[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:18

Ach, werk is overal wel te vinden denk ik. Vooral als je Nederlands, Engels en Spaans spreekt.
Ik moet eens Spaans gaan leren

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:19

Ze hebben in elk land toch wel schilders nodig. Over 3 jaar maak ik de mooiste muurschilderingen

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:45

Anouar15 schreef:
In het weekend is het hek gewoon om 6 uur dicht, ook op zaterdag.
Door de week om half 10

Zo dat zou ik echt heel erg irritant vinden!
Wat nou als je de hele dag werkt op zaterdag?
Doodeweeks ben ik ook meestal nog na half 10 op stal.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:50

Als je het even vraagt krijg je een sleutel.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:08

mjin internet doet moeilijk en ik kan geen mail binnenhalen
anouar ik zou maar héél snel gaan rijden als ik jou was:

Afbeelding

het is een gebied zonder eind.... ik ga het niet meer halen: kom net m'n bed uit, zal zelfs geen boodschappen meer kunnen doen, want ik heb altijd wat motorische opstartproblemen

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:21

Citaat:
Ik heb gisteren dus op een draver van een stalgenootje gereden.
Het was de eerste en laatste keer
Wat een schat is dat zeg, ongelovelijk.
Ik was aan het poetsen voor het rijden en ze dook bijna door haar achterbenen van de pijn en dat met een gewone borstel.
Bij het uitkrabben kreeg ik nog een nare verrassing.
Haar hoeven lijken dus mega lang te zijn maar als je bekijkt hoe diep ze zijn je hebt het ijzer en dan is daarna de straalhoeve misschien 1cm hooguit lager dan de grond.
Achterhoeven dus helemaal geknepen en een straal tja dat kan je het niet noemen
Alles knoert hard en de zool heel raar van structuur, zoiets heb ik nog nooit gezien.

Toen toch maar ff gaan rijden met mijn eigen boomloze zadel met kussens en dik dekje eronder. De eerste 10 min stappen was een aaneenschakeling van struikelen en "tactfouten".
Toen ze eenmaal langzamer ging lopen na wat aandringen werd het snel beter. Haar draf is zzooo fijn en wel zuiver je vliegt gewoon.
Ik heb misschien 100 meter gedraaft op de heenweg en weer 100 op de terugweg.
Na het rijden was ze niet nat (behalve van de regen) en vondt het afdrogen erg fijn echt een schat.

Ik heb dus meteen in haar schift geschreven dat ik het niet verantwoord vindt om op haar te rijden vanwege de gevoeligheid en gebrek aan bespiering. Ook heeft ze rare bulten op haar benen waarvan 1tje wel duidelijk een litteken is maar de andere lijkt mij iets wat niet gezond is
Dus ik ga waarschijnlijk alleen maar lekker knuffelen en losgooien, ik denk dat ik dat beestje er meer plezier mee doe om niet te rijden.

Ik kan er gewoon ff niet met mijn kop bij dat ze 2 a 3x in de week 2 tot 3 uur lang weg is met der en dan helemaal bezweet terug komt
Ik hoop dat ik haar kan overhalen om er eens een goede DA bij te halen.

ff hier nog mijn verhaal over de draver.

Ik heb Shy gisteravond naar de wei gebracht toen het droog was ze ging niet rennen en liet haar hoofd gewoonmeteen zakken op de plek wara ik het hoofdstel af deed.
En ja ik heb bitloos gereden Ik heb al een tijdje geleden een nieuw hoofdstel wat ik 1 keer had gebruikt omgebouwd tot CRB alleen bleef de neusriem niet op zijn plek Dus toen ik die op de site zag met die vreselijke foto´s was het duidelijk ik heb er een vast neusriem van gemaakt dus een riempje met gesp zodat hij op zijn plek blijft

