Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

annebe schreef:Waratje dat ben ik toch niet met je eens, ook zonder zadel kan je in balans rijden en gebruik daar veel technieken van centered riding voor.

Waratje schreef:annebe schreef:Waratje dat ben ik toch niet met je eens, ook zonder zadel kan je in balans rijden en gebruik daar veel technieken van centered riding voor.
Ja, die balans kun je zonder zadel ontwikkelen, dat zei ik ook al, maar niet een goede zit/houding.

Citaat:ziet er lekker uit zo,n schapenvacht hherlijk lijkt me dat zitten!

En in de winter lekker warm
SIEMxFUNNY schreef:In de zomer vind ik het ook heerlijk. Gewoon lekker ontspannen.
http://i34.tinypic.com/2ufeukj.jpg
en in de winter is het idd lekker warm
crystal schreef:ik heb ook een jaar zonder zadel op mn welsh gereden omdat ze de staart gekneusd had en heb vroeger leren rijden zonder zadel.
vind het wel makelijk als ik snel een blokje ga
(Het wordt al een beetje een oma'tje namelijk
)
Love it! In de winter doe ik vrijwel niets anders, meneer is dan zo besmeurd met modder dat ik liever zonder zadel en op een halstertje de wei door cross dan meer dan een half uur te moeten poetsen voor een rustig buitenritje. Dan heeft dat eerste meer sfeer.
Ik heb er trouwens een super balans van gekregen en ook bokken kan ik nu met gemak uitzitten zonder zadel. Er wordt hier gezegd dat je een slechte zit ontwikkeld. Tja ligt eraan in hoeverre je je van je eigen lichaam bewust bent hoor.
Ik zit ook heerlijk in stoelzit als ik zonder zadel rijd, maar met zadel en stoelzit dat zit toch niet fijn.
Enfin ik kan toch niet in stoelzitten in een zadel. Dus dat is een ongenuanceerde en algemeniserende uitspraak, niet al te serieus te nemen dus.
Leven en laten leven, komen zeuren in een gezellig topic is nogal raar, er zijn genoeg andere topics waarin je je mening kan gaan verkondigen.
En daarvoor is zonder zadel dan ook weer ideaal; een lopende privé 'butt-warmer'

Dorienn schreef:Allemaal leuke foto's hier in dit topic
het valt mij op dat de meeste die zonder zadel rijden ook vaak bitloos rijden
deze foto heb ik net nog gevonden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HXGD6XUF.jpg
ik rij ook graag zonder zadel, vooral springen is leuk. (fotos daarover op mn profiel)
Mijn pony vindt het geweldig. Vooral als ik zonder halster, zadel, .. haar naar de boomstam in de wei stuur, dan springt ze erover en crosst naar een andere hindernis die ik ergens in de wei heb neergeplant.
Die van mij is zelfs in de zomer niet zo proper!
Lara_Silver schreef:haha dankje!
edit: trouwens super leuke foto's in je profiel van in dat water!
fransien schreef:Lara_Silver schreef:haha dankje!
edit: trouwens super leuke foto's in je profiel van in dat water!
danku danku ben stiekum best trots op meintje want ze is vorig jaar in het water terecht gekomen en daar paar uur in gestaan ze was zo zielig gaf het al helemaal op.we waren niet thuis.grr ben er altijd al bang voor!
de buuren waren er wel al bij en hebben de brandweer gebelt deze kwam te laat want
mijn moeder wilde de andere 2 wegbrengen naar huis (zodat de brandweer in de weide kon rijden)
maar dat vond ze niet leuk met haar laatste kracht slurpt ze uit de modder de kant op en rent voor de andere 2 uit naar huis. daar paar uur onder de rode warme lamp gestaan volgende dag niets aan de hand(sterke meid)
maar ja watervrees he
maar deze zomer hebben we in 3 weken tijd voetje voor voetje haar het water in gekregen ze vond het heerlijk in het water met die 28 graden en de vliegen.mijn kindje