Wie rijdt er nog meer met een halsring (neckrope)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie rijdt er nog meer met een halsring (neckrope)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:28

staan echt hele mooie plaatjes tussen
ben ff uigebreid aant kijken!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:35

Waar staat / wie zegt dat je niet verzekerd bent als je met halsring buiten rijdt?! Waar staat beschreven welke optoming verplicht is of verboden? Volgens mij is dat enorme onzin!

Ik heb t ook wel eens geprobeerd, heb dan wel geen ring maar gebruikte een stukje van een lasso. :D
Foto is niet zo best maar dit was de eerste keer:
Afbeelding

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:58

Ik rij sinds 3 dagen ook op die manier en dat gaat echt heel goed, alleen in galop lukt het wenden nog niet zo hee erg goed, grote voltes gaat wel, maar kleiner niet. In stap en draf doet ze het super!
Zijgangen wil ook nog niet, maar dat komt allemaal wel.
(ik maak alleen gebruik van een aan elkaar geknoopt halstertouwtje)
Wil nu een mooie halsring kopen, deze leken me erg fijn: http://www.bitloosrijden.nl/halsringen.htm en ze zien er ook erg mooi uit.
Mensen nog kleur tips? voor op een zwart paard?

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:14

ik hier ook aan het dressuuren met halsrope
Afbeelding

Afbeelding

Het is zo fijn om te voelen dat het ook zonder kan.
Hij doet er alles op, galopswissel, scherpe wendingen, kleine voltes..etc
pas mee begonnen en het gat dus goed

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:26

Ziet er al leuk uit. Nu werken aan de 'aanleuning'. Enne zelf wel goed gaan zitten he?

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:28

Afbeelding
zij is net 5 geworden en ook met haar kan ik alles met halsring, heb haar zelf ingereden en ook dit heb ik haar zelf geleerd ;)
alles wat ze kan kan ze ook op rijring

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:35

Bezoek mijn site.

Het is niet het gereedschap doch de gebruiker die de kwaliteit bepaalt.

Wanneer de gebruiker niet de kwaliteit heeft is zowel het wel als het niet gebruik van gereedschap funest.

Het met een halsring rijden zonder voldoende vaardigheid bij ruiter en paard kan tot invulling van de kapstokregel in de wetgeving leiden.

Het is voor paardgericht paardrijden volstrekt irrelevant welke gereedschappen de ruiter wel/niet gebruikt. Het is de kennis/kunde/vaardigheid welke bepalen hoe de ruiter deze toepast en dát bepaalt kwaliteit en de paardgerichtheid.

Stap s.vp. niet in de valkuil van het vermeend paardvriendelijke van rijden met een halsring.

hc

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:04

Huertecilla schreef:
Bezoek mijn site.

Het is niet het gereedschap doch de gebruiker die de kwaliteit bepaalt.

Wanneer de gebruiker niet de kwaliteit heeft is zowel het wel als het niet gebruik van gereedschap funest.

Het met een halsring rijden zonder voldoende vaardigheid bij ruiter en paard kan tot invulling van de kapstokregel in de wetgeving leiden.

Het is voor paardgericht paardrijden volstrekt irrelevant welke gereedschappen de ruiter wel/niet gebruikt. Het is de kennis/kunde/vaardigheid welke bepalen hoe de ruiter deze toepast en dát bepaalt kwaliteit en de paardgerichtheid.

Stap s.vp. niet in de valkuil van het vermeend paardvriendelijke van rijden met een halsring.

hc

ik weet ook donders goed dat met welke optoming dan ook je veel schade aan kunt richten ;) ook met halsring...
maar vind het wel een erg fijne manier om te kijken of het paard goed op mijn hulpen staat ;) ik kan zowel met bit, bitloos,op halster als op rijring rijden :) wissel veel af en vind het gewoon heerlijk op zonder hoofdstel te rijden geeft ergens een gevoel van vrijheid ;)

je hebt trouwens een erg mooie site... heb het even snel bekeken en even doorgelezen over het stuk van de hulpen (als je erop zit) ben blij om te dit te lezen, want zoals het hier beschreven staat probeer ik te werk te gaan :) en idd als ik mijn dag niet heb en moe ben dan lukt dat minder goed, meestal stap ik dan af en ga heel even wat anders doen beloon en zet het paard weer weg :) complimenten over alle goed verwoorde uitleg op je site, heel duidelijk :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:33

ik heb nu ook 3 keer zonder hoofdstel gereden. vandaag heb ik de hulp gezocht van een halstertouw om de nek. en het is erg handig als extratje, en als extra stuur, Hierdoor kon ik mijn zweepje vandaag achterwege laten.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:32

Bij ons op stal was er een hele discussie over het bitloze en verzekerd zijn al dan niet...
Ik heb uiteindelijk mijn verzekerings maatschappij opgebeld en die zeiden inderdaad dat het een probleem kan zijn... Zo meerdere maatschappijen.

Het is mij alleen geheel onduidelijk waar ze de grens leggen. Cordeo is in ieder geval niet toegestaan, maar touwhalster ook niet. Maar je mocht wel bitloos rijden als het maar een botloos hoofdstel was.
Maar hoe ze nu denken over zo'n touw crosrope? No idea...

Blijft voor mij een vaag verhaal ook, wil het nog altijd een keer helemaal uit gaan zoeken. Dit zou wel weer eens en geode aanleiding kunnen zijn!

Dit gold overigens alleen als verkeersdeelnemer, wat je in de bak doet ligt alweer anders.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:29

Wat een knappe foto's en filmpjes hier allemaal!
Ik sta nog lang zover niet. Ben nog maar pas begonnen met casandra helemaal opnieuw te rijden op de parelli way. We laten alles van het verleden achter ons en starten nu met rijden terug vanaf 0. We zijn beide nogal onzeker, maar dat waren we ook met het grondwerk 3 jaar geleden :) Dus langzaam maar zeker...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:51

Mijn vz maatschappij zei dat het juist helemaal niet uitmaakte met wat voor een soort optoming je rijdt! :)

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:57

Rijden met neckrope geeft een heerlijk gevoel, maar het is ook een zeer goed middel om te werken aan het juiste evenwicht van het paard. Rij altijd gecombineerd of enkel met neckrope. Ook mijn lesklanten en het is verbazend wat het doet met het paard.

Hier een link can mij en Pablo op bevroren ondergrond. Is dus niet zo heel erg netjes en soepel.
http://www.youtube.com/watch?v=cFGPIjNj31c