Dus de stap genomen om na 2 weken niet op mijn pony te hebben gezeten toch bitloos te gaan rijden naar de wei.
Ze had hara hele stal overhoop gehaald en ze was dus duidelijk op de hoogte dat ze naar buiten ging want ook tijdens het opzadelen was ze constant aan het proberen door de deur heen te gaan
Eenmaal buiten wist ze niet hoe snel ze de dijk op moest
Dus ik opgestapt en weggereden.
Mevrouw bleef maar achterom kijken met een blik van " ben je niet iets vergeten? "
We zijn veilig aangekomen na een mini stukje draf en 30m galop
ze was goed terug te nemen en te sturen hoewel ik eigenlijk met lange teugel heb gereden.
Zelfs bij het verkeerslicht bleef ze netjes stilstaan tot het groen was.
Het enige nadele is dat ze naar elk grassprietjes hapte die langs kwam ach ja ze was in iedergeval ontspannen en liep voor mijn gevoel zuiver

Ikke is blij

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:01

Arno, fijn dat je zomaar ineens lekker gereden hebt! Is vast voor herhaling vatbaar, en met Parelli kun je er naar toe werken dat ook het opstappen geen probleem meer is. Was Volare niet zadelmak? Want dan heb je er zomaar nog een rijpaard bij .

Dinka, fijn dat Sietske goed verhuisd is en het direct naar haar zin had, ik kom binnenkort eens op jullie nieuwe plekje kijken .

En nu ga ik me eens buiten wagen, naar een overdekt winkelcentrum, ik denk dat dat nu de beste keus is .

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:31

ik heb de eerste ronde boodschappen overleefd, als m'n regenjack droog is ga ik voor de 2e ronde en dan Morrie nog....
die komt de wei niet uit, denk ik zomaar...... mag in de wei ernaast een uurtje grazen en krijgt daar z'n kilootje Liga met poedertje......
Morgen eindelijk verkampen, dan krijg ik hem dus echt niet uit de wei,maar van mij mag hij. Met deze temperaturen en dit rotweer zal hj zijn energie nodig hebben om warm te blijven

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:37

was ik gisteren naar TMF aan het kijken en komt er een clip met een jongen die in het Fries rapt.
komt er een boer voorbij in beeld, ik denk " he dat is Willem " komt hij nog eens in beeld en ja hoor hte is Willem
mijn vriend " wie is Willem " dus ik leg uit dat hij deeigenaar van mij verzorgshet Basje was en hij in Eemnes woont.
hij zal vast wel bekend zijn bij Morrie en andere bokkers die in Eemnes komen
wel grappig dat hij nogsteeds TV doet hij heeft ook eens een koe bij Wie ben ik in de studio gehad, die ging uitgebreid staan schijten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:56

Ik ben naar de hei geweest hoor
Was daarna wel helemaal doorweekt, maar ben blij dat ik gegaan ben

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:03

Anouar15 schreef:
Ik ben naar de hei geweest hoor
Was daarna wel helemaal doorweekt, maar ben blij dat ik gegaan ben

en dan zegt mevrouw dat ze weg wil uit het Gooi, volgens mij spoor je niet helemaal en wil je het zeker weten kom je een weekje logeren dan verander je vast van gedachte

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:20

Hoezo?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:21

zo 2e ronde natregenen..... zodra de wasmachine klaar is de 3e ronde: Morrie en dan ga ik echt tot het bot nat regenen, daar helpt geen regenpakje aan....
Zal je zien dat het vanavond weer droog is........

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:24

Ik heb Anouar met een paraplu naar het weiland gebracht. Alle paarden vonden het doodeng, Anouar niet. Het is dat hij niet snapt dat hij onder de paraplu niet nat wordt, anders was hij er onder gaan lopen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:25

Ik probeer even uit te zoeken hoe ik het beste op het federatiecentrum in Ermelo kan komen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:27

ik wil dat ook wel eens proberen met een paraplu, heb in de bak wel eens gedaan, maar naar de wei brengen is al zo onhandig met al die stroomdraden open en dicht doen en een leadrope en een carrotstick en Morrie weghouden bij een merrie met veulen die hem heel interessant vinden maar waarmee hij absoluut niet mag neuzen, want dan slaat de merrie door het draad, dan kom ik echt een hand tekort, tenzij Morrie de plu zelf vasthoudt.......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:30

normaal willen alle paarden altijd mee de wei van Anouar in, dus moet ik steeds die paarden weg sturen. Met die paraplu was dat geen probleem, ze kwamen niet eens in de buurt

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:31

dat is bij mij met de carrotstick, geeft wel te denken overigens....

ik kom langs een veulen en een jaarling waar nog nooit iets mee gedaan is en die kan ik helemaal afwrijven met de carrotstick, volwassen paarden zijn er meestal bang voor.....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:36

Die denken dat het een zweep is.

