De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:06

Toppie Santos! Mooi dat het zoveel beter gaat met je paard.
Bekapper was voor mij ook een onbekende.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:57

Hoihoi,

Hier ben ik weer eens

Anteman, afknippen van mijn haar doe ik liever niet. Heb zelf krullen en hoe korter het wordt des te meer ik een afrocoupe krijg Momenteel kleur ik het met schwartzkopf country colors. Ik heb t ooit eens afgewisseld met henna dus ik hoop dat ik er toch ooit nog eens terug op kan overstappen. Vraag me af waarom henna niet over verf kan?
Maar bedankt voor de antiroosshampootip! Ik kan t niet uit laten groeien ivm werk. Moet vaak bezoek ontvangen en t ziet er dan zo slonzig uit…

Isa, wat een mafkezin is het dat ze haar hooi niet meer blieft Flan eet bijna alles met smaak…

Angela, wat gaaf hoor dat vrijspringen!

Arabesk, leuk dat je bij callipo goed naar je zin hebt! Klinkt goed.

Chestnut

Anour, fijn dat na die rugbehandeling de hoef ook minder slijt

Flan is vandaag lintjespaard geweest op stal! Er was een wedstrijd voor manegeruiters georganiseerd en wij mochten ook komen draven:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik hoop niet dat jullie t erg vinden dat ik wat van deze foto’s ipv hoeven heb geplaatst

Ook een minder leuk nieuwtje. Ik kan met dat tinkertje niet meer mee springen. Hij had nu voor de 2e x in 2 weken zijn knie op slot. De wendingen zijn voor hem toch te scherp….
Een week geleden heeft hij nieuwe ijzers met zolen gekregen maar t baat niet…

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:02

Jellie: Leuke foto's en ...... wat een mooi bos haar heb jij

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:08

Opala, bedankt voor de 2 compli's Overigens jij hebt een super leuk onderschrift

Ohja, wat ik helemaal vergeten te vertellen was en wat wel leuk is... Een mevr. waarvan haar dochters paardrijden was ook op stal. Zij hebben een shet en een friesxkwpn. Nu had die f x k een week of 9 stil gestaan omdat zijn hoeven te kort bekapt waren toen de smid kwam voor ijzers. Hij heeft erge zwakke hoeven van zich zelf.
Ze had via via gehoord dat wij met Flan NB doen en dat het ook voor de kar goed gaat bij ons. Nu had ze al een afspraak staan voor de TB. Dat 1 dag voor de NB bij ons komt. Ze wilde t graag zien en kijken of t wat voor hun zou zijn.
Nu had ze vandaag naar Flans hoeven gekeken en vond t er super uit zien. Ze gaat nu naar de NB bellen om iig te vragen of hij de shet wil doen. Kan hij dan mooi combineren als hij bij ons is.
En als dat bevalt wil ze kijken of t ook wat voor de f x k is!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 22:34

Wow! wat een gave kar! Zo´n stevig exemplaar wil ook wel!

Begrijp je haarprobleem geloof ik niet als jij tenminste die rode krullebos bent?

Ik twijfel ook zo over mijn haar.
Wil wel dreads, maar is minder representatief. Is veel en zwaar haar, en grote kans dat t jeukt.
Ik heb net mijn haar weer met henna gedaan en dan ben ik wel tevreden.
Henna kan niet over gewoon haar vanwege de metyaaldeeltjes die in henna zitten. Die geven een chemische reactie ,en ik denk dat Ara dat raadsel wel op kan lossen.

Het lijkt me ook reuze leuk om allerlei strengen in mijn haar te hebben ,nep of echt.
Blauw en paars en roze enzo.

Wat een dillemaas ......

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:48

Antheman, ben ook wijs met mijn karretje. Hij rijdt als een zonnetje. Wil hem alleen nog eens een ander kleurtje geven.

Haha, die rode krullenbos ben ik Dreads vind ik ook stoer! maar dat lijkt mij ook een gedoe. Ik ging vroegah om met een gozer en die had t ook maar op den duur ging het van binnen uit 'rotten'. Hij heeft uiteindelijk zijn kop kaal geschoren dat waren wel natuurlijke dreads.
Ik zou graag weer henna willen omdat het natuurlijker is dan die zooi die ik er nu in gooi. Heb t idee dat mij haar dunner wordt...
Gekke kleurtjes heb ik ook gedaan, maar dat was een jaar of 7 geleden toen ik nog in de fabriek werkte...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 23:06

Zijn die krullen van jezelf Jellie? Erg mooi!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:13

Ja, ze zijn idd van mezelf. Mijn pa heeft ook wat krul maar mijn ma is echt super steil

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 23:14

Jellie schreef:
Ja, ze zijn idd van mezelf. Mijn pa heeft ook wat krul maar mijn ma is echt super steil

Grappig. Mijn moeder is bruin en heeft veel slag en mijn vader is zwart.

