De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:13

@ Jellie De hoeven lijken erg lang met name de voorkant en ik vind ze ook wat cilindervormig. Maar het is heel lastig om zoiets vanaf een foto te beoordelen.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:17

Arabesk, dat klopt. Is ook moeilijk om via een foto te oordelen. Deze foto's zijn ook nog niet op een echt heel duidelijke manier geschoten....

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 18:28

Zo ,lekker gelest.

Nog niet bijgeslapen ,doe ik vanavond wel.

De lijst met lesgevers op NH gebied is af, staat bij de Naturals, onder een sticky geloof ik.
En van Anya begrijp ik dat het ten strengste verboden is om websites te vermelden binnen een topic met een vraag.
ik begrijp alleen niet waarom?

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:02

Antheman, fijn dat je lekker gelest hebt!

Heeft dat met die sites niet te maken met copyrights ofzo Ik weet t niet maar weet ook dat je op je kop krijgt als je een link naar markpl. neerzet.

Ik heb net gegeten. We zijn eerst naar stal gegaan. Ik heb op fluit gereden. Echt een grote reus. Jan is met Flanna aan de hand gaan stappen in de binnenbak. Ze liep goed. Hij heeft haar op links en rechts even 2 voltes laten draven en daar liep ze ook goed op.
Stalgenootje dat in Utrecht werkte adviseerde om er morgen toch even op te gaan. Gewoon een half uurtje loswerken in de stap en eventueel een drafje.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:47

Antheman schreef:

En van Anya begrijp ik dat het ten strengste verboden is om websites te vermelden binnen een topic met een vraag.
ik begrijp alleen niet waarom?

Zal wel met reclame enzo te maken hebben.
Als je het echt wilt weten moet je haar maar eens PB'en, ze eet je echt niet op

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:59

Met mij gaat het steeds beter! de pijn is weg. Het is nu alleen het ongemak van bij elkaar getape-te vingers. Maar daar kan ik wel mee leven.. al kan ik nog zeker 3 weken bijna niets met de paarden doen. Das wel balen.
Maar vriend lief doet het allemaal met liefde, dus dat scheelt, de paarden hebben er dus niet heel erg onder te lijden.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 11:01

angela88 schreef:
Met mij gaat het steeds beter! de pijn is weg. Het is nu alleen het ongemak van bij elkaar getape-te vingers. Maar daar kan ik wel mee leven.. al kan ik nog zeker 3 weken bijna niets met de paarden doen. Das wel balen.
Maar vriend lief doet het allemaal met liefde, dus dat scheelt, de paarden hebben er dus niet heel erg onder te lijden.

Das mooi!
Hoe je alleen maar liefde uit te delen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:04

Ja, ik heb het niet zo druk. Gelukkig heb ik liefde voor vriend lief en paarden in overvloed!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:35

Even een dipje: er heeft weer iemand ontslag genomen op de afdeling waar ik straks kom te werken. Ik had al zo mijn twijfels over mijn eigen baan en of ik het wel moest doen.....

En gister ging arabesk keihard bokken en stuiteren tijdens de circling game. Ik verdenk een voorbijganger ervan dat hij arabesk haver geeft, dat schreeuwde hij laatst nl, hij vond hem er zo slecht uitzien. meneer is nog nooit zo bol geweest als nu maar goed.... Ik durf niet meer te rijden nu zeg. De vorige keer dat ik er keihard afsmakte had ie ook zonder dat ik t wist elke dag een hele emmer muesli gehad. Dat is gewoon levensgevaarlijk met een arab.

Ik ga niet meer rijden zolang ie in Wageningen bij het hek staat langs de weg.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:00

Ara: Kop op. Goede tijden en ... soms slechte tijden. En nee een te dik paard is niet goed en ja lastig wanneer ongevraagd gevoerd wordt en ... paarden lijken nog meer energie te hebben wanneer het koud is. En dat een ander ontslag neemt, hoeft niet te betekenen dat jij het daar niet naar de zin kunt hebben

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:03

Arabesk schreef:
Even een dipje: er heeft weer iemand ontslag genomen op de afdeling waar ik straks kom te werken. Ik had al zo mijn twijfels over mijn eigen baan en of ik het wel moest doen.....

