De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 21:50

angela88 schreef:
Antheman: gave foto, altijd leuk om een collega paard tegen te komen ! zeker als je dan ook je camera bij hebt! En super dat de les weer goed ging! Jullie komen er wel !

Jellie: als het er volgende week nog zo uit ziet (mijn vinger) dan hoef ik toch niet geopereerd te worden...hopen dat het goed blijft dus! Vriend lief is net zo gek met de paarden als ik, hij heeft er alleen door zijn eigen bedrijf minder tijd voor... Nu is het thuis voor hem dus overuren draaien.... lief he?

Dank je!

Wat een goed nieuws joh, dat je misschien niet geopereerd hoeft te worden!

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 21:52

En over mennen:

Merrit trekt zijn concours wagentje door het loodzware zand en moet dan idd flink in het borsttuig hangen hoor.

Als de wagen eenmaal rolt, zeker op asfalt, dan kost het het paard nauwelijks krscht.

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:36

Hihi, wij hebben eens gehad dat we een totaal verkeerd pad insloegen met de menkar en in het erge mulle zand terecht kwamen (echt heel mul ... net als in het duin zeg maar). Remco stapte wel af, maar ik bleef veiligheidshalve toch zitten. Isabella moest toen enorm trekken om de boel vooruit te krijgen. Dat deed ze overigens prima hoor daar niet van, maar de strengen stonden strak en omdat er continu kracht op bleef werden ze ook wat langer tot uiteindelijk de strengen te lang waren en een van de burry's uit de lichtogen floepte .... oeps dus
Normaal geen last van op de normale weg. Maar hoezo kunnen die dieren sterk zijn zeg ... pfff petje af af en toe hoor voor die kleine van ons. Dan mag ze wel een schepje voer meer hebben na afloop

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:39

Antheman schreef:
dit is ook heel erg paars! En een gewoon halstertouw, hoewel gewoon ,extra lang

Leuke foto .... hoefde me niet lang af te vragen wie jij was ... die kleurtjes he

Maar vraagje, waar heeft je penny dat lange halstertouw gevonden?

Ik zoek er al eeuwen naar. Het mijne (ooit op een beurs gekocht) is echt op en alle beurzen en ruiterzaken al afgelopen, maar ze hebben ze niet meer. Ik geloof dat ik nu een dik gedraaid touw heb van 3 of 4 meter zelfs. Ik kan alleen op maat laten maken of een leadrope kopen, maar die zijn me te duur

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:47

IP.. Bij ons om de hoek is een westernstore...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 22:52

Dit lange halstertouw komt uit Harmelen.
De ruitersport ofzo heten ze.

Maar dat was zo´n restanten bak, vrees dat ze er nu niet meer zijn.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:24

Goedemorgen!

Teren terwijl Flan rotstraal had heb ik nooit gedaan. T is een vervelende kwaal…. Op dit moment heb ik er nog niemand op stal over gehoord.

Antheman, lekker zo'n jubel stemmig! Gaaf dat het na die oefening beter ging! Longeren met dubbele lijnen is leuk om te doen Flan loopt de dag erna altijd heerlijk!
Wat jij zei over de achterhoeven dacht ik ook. Ze zet dus meer haar achterbenen eronder. Iig als we in de draf rijden over het asfalt. Dan rijdt het karretje ook heel licht. In de stap trekt ze volgens mij meer met haar borst = zwaarder…
Iig in het verleden waren haar voorhoeven altijd zwakker, sneller beschadigt. Ik zal t de volgende keer aan onze NB vragen.

Angela, zou mooi zijn als je niet geopereerd hoeft te worden. Ik duim voor je! Leuk dat je vriend er net zo gek op is als jij. Bij ons is dat gelukkig ook zo! Lief dat hij nu in de overuren voor je is!

Isa, paarden kunnen zeker sterk zijn! Echt natuur geweld

Flan liep gisteren lekker dus had een goed gevoel toen ik klaar was met rijden. Gelukkig niets meer te bespeuren van een bloedneus o.i.d.
Vanavond gaat Jan met haar springen en ik op Fenno. Maar voor die tijd maar even langs de afhaalchinees want ik heb geen vlees uit de vriezer gehaald Dus lekkel makkelijk.

Fijne dag allemaal!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:48

Sambal bij???