Ik ben donkerblond van mezelf en stijl dus.

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:15

Sinterklaas is weer in Nederland ... misschien dat iemand ook nog heeft zitten kijken (ik vond Americo er wel erg stoned uitzien overigens ... volgens mij stond hij stijf van de Sedalin) .....

Maarrrrrr. ... dat betekent dus weer SCHOENTJES ZETTEN .....

Isabella kan met ons mee doen en hinnikt net zo hard mee voor de openhaard voor haar wortel (proestt):

Oh kom er eens kijken.... wat ik in mijn schoehoentje vind .....Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:31

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:02

hihi, val bijna van mijn stoel van het lachen!!! een hoefschoen zetten!!!

@ jellie: erg mooi haar zeg!!! maar ik snap dat je dat echt niet gaat kort knippen.... je kunt trouwens wel overwegen om je haar bij de kapper (dan gaat het zeker goed) weer in je eigen kleur te laten verven... dan zie je bijna niets van de uitgroei...en dan duurt het met jou haar maar een jaar of ehh 5? voordat het eruit gegoeid is....

andere foto's als hoeven zijn zeker welkom hoor!!!

Ik verf mijn haar trouwens ook, maar het is nu in mijn eigen kleur geverft.. binnenkort weer naar de kapper om er donkerkastanjebruine strepen in te laten zetten... (het komt er alleen niet van om een afspraak te maken).

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:25

Goeiemiddag!

Heb even smakelijk gelachen om de schoentjesfoto's van Isa
Ik hoop dat er wat moois in komt

Angela, dat is idd ook wel een idee om t in mijn eigen kleur te doen.. al is die wel erg saai haha, en dat voor 5 jaar. Tegen die tijd wordt ik mss al lichtelijk grijs Jij ook tijdgebrek wbt naar kapper gaan. Gebeurt mij ook vaak. Laatste x heeft manlief de schaar gehanteerd

Hebben jullie nog leuke plannen?

Flan krijgt vandaag een vrije dag. Ze is zo druk geweest de laatste dagen. Wel even losgooien en dan lekker aan de hand een wandeling maken. Hondje ook mee, dus 2 vliegen in 1 klap

Verder is mijn oma en mijn vriendin jarig! maar vriendin viert t volgende week dus vandag maar 1 bezoekje afleggen..

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 14:39

Hahah ,Ingrid, leuk die fotoos!

Mijn plannen? Ik ga zo eens de paarden en bos lucht van me afspoelen, eigenlijk dood zonde maar ja.

Zowel gisteren als vandaag lekker geboscrossd met andere mensen. Gisterne was Nienke bij ons. Uiteraard weer reuze gezellig!

En ik probeer manlief straks mee te krijgen voor een ommetje. En ik ga dekjes fotograferen ,die ga ik verkopen.
Dus alvast wie interesse heeft in een dressuur Stubben dekje? En een fluwelen dek, beiden bordeauxrood.
En een nauwelijks gebruikt zadelvormig dressuurdek in de kleur paars.

Verder maak ik me druk over de Podium van Andor. Hij ligt niet goed en op t midden had hij geen zweetplek. Dus draagt het niet daar. Ik zal eens gaan zoeken naar materiaal om het op te vullen aldaar en ondertussen heel erg hard gaan sparen. Ik wil nóg een Startrekk!

Verjaar ze Jellie.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:23

Vanochtend hebben Banjer en ik weer springles gehad... het ging erg lekker... Banjer was goed onder controle te houden, ze was erg enthousiast.. zijwaarts galopperend de wending uitkomen, etc... maar uiteindelijk (na goede tips van onze instructrice) had ik door hoe ik moest reageren als Banjer zo vrolijk werd...

we hebben vandaag geoefend met inzicht en inschatten... het einddoel van de les was een gebroken lijntje springen... het ging goed... Het was wel pittig, niet qua hoogte van de hindernissen (60-80 cm ofzo), maar de wendingen, het inschatten, Banjer's enthousiasme in de hand houden en daar zelf niet bij spannen... maar uiteindelijk hebben Banjer en ik dus een geweldige les gereden.. ik ben dan ook weer erg trots op mijn wijffie!

en woensdag komt Hans Banjer trouwens weer bekappen...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:52

Goedemorgen!

