Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

minkie schreef:Ben het wel met TS eens. Zodra er weer een topic is dat een paard staakt of iets dergelijks, wordt er gelijk masaal geroepen dat ze aan het grondwerken moet.
Welke redenatie zit daar dan weer achter??
KiWiKo schreef:ik geef zo een paard een keer een goede klets om zn oren en hij is er ook vanaf.......... waarom over iets 3 weken doen als het in 1 seconde opgelost is

en een draai om de oren bij de eigenaar is ook wel eens voorgekomen
). Heb er een aantal met bit ingereden (ook nog met de longeerlijn, de wat meer traditionele manier). Die van mij is vrijwel zonder longe ingereden nu. Heb wel werk met de lange lijn gedaan (wat toch wat anders is als het standaard longeren) en werk ook met de dubbele lijnen inmiddels.

minkie schreef:Maar stiekem doen die NH mensen het ook zo alleen zeggen ze van niet!

minkie schreef:In zo'n geval is het paard te mans voor de eigenaar en walst zo over hem heen. Ligt niet aan het paard maar aan de eigenaar. Die zou eens goed de broek aan moeten trekken en het paard op zijn plek wijzen.
ik ga het niet goedvinden dat een paard onaangenaam is naar mij toe, want dat ben ik ook niet naar het paard toe.....Twiggy2008 schreef:KiWiKo, ja, kaf tussen het koren vind je overal. In de dressuurwereld idem dito, zie die fijne dame uit Duitsland/Denemarken of waar was ze nu weer betrapt?![]()
En dus?
Grondwerk met de NH methode is gebaseerd op wederzijds respect en wederzijds vertrouwen. Hou je je daar niet aan, dan snap je niet waar je mee bezig bent en ben je dus verkeerd bezig. Dat lijkt me duidelijk, toch?
Cassidy schreef:minkie schreef:In zo'n geval is het paard te mans voor de eigenaar en walst zo over hem heen. Ligt niet aan het paard maar aan de eigenaar. Die zou eens goed de broek aan moeten trekken en het paard op zijn plek wijzen.
Negen van de tien zogenaamde "probleempaarden" ontstaan omdat de eigenaar er niet goed mee om weet te gaan.