Gezonde wintervacht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Airiin

Re: Gezonde wintervacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:35

Ik was vandaag weer eens even bij mijn paardje, en ik verbaasde me over de prachtige vacht die het beestje krijgt Bloos! heel anders dan het rare, plukkerige haardosje wat in de winter onder de deken zat de afgelopen twee jaar. Ze glimt en glanst en heeft overal appeltjes, en de haren zijn niet overmatig lang maar wel dicht op elkaar. Heerlijk!!! Hoe gaat het inmiddels met de pony, Vlindie?

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:38

Nou, dat klinkt allemaal heel duidelijk. Het is idd. belangrijk dat de paarden genoeg te knabbelen hebben om zich warm te houden. Onze pony staat nu sinds drie dagen, twee nachten, ook weer lekker buiten. De temperatuur laat het toe, maar vooral het droge weer. Hij vindt het heerlijk. Maar toch, mocht het zo wezen dat het weer weeral omslaat zoals laatst, nou, dan schroom en wacht ik niet. Regendeken erop, en anders toch voor de nachten op stal. Zijn welzijn gaat voor.

Overigens, hij is al veel beter te pas. Mooi vlot aan het been wat mij toont dat zijn energiepeil weer aardig op niveau gekomen is, gelukkig!

Ik hoop voor je dat het allemaal toch gaat lukken met de schuilstal, 'k zal er voor duimen!

Groetjes,
Vlindie

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:41

Gelukkig! Ik ben blij om te horen dat er een goede oplossing is gevonden Lachen soms moet je gewoon wat langer zoeken en niet stug vasthouden aan een idee of een principe.

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:41

Airiin! Hoi!

Ja, zoals je kunt lezen gaat het erg bergopwaarts met onze pony! Ben er onwijs blij mee! Mijn IJslander heeft ook een heerlijke dikke
vacht mét prachtige appeltjes! Mooi is dat toch, vind je ook niet? Lief dat je even informeert hoe het nu met de pony gesteld is.
Ik weet nu zeker dat mijn keuze de juiste keuze is geweest.

Bedankt!

Groetjes,
Vlindie

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:03

Fijn om te lezen dat je de juiste overwegingen hebt gemaakt. dat geeft ook weer een extra zelfvertrouwen in je paarden kennis. De persoon die je er op gewezen heeft dat er iets niet helemaal klopte met je pony heeft dan ook een zeer goed oog voor paarden trouwens.

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 22:15

Hey Sizzle!

Is ook zo, degene die me erop gewezen heeft, heeft zeker veel kennis van- en over paarden. Wat ik in één van de beginposten
reeds vermeldde, ik heb haar hoog in het vaandel betreffende haar kennis.
Het blijkt ook wel dat ze 100% gelijk had. Het verschil is zo duidelijk zichtbaar en merkbaar. De pony zit beter in zijn vel en
inderdaad, zijn vacht glanst ook veel meer dan tevoren. Hij staat wederom gewoon lekker 24/7 op de wei, zonder deken uiteraard.
Het weer is immers lekker aangenaam en mocht het omslaan dan zullen we hem vooralsnog eerst enkel een regendeken opleggen.
Mocht blijken dat dat toch niet afdoende is dan gaat hij 's nachts voor een paar uur de stal op. Maar ik heb nu zo'n idee dat dat
misschien niet eens nodig zal zijn.

Bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Vlindie