En gister ging arabesk keihard bokken en stuiteren tijdens de circling game. Ik verdenk een voorbijganger ervan dat hij arabesk haver geeft, dat schreeuwde hij laatst nl, hij vond hem er zo slecht uitzien. meneer is nog nooit zo bol geweest als nu maar goed.... Ik durf niet meer te rijden nu zeg. De vorige keer dat ik er keihard afsmakte had ie ook zonder dat ik t wist elke dag een hele emmer muesli gehad. Dat is gewoon levensgevaarlijk met een arab.

Ik ga niet meer rijden zolang ie in Wageningen bij het hek staat langs de weg.

oh Ara, dat is ontzettend balen dat iemand zo maar ongevraagd je paard voert. Kun je het schrikdraad niet wat terug zetten zodat hij niets meer over de omheining kan gooien?
Brr ik moet er niet aan denken dat dat bij ons gebeurd. In Ponto zijn geval kan het dodelijk zijn als hij dingen krijgt die hij niet mag hebben.
Heb je bordjes langs de omheining hangen met "verboden te voeren " erop? Dat helpt ook niet in alle gevallen maar het is in elk geval iets.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:05

angela88 schreef:

Fijn dat het zo goed gaat Angela. Wel lastig he dat je niet veel kunt doen. Maar je wordt steeds inventiever als je tijdelijk "gehandicapt" bent.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 22:41

opala schreef:
Ara: Kop op. Goede tijden en ... soms slechte tijden. En nee een te dik paard is niet goed en ja lastig wanneer ongevraagd gevoerd wordt en ...
paarden lijken nog meer energie te hebben wanneer het koud is

. En dat een ander ontslag neemt, hoeft niet te betekenen dat jij het daar niet naar de zin kunt hebben

Even wat licht hier in de duisternis hoor.
Merrie eigenaren kunnen maar beter even weggaan.

Merrit had zo´n lol vandaag! Hij liep te rennen in de wei (is niet normaal voor hem, liever lui dan moe). En de shet werd uitgedaagd dus er werd volop gesteigerd naar elkaar. Beiden ruin.
Toen kwam de ronde dans om de merries.

Merrit (Haf, ruin) en Prins (shet, ruin)
waren sámen de zwarte ijsco merrie aan het versieren
Merrit was de merrie aan het aflikken op haar hoofd, haar hals.
Hij probeerde haar te dekken .Lukte geloof ik niet ,hij prikte niet echt raak.
Vervolgens mocht de shet dus zijn neus onder de staart van de merrie steken.
Dit herhaalde zich de nodige keren.

Vervolgens is Merrit door de wei gaan crossen ,had de leidhengst achter zich aan en met zijn 5 en scheurden ze verder.

Met eten had de leidhengst ná Andor trouwens eten en Merrit kwam als laatste aan de beurt. Die háát ruzie

Ik heb blauw gelegen vandaag.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:54

Zo houden die paarden zich lekker warm of moet ik zeggen heet

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 22:55

opala schreef:
Zo houden die paarden zich lekker warm of moet ik zeggen heet

En hinniken dat kleine ding van mij joh!
naar de merrie wel te verstaan hoor ,geen illusies maken.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:26

Halloa!

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen

De pijn van Angela is gelukkig over! Wel balen dat je nog 3 weken niets met je paarden kan doen… Gelukkig bof je met je vriend!

Arabesk, naar dat je een dipje hebt qua werk Ik hoop voor je dat het allemaal reuze meevalt. Wat een rare mensen heb je toch op de wereld Kan me voorstellen dat je niet meer durft te rijden. Kan hij niet op een ander stekje staan?

Haha, antheman ik kan me voorstellen dat je blauw gelegen hebt

Gisteren heb ik even een half uurtje op Flan gereden. Eerst dikke 10 min. gestapt. Even een minuut of 5/7 gedraafd. Daarna goed uitgestapt. Ze liep nog wel wat stijf maar voelde verder goed aan, gelukkig. We gaan het nu maar weer langzaam opbouwen. Wel liep ze in de bak erg te stampen met haar benen. Ik denk dat ze toch nog jeuk heeft.

