[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:29

die andere arm is uit de kom geweest en die doet het niet meer w.b. sjouwen van zware dingen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:30

Aha.

Mijn arm werkt ook niet altijd even goed mee..
Soms wel,en soms niet..
Best lastig hoor..
(tennisarm)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:30

Kinke schreef:
Morrie, lukt het ook niet om een jerrycan in een kruiwagen te vervoeren? Daar past dan ook makkelijk een emmer voer bij Lachen

ikheb geen kruiwagen en de boer zal het beslist niet goed vinden als ik die van de boerderij meeneem, het weiland is ook niet echt in de buurt van de boerderij overigens... hij vindt dat ik gewoon een steek (stangbit) in Morries bek moet doen en hem aan de fiets mee moet nemen naar de boerderij als ik wat wil....maar daar ben ik over uitgepraat.....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:44

arno8 schreef:
Een link over leeftijdsopbouw van een paard voor wendy:

http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html

Arno, je bent vast een aardige vent, maar wie denk je nou eigenlijk dat je voor je hebt? Tuurlijk ken ik dat plaatje.
Dat longeren wat ik af en toe doe stelt weinig voor, en verder zijn er ik weet niet hoeveel paarden die op jongere leeftijd worden ingereden dan die van mij. Ik zeg niet dat dat goed is, maar hier kan ik een beetje boos over worden sorry. Verder zegt het plaatje ook helemaal niks, het is allemaal speculatie. Er zijn geen onderzoeksgegevens bekend over de gevolgen van inrijden bij ruim 3 jaar.
En waarom niet? Omdat het van veel te veel factoren afhangt.
Als ik nou aan het longeren was met een paard van 2,5 jaar bijvoorbeeld had ik je gelijk gegeven, maar hier kan ik behoorlijk boos over worden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:30

Morrie schreef:
ik werk op een ROC mijn leerlingen zijn 17/18 jaar oud en willen niets weten van bits en bits, maar van Word en Excel en Powerpoint en Cad/Cam enzo en nog een handvol programma's die vakspecifiek zijn en die ik ook niet beheers....

Morrie stond te lekken van het zweet en had alleen maaar honger, dus hij mocht grazen, ik met een stalgenote in het gras liggen en kletsen.....

Zo kregen wij ook informatica. Met word, excel, access en powerpoint. Je moest een heel dik boek met opgaven doorwerken, ging stapje voor stapje. Aan het eind snapte je het als het goed was. Ik heb er erg veel van geleerd. Ik gebruik wat ik toen heb geleerd nog regelmatig!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:44

Goede morgen Haha!
Ik zit aan de albran met yoghurt en frambosen Ja
Jakkes wat is dat spul toch lastig eten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:46

@ wendy: zolang je alles rustig opbouwt, denk ik niet dat het veel kwaad kan om je paard na 3 jaar in te gaan rijden. Jij hebt het in ieder geval helemaal voor het zeggen. Mijn paarden waren al ingereden toen ik ze kocht, en ik heb geen idee HOE dat gedaan is. Ik denk dat dat de belangrijkste schakel is. Zolang je je paarden op een eerlijke manier gaat inrijden (en zover ik je ken ben je daar mee bezig) ben je al een hele grote stap verder als de meeste..... En ik zou ook echt niet gaan wachten tot mijn paard 5 of 6 is Bloos

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:24

Morrie: Aan zo’n vakbond heb je dus ook niets. Ze wisten toch al langer dat het vak eruit ging, dan zouden ze jou hierover toch al veel eerder moeten ingelicht hebben. Abnormaal zoals het daar toegaat.

TL: die foto die je later plaatste lopen die ringen lang niet grillig, plaats ze anders even op NB, dan kan Jackie er even een blik op werpen, mocht je dat willen

Lenneke: Welkom terug. Gelukkig dat de plekken goed te behandelen zijn. Leuke foto’s van trektocht.

Ara: Waarom staat paard alleen?

Wendy: Arno bedoelt het goed, daar ben ik heilig van overtuigd, beetje raar om zo pissed te reageren als je het mij vraagt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:54

Arabesk staat nog even alleen omdat ik het zo snel nog niet kon regelen dat er een vriendje bijkwam, daar ben ik wel mee bezig.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:57

Ik snap 'm

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:04

Oop weet jij toevallig hoe lang die wegwerkzaamheden nog gaan duren in Krommenie? Ik rij er elke ochtend doorheen, maar stond vanochtend wel lang vast Zij zijn groot en ik is klein!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 13-09-06 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:05

Citaat:
Morrie: Aan zo’n vakbond heb je dus ook niets. Ze wisten toch al langer dat het vak eruit ging, dan zouden ze jou hierover toch al veel eerder moeten ingelicht hebben. Abnormaal zoals het daar toegaat.

