en koeken zonder deze stoffen (soort biscuit botjes/koekjes). Laten we zeggen dat wij een grote natural familie zijn :D dat is niet bewust zo gedaan maar voor ons niet meer dan normaal dat dieren zelf kunnen kiezen wat ze willen en geen troep binnen krijgen.

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:48

MysticTinker schreef:
pharagirlke schreef:
Ik vraag me af wat de kattenliefhebbers zouden zeggen als ik mijn hond in hun tuin dropte :j En hoe zit dat met mensen die al zeuren als er op de stoep een drol ligt van een hond? :+
Vreemd dat katten daar altijd uitzonderingen op zijn, op dat soort dingen.

Dat is juist het verschil. Honden poepen midden op straat waar je loopt. Katten poepen op plekken waar je niet loopt, en begraven het ook nog eens.

En pharagirlke, als je last hebt van katten die niet voor je aan de kant gaan hoef je maar een keer een flinke emmer water er overheen te kieperen, dan zijn ze de volgende keer snel weg!

Ik zou het trouwens ook geen probleem vinden als er hier honden zouden loslopen hoor.. Dan zou ik gewoon mijn eigen tuin afzetten, en niet gaan klagen bij anderen.. net zoals ik nu ook de konijnenren helemaal dicht heb gemaakt tegen katten..

Je bent dierenliefhebber of je bent t niet.
Ik heb daar zo'n ontzettende hekel aan; kattenhaters of hondenhaters _-:(

Sorry, beetje late reactie, maar ik kon het niet laten..
Een tuin zet je niet zo makkelijk af zodat er geen katten meer in kunnen komen =/ De kat van onze buren was altijd meer in onze tuin te vinden dan in hun eigen tuin. Onze konijnen konden niet meer los lopen, onze duif (opgevangen nadat de kat van de buren 'm aangevlogen had toen ie nog klein was) kon niet meer los lopen, onze katten durfden niet meer naar buiten. Dierenvriend of niet, mijn eigen beesten gaan voor. Doordat zij hun ene beest niet in de tuin konden houden, moesten onze 10 beesten binnen zitten. Vind ik toch erg dieronvriendelijk, maar niet onze schuld.
We konden moeilijk een net over heel de tuin gaan hangen (grote tuin) om die kat buiten te houden. Schuttingen mogen van de gemeente maar een bepaalde hoogte hebben, en daar sprong dat beest zo via hun schuurtje overheen.
Ik ben absoluut geen kattenhater, maar katteneigenaren moeten hun beesten wel op eigen terrein houden, hoe ze het doen, niet mijn probleem..

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:03

Ik ben zeker geen natural maar mijn paarden genieten een grote mate van vrijheid, zo ook mijn kat. Die kan dmv van een ultramodern kattenluik gaan en staan waar hij wil. Het enige huisdier die ik met grote regelmaat opsluit is mijn man! Met name als uitgestelde klusjes steeds maar niet worden afgemaakt óf als hij met zijn tong op zijn schoenen achter iets blonds aan dreigt te lopen. Eens in de zoveel tijd krijgt hij een schop onder zijn kont, en geloof me, hij had em dan echt nodig!

Noem het zielig, noem het wreed!

Het diersoort mens heeft van nature veel bewegingsruimte nodig, bijvoorkeur de gehele aardbol.
Maar al die tickets voor reisjes naar verweggistan kan ik even niet meer ophoesten. Om hem toch in zijn natuurlijke leefmileu te houden heb ik hem buiten gezet. In een weitje van 1 hectare. Af en toe gooi ik hem wat eetbaars toe. Drinken doet hij maar uit de sloot. Een hol kan hij zelf ook wel graven. En ach, nog geen vent van een regenbuitje doodgegaan. De natuurlijke talglaag op de huid werkt als de beste Bucas deken.

Maar af en toe haal ik hem binnen, gewoon voor de gezeligheid of ik "span hem in" voor de gebruikelijke klusjes.
Na gebruik zet ik hem weer buiten, wel zo handig, wel zo goedkoop. En het is goed voor hém, wordt ie een vent van!

Maar ik weet dat, dít NATURAL heet ! (:)

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:03

haahahahaha geniaal :=