Vanavond gaat Jan (is weer aan t werk) er even op. Hij had t zo gemist zei die

Alvast een fijne aaf allemaal!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:09

Jellie: Mooi dat alles weer beter(end) is

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:13

@AM, leuk dat Merrit het zo naar zijn zin heeft. Heeft ie ook zo'n hoog gil-hinnikje? (Rexje wel, net een meisje )

@jellie, fijn dat het wat beter gaat met Flan.

Ben er gisteren achter gekomen dat ze hier een sauna hebben op de kazerne. En 2 keer in de week een blokuur voor de dames. Goh wat vreselijk Dus ik ben gisteren gaan sporten, ik heb 10 minuten op de loopband gewandeld en ben daarna de sauna in gedoken.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:27

Bedankt!

Oh, lekker is dat Cookies

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:31

Ja heerlijk hoor. Ik denk dat dit mijn eerste functie wordt waar ik regelmatig ga "sporten" gna gna.

Die jeuk van Flan zal wel veroorzaakt worden doordat het gaat genezen. Dat jeukt ook vaak zo. (ik kan er dan niet afblijven en krab de boel dan weer kapot)
Of heeft Flan van die beenjeuk door de dikke sokken, dat komt nog wel eens voor bij van die harige voeten.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:40

ik kan me goed voorstellen dat je nu vaker gaat sporten. Zou ik ook doen, in dat geval
Ik denk idd dat het daardoor komt, dat de boel weer aan t genezen is. Ik hou t igg goed in de gaten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 18:26

Cookies schreef:
@AM, leuk dat Merrit het zo naar zijn zin heeft. Heeft ie ook zo'n hoog gil-hinnikje? (Rexje wel, net een meisje )

@jellie, fijn dat het wat beter gaat met Flan.

Ben er gisteren achter gekomen dat ze hier een sauna hebben op de kazerne. En 2 keer in de week een blokuur voor de dames. Goh wat vreselijk Dus ik ben gisteren gaan sporten, ik heb 10 minuten op de loopband gewandeld en ben daarna de sauna in gedoken.

Gaaf!!!! Een sauna op je werk

Hoe staat het verder met je werk eigenlijk?

Merrit heeft idd zo´n hoog hinnikje.
Ik heb hem vandaag meegenomen, naar t andere bos, ver weg van zijn dames, dus ik verwachtte wel dat de rem erop ging bij hem en hij de weg niet over wilde.
Ik hen echter tóp gereden! op mijn Startrekk, ja ja nog maar een keer reclame maken, en mijn touwhalster en zelfgemaakte teugels. Super de super.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 18:36

Cookies schreef:
Die jeuk van Flan zal wel veroorzaakt worden doordat het gaat genezen. Dat jeukt ook vaak zo. (ik kan er dan niet afblijven en krab de boel dan weer kapot)
Of heeft Flan van die beenjeuk door de dikke sokken, dat komt nog wel eens voor bij van die harige voeten.

Herkenbaar ! Benen ontharen en daarna mega jeuk hebben en je benen weer kapot krabben

Maar ja ,Flan zal haar benen vast niet ontharen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:46

Nou op mijn werk gaat het goed. Ze blijven maar zeggen dat ik nog 1,5 jaar mag blijven. En dan kom je 's middags thuis en dan ligt er een brief op de mat met als titel: "eervol ontslag" Hoezo we werken langs elkaar heen?
Dus mijn chef is met die brief weer aan het rondrennen gegaan en het einde van het liedje was dat ik het maar als niet gestuurd moest beschouwen.

De beschikking dat ik mag blijven moet uit Den Haag komen. Ik werk in Schaarsbergen en de ontslagbrief kwam van het buro in Apeldoorn. Snap je het nog??
Ik blijf voorlopig nog wel even in de sauna liggen

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:46

Klinkt toch redelijk hoopvol hoor Lin!!!
Vermaak je je in je uppie? Of was Bob niet deze week weg?