De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 19:26

Ik moet zooo lachen om die ouwe!

Lin, heb jij die nieuwe Harry Potter eigenlijk al?

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:40

Ja ik moet ook vreselijk lachen om die ouwe. Hij is zo leip als een ui. Echt weer zoals vroeger. Ook lach ik mijn vader uit die al 25 jaar paardrijd en paarden heeft en dan niet eens een bejaard ponietje uit de bak kan krijgen. Gelukkig liep hij vanavond niet kreupel.
De nieuwe Harry Potter heb ik vanmorgen gekocht en ben al halverwege. Bob die vertrekt morgen voor een week naar Duitsland voor cursus. Dus de rest lees ik morgen.

@ nienke: nog 30 jaar plezier met Ponto, het lijkt me heerlijk.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 20:45

Lees ze, ik wil hem ook hebben. Ik ga zo lekker naar idols kijken , ook leuk.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:05

@Cookies: lang leve de pergolide. leuk dat het zo goed gaat met Ponto.

@AM: dus je bent helemaal happy met je Startrekk. goed zo. ik heb ook een nieuw zadel, van Mac gekocht. Bob Marshall westernzadel, ook boomloos. ik ben ook helemaal in mijn nopjes met dat ding. Jackie en Moon lopen erg lekker met dat zadel en vandaag heb ik het op mijn "opa" (hij is pas 20) uitgeprobeerd. ook die liep er geweldig mee. ik doe dus mijn gehele zadelvoorraad de deur uit en koop allemaal BM's voor terug .

Harry Potter heb ik al in de engelse versie gelezen. ERRUG LEUK!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 23:45

Jackie, ik dacht eigenlijk dat jij op de Torsion Extra light reed? Hoe ik daar dan weer bij kwam?
Waar rijdt Mac nu dan mee?

Startrekk is echt toppie hoor!" ik voel me wel een verwend kreng ,2 van die zadels, alles geleend

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 07:00

Mac heeft nog een BM. ik heb haar showuitvoering gekocht. ze vind de zitting iets te groot sindsdien ze veel is afgevallen en ik hou van ruim zitten.

de extra light had ik voor Eros gekocht vanwege zijn veranderde rug (beetje gezakt) maar voor buitenritten ligt het ding me niet stevig genoeg. mensen die Eros kennen weten wat ik bedoel. hij kan in rengalop nog zijsprongen maken en dan heb ik liever een wat steviger zadel.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 09:56

Jackie: Wat ben jij vroeg op of wat ga jij laat naar bed

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 10:34

smorregens allen.

Gaat er nog wat leuks gebeuren?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:37

goedemorgen

Leuk, leuk... mijn moeder belde gisteren dat ze een zak voerwortels had gehaald voor de paarden, lief hoor
Die gaan we zo maar eens een beetje uitdelen.

Eerst mijn sollicitatiebrief afmaken.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 10:38

Vertel, waar ga je solliciteren?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:49

Bij het bedrijf waar ik nu ook afstudeer, interne vacature
Moet toch een beetje naar de toekomst kijken he

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:53

@Cooks Laatst was ik in het verzorgingstehuis waar mijn oma ligt, daar kwam ineens een mannetje de hoek omzeilen in zijn superspeed karretje, die scheurt bij voorkeur het hele tehuis door. Totdat het verplegend personeel zegt dat hij nu eens moet stoppen. Ik moest meteen aan Ponto denken.

@Wendytje wat studeer je nu?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:06

Ik studeer bestuurskunde aan de universiteit Twente. Ben aan het afstuderen op het onderwerp clientenparticipatie in het lokaal gehandicaptenbeleid. De vacature sluit daar op aan, dat gaat namelijk over burgerparticipatie in de wet op de maatschappelijke ondersteuning.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:43

Arabesk schreef:
@Cooks Laatst was ik in het verzorgingstehuis waar mijn oma ligt, daar kwam ineens een mannetje de hoek omzeilen in zijn superspeed karretje, die scheurt bij voorkeur het hele tehuis door. Totdat het verplegend personeel zegt dat hij nu eens moet stoppen. Ik moest meteen aan Ponto denken.

