De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:59

Gisteren dus naar de dokter geweest. Blijk last te hebben van e.o.a. allergie. Heb nu voor 2 weken medicijnen gekregen. Dan moet t over zijn en anders moet ik terug gaan. Hij wilde t niet helemaal gaan testen omdat t ook iets 1maligs kan zijn.

Leuke foto's van die Norikers Ook genoten op P&K dus!

Tinne, ik heb geen hoefschoenen. Wilde eerst smitjes nemen maar de hoeven blijven tot nog toe ondanks het mennen op t asfalt goed.

Isa, je haard ziet er wel levensecht uit zeg

Ik heb ook nog wat foto's van zondagmiddag, voor degene die mijn liefje eens in haar vrije tijd willen zien
viewtopic.php?f=53&t=494805&hilit=

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:08

Jellie: Die foto's met commentaar zijn echt hartverwarmend

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:10

Jellie, geweldige foto's
Die dokter heeft het mis met z'n allergie hoor, 't is gewoon ondeugd

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:08

Kinke schreef:
Die dokter heeft het mis met z'n allergie hoor, 't is gewoon ondeugd

Hoe kan je dat nou zeggen???!!!

thanx voor jullie fotoreacties

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:42

die foto's wat een lekker ding is dat zeg!!!

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:48

Geweldige leuke foto's jellie!!

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:03

hallo!..ik meld me als nieuweling hier!...ik heb een paardje staan die sinds augustus jl. natuurlijk wordt bekapt, Guitootje heeft klinische HKO en is opgegeven door de DA, nu was die al een tijdje met pensioen maar het ging zo hard met hem achteruit dat er toch wat moest gebeuren anders had die zeker het einde van dit jaar niet gehaald, nu zijn we bezig met NB en het gaat echt heel goed met hem....hij loopt nu in stap erg goed in de bak(zand met houtsnippers)....Maar in draf(sukkeldrafje)..loopt ie nog wat mank..maar laat ik hem nu doordraven loopt ie goed, denk dat het komt omdat ie dan vanuit zn achterhand loopt...hij loopt ook graag voor je, terwijl hij dat nooit heeft gedaan...nu wil ik graag met hem bij iemand gaan rechtrichten en hopen dat we daarmee de laatste struikelblok kunnen overwinnen....en natuurlijk verder met NB!...heeft iemand hier nog meer een HKO paardje staan waarbij dmv NB het paard weer "goed"ging lopen????...we zijn er nog lang niet met NB, hij zal nog een stukje naar achteren moeten worden gezet maar aan de andere kant heb ik zoiets van...hij slijt ze nu zelf af????...is dit niet de juiste stand???(hij loopt de gehele dag in de bak en paar uur op de wei)

Nu kan ik me voorstellen dat in de afgelopen 300 pagina's dit echt wel eens te spraken is gekomen maar misschien wel begrijpelijk dat ik deze niet allemaal gaat lezen...

Hopelijk hoor ik wat!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:19

Welkom Dimitri: Mijn paardje heeft geen HKO, maar ondanks dat loopt ze ook veel beter dan voor NB. Zij heeft nl. nogal veel speling in haar gewrichten van de achterbenen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:41

Antheman schreef:
Hahah ,Ingrid, leuk die fotoos!

Mijn plannen? Ik ga zo eens de paarden en bos lucht van me afspoelen, eigenlijk dood zonde maar ja.

Zowel gisteren als vandaag lekker geboscrossd met andere mensen. Gisterne was Nienke bij ons. Uiteraard weer reuze gezellig!

En ik probeer manlief straks mee te krijgen voor een ommetje. En ik ga dekjes fotograferen ,die ga ik verkopen.
Dus alvast wie interesse heeft in een dressuur Stubben dekje? En een fluwelen dek, beiden bordeauxrood.
En een nauwelijks gebruikt zadelvormig dressuurdek in de kleur paars.

Verder maak ik me druk over de Podium van Andor. Hij ligt niet goed en op t midden had hij geen zweetplek. Dus draagt het niet daar. Ik zal eens gaan zoeken naar materiaal om het op te vullen aldaar en ondertussen heel erg hard gaan sparen. Ik wil nóg een Startrekk!

Verjaar ze Jellie.

ik misschien in de bordeauxrode, zet de link hier maar neer, dan neem ik zeker even een kijkje!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:49

ik moet morgenochtend geopereerd worden...tijdens de controle gisteren bleek mijn vinger toch te krom te zijn..... echt balen dus, want nu ben ik nog 3 weken aan het herstellen en dus paardrijloos.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:30

Zo, ik heb me opgegeven voor de "dag van het bejaarde paard" En daar komt ook de ziekte van Cushing ter sprake. Het zal mij benieuwen.

@angela, balen dat je toch geopereerd moet worden zeg! Kan het al op korte termijn of hebben ze een wachtlijst van kweet niet hoe lang??

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:56

nee, ik ben morgenvroeg aan de beurt.... spoedgeval...want het is het beste zo snel mogelijk omdat ze anders opnieuw moeten breken... heb dus wel een beetje knikkende knieën.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 22:53

Hai!