Antheman, lekker dat je zo fijn geboscrossed hebt! Gezellig Ik heb geen dressuurzadel… wel balen dat die podium niet goed ligt, naar je idee

Banjer, waarschijnlijk krijgt hans er weer een klant bij…

Vanmorgen de HA gebeld. Heb gekke rode bulten op bovenlijf Mag vanmiddag op draven.

Gisterenmiddag heerlijk met Flan in de weer geweest. We hebben haar losgegooid. Hoefde niets te doen en ze ging al uit haar stekker. Mooie foto's gemaakt, zal vanaaf een topic maken als ik tijd hebt.
Daarna nog een eind over de weg gewandeld met Flan, Jan en Lemmyteck

Verjaar feestje van oma was best gezellie

Prettige dag allemaal

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:33

Jellie schreef:
Vanmorgen de HA gebeld. Heb gekke rode bulten op bovenlijf Mag vanmiddag op draven.

Hopelijk is het niets ernstigs en snel weg

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:03

Whahahah hoefschoen zetten

@ Ant: klinkt als een ingewikkelde chemische reactie ik zou het niet weten

Ik woon nu in dezelfde straat als de Bever buitensport zaak en bij de open universiteit (de balijelaan) vreselijk... geen groen om je heen, druk en vies. Nou ja het is maar voor even. Moet bodemkwaliteit doen en chemische processen in bodem water en sediment zal niet verder in detail treden

Dit weekend was ik bij paard en koets, bij de Noriker stand

Even wat foto's van bokt gerukt van iemand anders:

Afbeelding
Afbeelding

we waren een beetje ongeregeld zooitje we hadden niks voorbereid maar ach, het was gezellig en ik heb een hoop mooie paardjes gezien!!! De arab show was erg mooi en die van de Freibergers erg indrukwekkend!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:04

@ isapaardje: wow wat een mega knusse openhaard *jaloers*

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:08

Sorry dat ik jullie topic weer eens binnen kom vallen hoor , maar ik had een vraag over hoefschoenen. Hoeveel van jullie gebruiken die? En welke?

Ik zit er namelijk over te denken om hoefschoenen voor Ivanka aan te schaffen, omdat ze van de smid niet meer op ijzers mag (en ik het blootvoets ook wel beter vind ) en wij allebei toch graag buitenritten maken. Ik zat zelf te denken aan Marquis hoefschoenen, maar ik vroeg me af of (een van) jullie daar ervaring mee heeft?

Ik moest trouwens ook wel lachen om de hoefschoen zetten !

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 23:31

Tinne schreef:
Sorry dat ik jullie topic weer eens binnen kom vallen hoor , maar ik had een vraag over hoefschoenen. Hoeveel van jullie gebruiken die? En welke?

Ik zit er namelijk over te denken om hoefschoenen voor Ivanka aan te schaffen, omdat ze van de smid niet meer op ijzers mag (en ik het blootvoets ook wel beter vind ) en wij allebei toch graag buitenritten maken. Ik zat zelf te denken aan Marquis hoefschoenen, maar ik vroeg me af of (een van) jullie daar ervaring mee heeft?

Ik moest trouwens ook wel lachen om de hoefschoen zetten !

Ik heb Dallmers gebruikt

www.dallmer.de

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 23:33

Ara : dat buurtje ken ik goed ja.
Was altijd gezellig! Boven de Chinees ,om de hoek bij de Bever, woonde een vriendin van me.

Wat zit dat pak zadel raar????

Jellie: hoe is t met je?

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:55

ben er ook weer.....

Easyboot Epics

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:32

Arabesk schreef:
@ isapaardje: wow wat een mega knusse openhaard *jaloers*

Haha hij is nep ....
Maar wel met echte vlammetjes, maar het hout gaat eeuwig mee en je hebt hem floep aan en met een hendeltje ook floep weer uit ... net wat voor mij (ik was dat gepiel met die aanmaakblokjes meer dan beu )

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:33

Ik heb Smit hoefschoenen ... om de simpele reden dat voor shetlandervoetjes geen andere hoefschoenen te koop zijn dan op maat gemaakte. Ze bevallen me uitstekend.