Ja dat kan ik me voorstellen. Ik ga vanmiddag even met hem wandelen, ik hoop dat ie zich gedraagt.

De Engelse Harry Potter heb ik ook al gelezen, maar ik wil hem ook graag in het Nederlands lezen.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:41

Goedemiddag!

Ik ben ook weer boven water. Heel druk weekend gehad. Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties

Kinke schreef:
'k ben eigenlijk best lief hoor, maar mn ex brengt het slechtste in me boven en jullie moeten het bezuren }>

domdom, dat je de digi vergeten was!

Cookies, heerlijk dat Ponto zo uit zijn dak ging! Zo super zijn als dat door de medicijnen komt! Alleen wel weer poedersuiker dat hij later kreupelde… Wat gaaf dat je hem mee mag nemen naar die dag!

Angela, fijn dat de operatie goed gegaan is. Balen van de pijn en dat je nu weinig kan doen

Wendy, fijn dat het paardje wat je even gevijld hebt, gelijk beter liep! Mooi dat parelliles goed beviel! Ben ook niet zo dol op TA bezoekjes Succes met solliciteren!

Jackie, fijn dat die bm’s je goed bevallen

Arabesk, ik zie t al voor me dat mannetje keihard door die gangen

Ik heb een lekker druk weekend gehad. Met Flanna gaat het een stuk beter. We hebben 2 x daags haar voet in een badje met sunil gezet. Ook haar sokken afgeknipt, iig zo ver mogelijk. Maar nog wel wat ‘dekhaar’er over laten hangen. Haar sok ook steeds geweest. Gisteren het ‘recept’van opala gedaan. Vrijdagmorgen stond ze al wat op die hoef, s’avonds liep ze er al wat beter op. Gisteren en vandaag liep ze weer normaal. We hebben vanmiddag een poosje over het erf gestapt. Ze kwam erg kwiek over. Ook een heel klein stukje in draf gedaan en ze liep er goed op. Vandaag hebben we t niet gebaad. Gisteren begon ze er al erg moeilijk mee te doen, ze had er echt geen zin meer in. Zal waarschijnlijk dus geen hoefzweer zijn, lijkt mij en toch waarschijnlijk door dat kleine beetje mok komen. Ze heeft dat wel chronisch maar nog nooit op gekreupeld. Normaal behandelen we het met acederm en dan zijn die plekjes zo weg. We willen haar deze week iig nog niet berijden/belasten Komt volgend weekend wel weer eens, als t goed blijft gaan natuurlijk.

Bij ons op stal is een oud ponietje overleden. Die ligt een paar boxen verderop onder een zeil. Wel sneu. afgelopen zaterdag is dat meisje wat hem verzorgde (en hem een paar maanden geleden kreeg) er nog 2e mee geworden.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:24

Ik heb even een paar foto’s door Jan laten maken nu haar sokken eraf zijn. T lijken nu echt net poedelpootjes
Jammer genoeg zijn ze niet zo gemaakt als ik hebben wil. Maar Jan kon niet met Flan lopen vanwege last van schouder/nekgebeuren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn instructrice vond dat ze nu wel enorme ‘flaphoeven’ had en vroeg zich af of ze zo wel goed af kon wikkelen? Ik ben erg benieuwd wat jullie mening is. Over een dikke week komt de bekapper wel hoor.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:35

opala schreef:
Jackie: Wat ben jij vroeg op of wat ga jij laat naar bed

ik was vroeg op. ging naar een wedstrijd met Moon.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:14

Al weer bekomen van de desillusie
Nou jou zijn ze harder gaan roepen als er iemand ontbrak.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:31

desillusie? stoom kwam mijn oren uit. en niet van de opvliegers. dat is me in 16 jaar wedstrijden nog nooit gebeurd. ik geloof best dat ze na mij harder zijn gaan roepen. dat heeft iedereen dan ook aan mij te danken. ik ben namelijk op het secretariaat mijn mening wezen vertellen. mijn geld kreeg ik niet terug maar heb wel mijn hart gelucht. en ik ga NEVER NOOIT MEER na deze wedstrijd.

van de routebeschrijving klopte ook geen ruk. als ik geen gps had gehad was ik nog later geweest. wat nou leuke wedstrijd. van de rest heb ik overigens niks gezien want we zijn gelijk weer naar huis gereden en hebben er daar een leuke dag van gemaakt.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:36

Ehm, kunnen we het hele verhaal krijgen??