Wat is bokt traag zeg en de smileys doen het niet. grrr.

Jeetje Angela, wat een ..... nieuws dat je morgen alsnog geopereerd wordt. Sterkte hoor, dat lijkt me balen ,dat is dus gewoon 3 weken verspilde tijd.
Dekjes ga ik morgen op de foto zetten, wil ik morgen bij daglicht even doen.

Jelllie: leuke fotoos van die tank van je. Hoe hoog is ze eigenlijk?En wat voor zadel krijg je daarop?

Goed hoor Cookies, die lesdag! Heb je je Reiki al afgerond?

Welkom voor Dimitri!

Geen ervaring met HKO. Wèl met rechtrichten. Ik heb een enorm scheef paard en doet daarom vaak precies het tegenovergestelde van wat´ik graag zou willen doen.
Dus oefen ik me suf nu om hem recht te richten en dat vind ik knap ingewikkeld , omdat we uitsluitend door het bos hobbelden.

Maar het werkt wèl! En dat vind ik leuk!
Vandaag heb ik voor t eerst in het donker gereden in de bak. Uiteraard zaten er woenzels in de hoek enzo, maar Andor deed bijna geen pas verkeerd! Hij deed alleen een paar keer alsof hij in de hoek nu echt ging stilstaan, maar ik kon hem er tóch doorheen krijgen.

Ik was zeer tevreden!

En Merrit loopt als een tierelier!! Hij heeft artrose en kon bijna nergens meer overheen komen. Sinds ik hem zelf bekap, loopt hij echt geweldig! En steeds ruimer en sneller, Echt leuk om te zien.

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:58

Angela: Sterkte

Jellie: mooie foto's en veel beterschap.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:03

vanavond komt Hans Arendse weer....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:29

Angela, veel sterkte!!

@AM: wat goed dat Andor al zo goed luistert zeg, super!! Fijn dat je al zo snel resultaat ziet, dan weet je dat je lessen zin hebben.
De Reikicursus heb ik al weken geleden afgerond. Heb een heel mooi certificaat gekregen. Ik heb van de week Bob zijn hoofdpijn behandeld en na een poosje was het weg. Echt leuk. Ik heb er zelf ook heel veel baat bij, minder migraine, en ik ben een stuk rustiger geworden. Ik knaag nou niet meer aan het meubilair

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:38

Goedemorgen!

Dimitri, welkom hier. Ik heb gelukkig geen ervaring met HKO. Maar fijn dat je paardje met NB vooruit gegaan is

Angela, sterkte met de operatie van vanmorgen! Ik duim voor je

Cookies, wat leuk dat je je voor de dag van het bejaarde paard hebt opgegeven. Wellicht kom je zo meer te weten

Antheman, ze is 1.60. Ik heb er momenteel een wintec vzh op liggen met een heule breede boom. Hoop nog wel een x een boomlooszadel te kopen. Een tijdje terug een x een barefoot uitgeprobeerd en die lag ook goed

Bedankt voor de leuke reacties op de foto's van Flanna

Banjer, ik heb Hans gisteren even een mailtje gestuurd;

Gisterenavond kwam ik op stal. Flan lekker gepoetst en opgezadeld. Ze stond wel veel met LA op rust. En vond t al ze gek dat ze met RA uitkrabben zo moeilijk deed. Ze wilde haar hoef niet echt geven. Maar toch gelukt en iig naar de bak gegaan door t donker. In de bak opgestapt. Bij de eerste passen viel t me al op dat ze zo gek liep. Ze zakte helemaal door de achterhand. Dus eraf gegaan. Jan geroepen (die was buitenom gelopen) en even gestapt aan de hand. Ze liep dus echt op 3 benen. En zodra ze stil stond trok ze gelijk haar hoef op rust
Op stal nogmaals haar hoef bekeken, bevoelt. Niets gek gezien/gevoeld. Een stalgenootje die in Utrecht (kliniek) heeft gewerkt zei dat het echt uit haar voet moet komen, gezien de manier van bewegen. Waarschijnlijk heeft ze dus een hoefzweer die er nog uit moet komen.
We hebben haar op stal gezet en kijken na t werk hoe t afloopt. Kan hier verdorie niet weg en tot overmaat van ramp is man ook nog eens ziek gemeldt. Grieperig en t is ook nog eens in nek/rug/schouder geschoten.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:53

Angela: Hopelijk is de operatie mee gevallen.

Jellie: Vervelend een hoefzweer bij je paard en het ziek zijn van je vent.

Allen: Lees jullie berichten allemaal hoor

Herfst is hier echt losgebarsten tussen de opklaringen door

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:19

Ik kwam gisteren op stal en verbaade me over de hoop poep in Walter's stal. Dat bleek geen wonder te zijn, want hij heeft de hele dag binnen gestaan
En bedankt. Heb mijn paardje dus maar even naar buiten gegooid, arm beest.
Een ander paardje bij ons op stal is maandag naar de kliniek geweest om foto's te maken. Paard is 3 jaar, maar blijkt zowel spat als ocd te hebben. Hij heeft er gelukkig zelf geen last van.
Zou dat kunnen worden veroorzaakt door een tekort aan voedingsstoffen in zijn eerste jaren?

