De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 11:27

Is niet ouwewijferig hoor!
Daar is t de huiskamer voor, je leeft mee met de ander. Wat fijn dat je hulp hebt!
Hoef je er niet op een krukje naast te gaan zitten.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:02

Jellie schreef:
Opala, spoelde je de betadine shampoo niet af? Bedankt voor de tip!

Nee

Gewoon iets shampoo in je hand gieten, daarop iets water, laten schuimen en dit goed inwrijven op aangedane plek, is pijnlijk voor paard maar moet even

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:19

Ach arme Jellie en Flan Wat rot als je zulke dingen hoort over je paard. Maar wel fijn dat het gedrag nu te verklaren is dat is ook heel wat waard. Sterkte ermee.

@AM felies met je nieuwe zadel. Je paarden boffen maar.

Ponto ging gisteren zomaar, om niks, helemaal uit zijn naad. Springen, bokken, stijgeren, huppelgalopje, snuiven, staart omhoog,de Spaanse rijschool was er niks bij. Ik stond met open mond te kijken want zo had ik hem al een hele tijd niet meer gezien. Dus mischien slaan de medicijnen wel aan.
Daarna liep ie wel iets gevoeliger over het beton maar dat vond ik niet echt raar.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:50

Ponto gaat z'n tweede jeugd in

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:20

Jellie schreef:
Kinke, je bent vals maar bedankt he

'k ben eigenlijk best lief hoor, maar mn ex brengt het slechtste in me boven en jullie moeten het bezuren }>

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:23

Jellie, je zorgt hardstikke goed voor je paardje, dus niet schuldig voelen maar de dingen op z'n plaats laten vallen en nu kun je er misschien iets meer mee.
Cookies, hoe lang krijgt Ponto dat middeltje nu?

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:08

Kinke schreef:

Dik 3 weken. Helaas is zijn actie van gisteren niet zo goed gevallen want hij loopt weer kreupel. Er zat ook wat vocht in het been dus het zal wel van dat stomme gespring komen. De oen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:10

jeetje Jellie... das niet wat zeg... heel veel sterkte met Flan!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 00:11

Cookies schreef:
Kinke schreef:

Dik 3 weken. Helaas is zijn actie van gisteren niet zo goed gevallen want hij loopt weer kreupel. Er zat ook wat vocht in het been dus het zal wel van dat stomme gespring komen. De oen.

En toch moet ik erom lachen

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:26

Hehehe, en dat op die leeftijd wel vervelend dat hij nu kreupel is...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:45

@ jellie... tjethe zeg...ik ben er helemaal stil van..

@ iedereen: de operatie is goed verlopen, maar ik heb wel 2 dagen behoorlijk pijn gehad. Nu gaat het wel, zolang ik er niet te veel mee doe. Ik moet nog 4 weken met een ingetape-te hand lopen, tot die tijd kan ik dus niet veel doen.

het is uiteinedelijk een plaatje van titanium met 4 schroeven geworden. ik ben nu dus wel weer meer waard geworden...

Tot die tijd is het behelpen...hopelijk vliegt de tijd.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 00:06

Nou angela, jouw erfenis is geregeld.

Sterkte ermee! Revalideren zal nog niet mee vallen.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 08:52

Beterschap Angela.
Kinke wordt vanmorgen weer bekapt. Als de digi het er mee eens is zal ik eens weer een paar plaatjes schieten. Vrees dat ik eerst de bagger van d'r voeten moet halen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:35

Angela: Gelukkig dat ze je geopereerd hebben, zodat je later weer normaal je hand kunt gebruiken, alleen heeft het jammergenoeg tijd nodig . Hopelijk kun je het met behulp van anderen beredderen op allerlei gebied.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 11:37

@ Angela, heeft veel sterkte met de hand. Dan kom je ineens tot de ontdekking dat 2 handen wel heel erg makkelijk zijn.