de informatievoorziening is hier nooit optimaal geweest, we hebben wel eens een manager gehad die ons niet durfde te vertellen dat de afdeling overgeplaatst werd van Utrecht naar Hilversum...... wij waren stomverbaasd toen er honderden verhuisdozen kwamen.... en toen er IN de grote vakantie een bijeenkost was waar de allerhoogste baas onzs het grote nieuws vertelde, we moesten toen ook IN de vakantie inpakken en op de nieuwe lokatie weer uitpakken Clown
Van die manager hebben we nooit meer iets vernomen Cool

Er werden me al mogelijkheden geboden in het gesprek gisteren.... burn out, overspannen..... maar zo makkelijk ga ik het ze echt niet maken...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:14

Ara: sorry, geen idee, ik zag gisteren wel gele borden, maar wat er nu precies op stond Koe

Morrie: ik vind het gewoon te dramatisch voor woorden, wat daar allemaal gebeurt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:20

Gaaaap ik heb een beetje opstart problemen vandaag... Haha!

Pffff een week of zes vakantie zou wel lekker zijn Clown

Iemand ideeen? Arabesk likt teveel aan de liksteen:
viewtopic.php?f=110&t=653426

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:40

Met dit weer moet je gewoon vrij zijn, ook mijn idee Knipoog

Volgens mij kan een liksteen geen kwaad, wel altijd voor voldoende drinkwater zorgen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:54

Citaat:
Morrie: ik vind het gewoon te dramatisch voor woorden, wat daar allemaal gebeurt

gebeurt overal hoor.....

ik ga m'n koks even lastig vallen met allemaal onzinnige kooktechnieken..... in theorie weet ik het wel, maar in praktijk kan ik niet koken.....

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:11

Heb ik het mooi voor elkaar , dacht ik...
De paarden hebben nu de mogelijkheid van een inloopstal , ze zijn er niet uit te slaan!
De stal van Maike is als het ware geintergreerd in de inloopstal. Maike heeft op zijn stal een drinkbakje. Vant winter staat die stal ook open , maar nu hij nog zoon last heeft van de seme staat hij in die stal , en moet Namkje om water te drinken naar buiten , naar de bak om te drinken.
Als ik Maike sochtends uit zijn stal laat , duikt Namkje erin om als een gek te gaan staan drinken. Ze gaat dus snachts niet bij Maike weg om naar de bak te lopen om te drinken....
Voor de inloopstal ligt een betonplaat , daar leg ik hooi neer voor Namkje , ze neemt een hap en duikt weer naar binnen om bij Maike te kunnen staan...Ook heeft ze de mogelijkheid om snachts te grazen in de wei , maar dat doet ze dus niet!
Ik dacht , ik doe gemeen Duivel en zorg dat ze geen eten en drinken meer heeft in de inloopstal , maar ze eet en drinkt dan echt niet Ziek
Nou...dan toch maar alles in de inloopstal plaatsen.....
Als ze straks met hun drieen zijn , en in de bak staan vant winter , dan hoop ik wel dat ze naar buiten gaan , zal toch wel?!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:16

Arabesk stond ook de hele nacht met zijn oren tegen de staldeur waar de andere paarden achter stonden...

Mensen ik heb een aantal collega's te koop hier, zacht prijsje, ze praten tijdens de koffiepauze alleen maar over werk Zij zijn groot en ik is klein!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:21

Nammie schreef:
Nou...dan toch maar alles in de inloopstal plaatsen.....

Dan ben ik een stuk gemener, ik zou het eruit laten. Ga jezelf maar na wanneer je echt honger of dorst hebt, dan ga je ervoor.

Ara: die collega's van je mag je houden

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:30

mijn collega's zitten nu brood te eten en ook over werk te praten... verder is er niets in hun leven

ik ga er niet eens bijzitten, blijf gewoon achter m'n pc zitten

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:53

We hebben hier wel een kantine, maar het mag eigenlijk geen naam hebben, daar zit amper een mens. Ik heb niet eens brood bij me. En de telefoon moet toch opgenomen worden. Dus tijdens mijn pauze o.a. Bok ik, buiten de pauze trouwens ook Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:01

Nou bij ons kun je prima eten in de kantine. Maar je moet wel een beetje uitkijken met al die lekkere hapjes, voor je het weet past je pak niet meer. Haha!

Hehe, vanavond komt mijn vader weer thuis na 4 weken vakantie. Heerlijk dan kan hij weer mooi voor zijn eigen knollen zorgen. 6 paarden is toch wel veel elke avond.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:07

Cookies schreef:
6 paarden is toch wel veel elke avond.

Dat kan ik mij wel voorstellen Ja
Laatst bijgewerkt door opala op 13-09-06 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:12

En wat sch*ten die beesten veel zeg. Ziek Dol word je ervan. Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:23

Dat lijkt me idd ook een beetje veel van het goede Haha!