@SM je zei laatst dat je Vettec onder de voeten van een van je paarden zou laten spuiten. Heb je dit nog gedaan?? En blijft het zitten??

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:49

het verhaal is kort. mijn vriendin waar Moon van is had de routebeschrijving mee en mijn GPS wees een andere weg. we kwamen om even voor 10 uur (begin wedstrijd) aan. halter klasses waar Moon aan mee zou doen (3jarige ruinen) waren het eerst aan de beurt. eerst de hengsten, dan de ruinen en als laatste de merries. normaal gesproken duurt zoiets altijd minstens twee uur.
volgens Mac die ik later sprak en die om 11 uur op het terrein was waren om deze tijd de halter klassen al afgelopen. dus heel weinig inschrijvingen.

toen ik op het secretariaat mijn startkaart op ging halen werd gezegd dat ze zo gingen beginnen en dat er in de halter weinig inschrijvingen waren.

ik als een speer naar Moon, showkleren aan en met het beest naar de inrijbak. daar werd ik niet zoals gewoonlijk opgevangen door een doorman, sterker nog ik zag er geen rondlopen. er stonden een paar paarden in de wedstrijdbak. bleek het al de prijsuitrijking voor de grand champion geldings te zijn en was ik misschien 5 minuten te laat.

op het secretariaat werd me verteld dat de ringsteward nog had gevraag of mijn startnummer wel opgehaald was.

op het parkeerterrein kon je van het hele omroepgebeuren niks horen en in de wedstrijd en inrijbak was iig op dat moment ook niks te horen en geen doorman te bekennen. we zijn dus onverrichterzaken weer vertrokken.

ik was vorig jaar ook al op deze wedstrijd toen die voor het eerst georganiseerd werd. ook toen waren er weinig inschrijvingen en klopte schijnbaar de routebeschrijving niet. heb de organisatie de voordeel van de twijvel gegeven en toch weer ingeschreven. DE LAATSTE KEER dus.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:57

Jellie schreef:
Mijn instructrice vond dat ze nu wel enorme ‘flaphoeven’ had en vroeg zich af of ze zo wel goed af kon wikkelen? Ik ben erg benieuwd wat jullie mening is. Over een dikke week komt de bekapper wel hoor.

Afbeelding

Jellie: Dit is een foto van april dit jaar, een kwestie van geflarede hoefwand wat nog moet uitgroeien. Tot die tijd zo veel mogelijk tot in de witte lijn vijlen.

Jackie: Kennelijk was het geen geslaagde wedstrijd

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:21

K ut Jackie

Jellie: HELE grote mustang erin! Die tenen zijn mega lang. Dan rolt die voet ook beter af.

Zo, ik ga naar mijn les en daarna slapen, dat heb ik afgelopen nacht beetje weinig gedaan op mijn werk, ik stond om 23 uur een tas nog uit de sloot te dreggen, had een bewoner erin gegooid om dat de andere bewoner een WC rol naar hem had gegooid. Beetje balen is dat hierdoor wel het scheerapparaat kapot is.

Hoe is t met Angela??

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:41

AM: Les en slaap ze.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:25

Hoihoi,

Jackie, wat balen voor je dat het met die wedstrijd! Wel goed dat je even je hart gelucht hebt

Opala, bedankt ook voor de foto!

Antheman, ik vond ze idd ook al lang. Normaal valt het niet op onder de sokken.
Ik hoop dat je een leuke les hebt! Oei, onmin bij de bewoners

Verder allemaal een fijne dag!