Ponto had gisteren nog behoorlijk last van zijn linkervoet, maar ja wel een beetje eigen schuld hoor.
Ik heb hem zijn hoefschoenen aangetrokken om een klein stukje te gaan lopen. De eerste 20 meter liep hij van: oh, dat kan ik niet. En daarna had hij in de gaten dat het geen pijn deed vanwege de schoenen en daar liep ie ineens als een kievit. Dus we hebben een stukje verder gelopen dan ik eerst van plan was. Hij is echt veel vrolijker, het laatste jaar moest ik hem bijna het erf afsleuren en nu liep hij vrolijk naast me mee en had intresse in de omgeving.

Volgende week ga ik naar de dag van het oude paard en ze hebben gevraagt of ik Ponto wil meenemen (hun Cushing paard was uitgevallen) Er lopen daar allerlei experts rond op Cushing gebied en dan krijgt hij gelijk een checkup. Dus die kans wilde ik maar niet laten lopen aangezien hier in de buurt niemand verstand heeft van Cushing.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 11:40

Mooie kans voor jou en Ponto!

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 13:30

Ja, zeker een mooie kans en ik ben er ook blij mee. Hoe is het met je startrekks?? Is Andor er ook blij mee of heb je het zadel nog niet?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:24

Fijn dat ponto weer zo opknapt zeg! Leuk om te zien als een paard een beetje plezier in het leven heeft

Bij een van de paarden hier op stal begonnen de hoeven alweer te brokkelen 2 weken nadat de smid was geweest. Heb ze maar een beetje bijgewerkt met de vijl. Paardje liep meteen ook weer lekker, ze galoppeerde net door de wei heen

Met walter heb ik vorige week een parelli lesje gehad, en dat werkt wel voor hem en mij denk ik zo

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:42

Leuk dat Walter zo goed reageert op het parelli gebeuren. Hopelijk zijn de toestanden van trappen en dergelijke dan verleden tijd. Hoe is het met je tand?? En je lip?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:51

Tand is nog steeds weg, lip geneest goed, duurt alleen zo lang he.
Die tand wil ik in duitsland laten behandelen, schijnt goedkoper te zijn en ik woon hier toch praktisch aan de grens. Moet alleen eens een tandarts bellen
En tsja, bij parelli ook pik ik er uit wat ik kan gebruiken. Ik ben niet zo van de vastgestelde programma's, maar dit is een mooie start

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 15:50

Cookies schreef:
Ja, zeker een mooie kans en ik ben er ook blij mee. Hoe is het met je startrekks?? Is Andor er ook blij mee of heb je het zadel nog niet?

Helaas gaat dat niet zo snel. Van de week betaald ,dus maar weer afwachten wanneer het bij mij aankomt.
Ik heb van de week idd op Andor met Merrit ´s zadel gereden.
En dat ga ik morgen denk ik ook weer doen , mag Debra zonder zadel op Merrit.
Bij Andor merk ik niet echt iets hoor. Zal wel anders zijn als we een grote bosrit maken.

Goed werk Wendy, van Walter en het vijlen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:15

ehmmm....ben de digi vergeten vanmorgen, dus geen foto's.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:55

Nou Bob die komt net thuis en die was helemaal beduust. Hij zou even met Rex in de bak gaan spelen en mijn vader zou Ponto alvast uit de bak halen. Normaal zeg je tegen Ponto: "eruit" en hij gaat.
Nou mijn vader heeft een kwartier in de bak gestaan en kon niet bij Ponto in de buurt komen. Bokken, steigeren, als een gek rennen en met 4 poten tegelijk de lucht in springen. Dus mijn vader heeft voorzichtig geprobeerd om hem te pakken te krijgen maar het is niet gelukt en na een kwartier heeft hij het maar opgegeven. Bob heeft dus in de paddock gelongeerd.
Mijn vader en Bob hebben zich gek gelachen om die capriolen die Ponto uithaalde.
Dus of de medicijnen slaan aan of hij begint nu echt dement te worden en terug te gaan naar zijn veulentijd.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:12

idd een mooie kans voor jou en ponto! ik ben benieuwd naar het verslag!

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:04

Cooks! Terug naar de veulentijd!!! Dan heb je nog 30 jaar plezier van em!!!