Ik had nog ruzie met een vrouw met een hond. Die hond ging achter me aan, dus ik draai Anouar om en ga achter de hond aan. Begint die vrouw als een gek te schreeuwen dat ik het uit m'n hoofd moest laten haar hond iets te doen en bla bla bla.
Ik heb d'r even duidelijk gemaakt dat honden deze tijd van het jaar niet los mogen en ben daarna heel hard weg gegalopeerd, ik hoop dat de modder nog in d'r gezicht zit.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:49

Anouar15 schreef:
Die denken dat het een zweep is.

Ik had nog ruzie met een vrouw met een hond. Die hond ging achter me aan, dus ik draai Anouar om en ga achter de hond aan. Begint die vrouw als een gek te schreeuwen dat ik het uit m'n hoofd moest laten haar hond iets te doen en bla bla bla.
Ik heb d'r even duidelijk gemaakt dat honden deze tijd van het jaar niet los mogen en ben daarna heel hard weg gegalopeerd, ik hoop dat de modder nog in d'r gezicht zit.

Dat is dan wel weer iets typisch het Gooi

Nee je zei een paar pagina´s terug dat je weg wou uit het Gooi maar dat niet kon ivm je school, of heb ik het verkeerd gelezen?
Maar ik denk dat je niet goed wijs bent zo veel ruiterpaden en door kunnen rijden tot de Veluwe Is toch super
Ik wil weer terug als de hypotheker het daar nou ook eens mee eens was

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:52

De natuur is idd mooi, maar verder. Er zijn wel mooiere plekken.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:56

Anouar15 schreef:
De natuur is idd mooi, maar verder. Er zijn wel mooiere plekken.

Vooral niet Rotterdam
Maar heb je ook mooieplekken geld? Ik dus helaas niet, of ik zou Shy weg moeten doen en ja dan heeft het weinig zin

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:57

voor ieder bos een andere kaart moeten kopen al die rothekjes waarvoor je af moet stappen... ik vind het Gooi niet echt paardvriendelijk hoor.

Lezen blijft ook moeilijk, ik stuur een voedingsadviesvraag naar Pavo waarin ik vermeld dat Morrie géén Aura en summerfit mag van de DA maar wel Liga, wat krijg ik voor advies: voer hem Aura of Summerfit en géén Liga...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:02

Anouar krijgt nog maar 1 a 2 keer in de week een half schepje brok. Hij doet het er prima op.

Ik kijk wel eens naar huizen in drente ofzo. Voor het geld dat we voor ons huis krijgen kan Anouar daar bij huis staan. Maar m'n vader wil niet weg hier.

Als ik met deze school klaar ben kan ik makkelijk voor mezelf beginnen, schilders kunnen ze overal wel gebruiken, dus wat werk betreft ben ik denk ik niet heel afhankelijk.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:08

Als ik hier weg zou gaan, zou ik naar het zuiden gaan, ik heb al een stek war ik mer dan welkom ben, met paard en waar ik zelfs zou kunnen werken, helaas binden familieomstandigheden me aan het midden van het land.....

Morrie moet vitamines en mineralen binnenkrijgen, anders krijgt hij weer huisproblemen (mok, rotstraal, schruft). Met dit koude weer doet hij niets (kan niet rijden, kann ergens grondwerk doen want alles staat onder water) en krijgt hij een kilo Liga voor de vit/min en een half schepje Stimix musli met magnesium omdat hij toch ergens energie vandaan moet halen om warm te blijven. Gras staat er al anderhalve week amper meer op de wei. Morgen worden ze (hopelijk) verkampt naar een weitje waar al 3 weken een stuk f 10 kalfjes/pinken op gelopen hebben
Ik laat hem iedere dag minstens een uur grazen in een vette wei waar nog niets heeft gestaan en waar hij hoofdzakelijk naar klaver zoekt, maar wat is nu 1 uur op de 24.... en toch krijg ik minstens 2 x per dag te horen dat ie angstwekkend vet is, hij begint net weer een beetje op een Noriker te lijken