[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:37

Ik heb nieteens een ava, geen idee hoe dat moet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:40

promptertje schreef:
Morrie schreef:
http://www.nh.cybercomm.nl/balans.htm#bar

aha dat is de site van Maarten Abeln

Aggot, komt die ook weer eens voorbij. Ik neem zijn "Parellistukje" niet erg serieus (de rest ook niet zo, eigenlijk...)

Ik ook niet, haha!

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:35

Leuke ava Anouar! Zou deze houden valt wel lekker op met dat oranje.

Kaylee gaat 1 juli verhuizen naar het rusthuis spannend hoor. Volgende week gaat ze als het goed op het land (uurtje) om te wennen. Hard ze ff af voordat ze dag en nacht het land op gaan anders valt ze zeker weten weer af. Wel raar geen bak meer maar ja voor mijn paard heb ik het over nu weet ik tenminste zeker dat ze er genoeg uit komt!

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:26

Leuk Gouda, ik hoop dat je het op deze stek meer naar je zin hebt. Je hebt wel steeds pech gehad met je stallen. jammer dat je geen bak meer hebt. Mischien is er iets te regelen of is er iets in de buurt waar je goed kunt rijden.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:28

promptertje schreef:
Morrie schreef:
http://www.nh.cybercomm.nl/balans.htm#bar

aha dat is de site van Maarten Abeln

Aggot, komt die ook weer eens voorbij. Ik neem zijn "Parellistukje" niet erg serieus (de rest ook niet zo, eigenlijk...)

Wat een opluchting... ik ook niet
Het kwam nogal jaloers-achtig over. En waarom de parelli methode dan niet natural zou zijn, werd mij ook niet duidelijk (of wat dan wèl natural zou zijn). Al heb ik af en toe wel zo mijn bedenkingen bij het parelli gebeuren. Maar je leert er in ieder geval ontzettend veel van.

Ik heb de fietstocht met de palen overleefd
Morgen vroeg op, weitje afzetten en volare kan eindelijk grazen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 06:34

Goeiemorgen

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:59

Anouar15 schreef:
Goeiemorgen

Leuk hoor die nieuwe Avantar

Ook goede morgen, ik ben naar de pony's

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:12

Citaat:
Avantar

*huh* wie is dat?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:37

Citaat:
En waarom de parelli methode dan niet natural zou zijn

Parelli himself is helemaal niet natural itt wat de stickers die hij uitdeelt doen vermoeden: paarden op stal en op ijzers......om maar wat te noemen

Ook cursussen die je in NL gaat volgen zijn verre van natural: paarden moeten in boxjes van 3 x 3 het grootste deel van de tijd ('s nachts en tijdens de theorielessen)
Dit zou voor mijn buitenpaard tot grote problemen leiden........ die breekt de hele tent af,merkte ik vorige week toen ik in de slagregens nog een uur op de bekapper moest wachten omdat hij in een file stond. Ik zette Morrie even in een box en wist niet hoe snel ik de deur weer open moest gooien, hij begon direct de zaak te slopen

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:56

Wat leuk dat je gaat verhuizen Gouda! Hopelijk krijg je het daar wel naar je zin
Mazzeltje hier van bokt gaat haar paard ook 1 juli naar een rusthuis brengen, misschien wel naar dezelfde!

Vandaag moet ik de hele dag werken, vanavond lekker langs mijn paard!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:59

1 juli nationale verhuisdag

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:56

Niet voor iédereen Morrie, ik blijf lekker staan waar ik sta! Gouda, ik hoop dat je paard het daar echt naar haar zin gaat krijgen!

En PP heeft nooit geclaimd dat hij natural is, maar dat hij in de omgang de "natuurlijke taal" van het paard gebruikt. In de Cavallo stond deze maand weer een interessant artikel: Parelli-instructeur Berni Zambail die in de leer ging bij klassieke dressuurtrainer Stahlecker, en hoe ze over en weer waardering voor hun manier van trainen hadden. Mooi staaltje integreren .

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:58

Citaat:
En PP heeft nooit geclaimd dat hij natural

hij heeft wel de sticker van mijn avater uitgedeeld in 2003......

Het paard van Bernie met ijzers met kalkoenen was het enige paard dat met beslag liep op het Parelli tournement vorig jaar, hij heeft in een kwartier tijd een heel grasveld omgeploegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:59

Inderdaad. Ik krijg per 1 juli ook een nieuwe stalgenoot. Is het gedaan met 'enige pensionklant zijn'.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:01

Verhuisdag? Voor mij niet hoor

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:20

Morrie schreef:
hij heeft wel de sticker van mijn avater uitgedeeld in 2003......

Nogmaals, dat slaat op de omgang, niet op het houden.... PP is gelukkig niet zo zwart-wit, dat mag ik juist zo aan zijn entourage, er is ook ruimte voor verandering en nieuwe inzichten. Ik zie op de savvy club DVD's de paarden trouwens altijd in enorme weiden lopen, zo groot hebben we ze hier niet .

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:23

Nederland is nu eenmaal geen land wat overloopt van de ruimte, helaas. En dan heb ik het nog getroffen vergeleken met de beschikbare ruimte in het westen.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:28

Bij onze stal (middenin de randstad) ligt zo'n 14 ha land, dat vind ik al heel wat. Het lijkt alleen niet zo veel vergeleken met de 80 ha op de stoeterij waar Beyond staat

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:29

14 ha is lang niet gek idd

Ik ben al heel blij met mijn gehuurde hectare, en dan nog is het voorzichtig aan doen met beweiden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:47

Nee verhuizen doe ik ook maar niet, ik sta hier prima. Mijn ouwetje komt helemaal tot rust en heel weer tijd en zin om eikelige dingen te doen. Stijgeren bokken en met 4 poten te gelijk de lucht in. En de jonge paarden krijgen van de oude paarden een keurige opvoeding. Ons oudste paard (32) heeft vorig jaar gedemonstreerd hoe je het beste de zonnebloemen van de boer kon opvreten en binnen 5 minuten konden de jonge paarden het ook

Zou Anouar al natgeregend zijn bij de Fasna trail?? Ook sneu voor de deelnemers dan 160 km op je paard in de regen moet zitten.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:02

Hier is het al de hele ochtend droog, gelukkig!

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:12

hier ook en net toen ik naar siets wilde gaan ging het gieten ik ben wel heel sportief met de fiets gegaan nu staat ze zo dicht bij dan moet ik ook wel gaan fietsen

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:24

Ik was nét te laat naar stal, het regende al heel zachtjes. Toch nog heel fijn gereden en was klaar voordat het echt begon te hozen. De komende dagen laten de voorspellingen ook nog geen beter weer zien .

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:27

morgen wel maar daarna niet meer volgens mij

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:55

ik ga morgen mosyen met Morrie, ik kwam vandaag wéér tresholds tegen en hij reageerde erg heftig Gelukkig zag ik de signalen op tijd dus er zijn geen ongelukken gebeurd. Ik zit nu dvd 2 van level 2 nog eens te bekijken, ik blijf er toch bij dat iedere aspirant paardeneigenaar verplicht dvd 1 en 2 van het nieuwe level 2 zouden moeten bekijken alvorens een paard aan te schaffen, dat zou een hoop ongelukken en ellende schelen.......