@angela: fijn dat je nog terecht kon voor die operatie! Lang leve duitsland als het om gezondheidszorg gaat hoor

@antheman: wat een vooruitgang met andor zeg! En met Merrit ook, atrose is dus lang niet altijd einde verhaal

@Jellie: al die dingen tegelijk, sterkte met je man en je paard! Hopen dat de hoefzweer snel doorkomt, des te sneller kan de genezing beginnen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 11:50

Cookies schreef:
Angela, veel sterkte!!

@AM: wat goed dat Andor al zo goed luistert zeg, super!! Fijn dat je al zo snel resultaat ziet, dan weet je dat je lessen zin hebben.
De Reikicursus heb ik al weken geleden afgerond. Heb een heel mooi certificaat gekregen. Ik heb van de week Bob zijn hoofdpijn behandeld en na een poosje was het weg. Echt leuk. Ik heb er zelf ook heel veel baat bij, minder migraine, en ik ben een stuk rustiger geworden. Ik knaag nou niet meer aan het meubilair

Top man!

Ik weet je te vinden hoor!
Nu nog de bach bloesems enzo en je kunt je eigen naambord bij de deur ophangen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 11:56

Angela, als je er weer bent ,willen we verslag he
Sterkte hoor!

Jellie: als het idd een hoefweer is, lijkt me dat knap balen. Maar uit de verhalen weet ik ook dat het alleen maar beter wordt.
Wat ik wel raar vind is dat je het vaak hoort bij NB bekapte paarden. Zit daar een verband in?

En Walter is dus niet buiten geweest? Balen, daarom deed ik vroeger altijd alles zelf.

Naast artrose heeft Merrit ook bronchitis Maar door zijn altijd buitenzijn heeft hij helemaal nog niet gehoest. Dubbel voordeel dus.

Heb trouwens een heel mooi schaap, geschoren , gekocht. (via Bokt) Die ga ik verknippen tot seatsaver. Leuk he.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:12

Antheman schreef:
En Walter is dus niet buiten geweest? Balen, daarom deed ik vroeger altijd alles zelf.

Heb trouwens een heel mooi schaap, geschoren , gekocht. (via Bokt) Die ga ik verknippen tot seatsaver. Leuk he.

Ik heb hem naar buiten gezet toen ik met de stal bezig was, maar aangezien hij zich nogal opfokt als hij alleen buiten staat, wilde ik hem niet zonder toezicht buiten laten, dus daarna is hij weer naar binnen gegaan.
Vanmiddag ga ik wat eerder weg hier, dan gooi ik hem wel naar buiten, mocht hij nog niet buiten staan.

Mensen doen af en toe net alsof paarden net zulke watjes zijn als zijzelf. Maar als ik door de regen op de fiets naar het werk kan, kan walter met zijn natuurlijke regenjas ook best naar buiten.

Ha, leuk een zelfmaak seatsaver! Is dat voor op je star trekk?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 12:17

Jaja. de seatsaver wordt voor de Startrekk.
Andor heeft er eentje ,een grijze, maar die verkoop ik denk ik mee met de Podium. Dan zal ik voor hem ook een bontje maken. Niet daat je het nódig hebt op de Startrekk, maar dit was en buitenkans! En bij hele lange ritten is het wèl lekker hoor!

De Podium is vrij hard en heb je een bontje wel nodig vind ik . Voor trektochten oefende ik een maand van te voren zónder bontje ,om meer zitvlees te kweken. was altijd blij als dat ding er weer op mocht van mezelf.

En mensen beschouwen paarden als mensen ja. Daarom lopen die van mij buiten en heb je dus nooit gezeik of dit weer nu te slecht is om buiten te lopen. Ja, ze worden nat, maar zijn niet van suiker. De wintervacht doet zijn werk hoor.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:18

Opala, t is hier ook echt herfstweer om te zien. Net zagen we hier een prachtige regenboog

Wendytje, balen dat ze Walter binnengehouden hadden. Balen voor dat paardje, maar gelukkig blijkt hij er geen last van te hebben. Waarom waren ze dan foto's gaan maken. Hadden ze zo'n vermoeden?

Cookies, lijkt me best gaaf zo'n reikicursus. Ik vind t zo jammer dat ik altijd al zo veel te doen hen….

Fijn dat Merrit nog geen last van hoesten enz.. heeft. Heerlijk hoor paardje buiten! Veel plezier met je schaap

Nog bedankt voor beterschapjes voor Flan en Jan

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:26

Antheman schreef:

Ik moet er ook aan, want ik zie dat de suede zitting van mijn zadel heel erg slijt. Ik heb een lamsvel autohoes op de kop getikt, helaas wel niet de kleur zwart wat ik wilde, maar grijs, maar ja ik zit er toch op. Ik ben helemaal niet crea, dus dat wordt nog wat