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:45

Cooks, waar haal je ze weer vandaan.

Ik heb een leuke dag gehad. Er kwam iemand op bekap les bij mij. Ze wilde weten hoe ik het deed en waarom en zo.

Zelf liet ze haar paarden door Janneke Reitsema doen. Ik had haar naam al een aantal keer eerder gehoord. Ze is ook in Amerika geweest en heeft natural Balance leren bekappen en beslaan. Beetje Joke Nibbelink dus.

Was heel gezellig en daarna nog lekker geboscrossd. Andor ging een keer de bocht de verkeerde kant op ,viel weer mee.

Jellie: hoe was t springen?

Nienke: hoe ligt je paddock erbij? Nat? Droog? Vertel eens!

Cooks, hoe doet de ouwe het? En is je Anky ook aan het rijden? Of laat hij dat nog steeds aan jou over?

Oei, mijn haar druipt.... er zit weer Henna in

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:54

Bruut is dikke billen aan het kweken van het klünen door de modder! En da's heel niet erg, want van het werken onder het zadel is er nog geen spier gegroeid

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:57

nienke07 schreef:
Bruut is dikke billen aan het kweken van het klünen door de modder! En da's heel niet erg, want van het werken onder het zadel is er nog geen spier gegroeid

Ja? Dus toch wel nat? Jammer....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:47

Cookies schreef:
Sambal bij???

Grrr, chinees is niet door gegaan. Is gewijzigd in verkoolde hamburgers die niet wilden ontdooien in de magnetron, en slappen overfrites Chinees was dicht en dat zijn ze normaal nooit op woensdag.

Antheman, het springen was geweldig! Jan en ik zaten dit x ook gezellig in dezelfde les, normaal rijdt hij 1 uur later. We kregen een leuk parcours op het eind. In het begin hebben we steeds afzonderlijke hindernissen / lijntje gedaan. Paarden waren lekker fanatiek dus echt genieten
Leuk dat er iemand op bekaples kwam
Lekker dat jij Henna in je haar kan doen. Gebruikte ik vroegah ook altijd tot ik met mijn domme kop eens iets extreems wilden en nooit meer van de reguliere verf/ kleurspoelingen af kwam.. Ik wil graag weer terug naar Henna maar weet niet wat ik als 'tussenmiddel' moet gebruiken. Uitgroei is weer geen optie mbt werk...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 00:39

Tja ,dan afknippen!

Ik doe denk ik al 8 jaar Henna in mijn haar.
En je kunt over verf geen henna doen, nee.
En voordat de kleur naar je zin is, moet je ook een aantal keer de henna erin smeren. Tenminste ,bij rood wel.

Rare tip, maar vroeger raadden ze aan om veel antiroos shampoo te gebruiken wanneer je haar teveel verf pigmenten had. Wellicht krijg je daar je verf er mee uit?
En kun je daarna henna erin smeren.

Hoezo is uitgroei geen optie? Heb je zo´n extreme kleur dan?

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:14

Heb ik weer ....

Isabella heeft besloten dat ze haar hooi (wat ik al weer 10 weken geef) toch niet meer lekker vindt bij nader inzien.
Gisteren weigerde ze te eten; stond er wat zielig doorheen te snuffelen en ik dacht eerst even dat ze ziek was. Maar toen ik het hek naar de wei open deed kwam ze aanscheuren en ging daar gelijk de korte sprietjes nog korter maken. Hooi heeft vrijwel hele dag gelegen en 's avonds heb ik nieuw gegeven (en nogmaals en nogmaals waardoor ik nu 4 pakken open heb). Het laatste leek ze te willen eten.
Vanochtend dus weer niet. Sprietje in de mond en heel bedachtzaam kauwen met een zielige blik in de ogen .... Echter hooi van gisteravond incl. stro allemaal wel op (gelukkig ... ze moet niet verhongeren nu het kouder wordt).

Aangezien ze haar ander voer en gras goed op eet mag ik aannemen dat madame niets aan de tanden mankeert. Maar na het werk toch maar even op uitgebreidde inspectie .... Je blijft bezig he met paarden; tis altijd wel iets

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 10:02

Het is gewoon de koningin daar!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:57

Ponto is ook zo'n zemel met hooi, weken vreet ie het best en dan ineens is het over. Een punthoofd krijg ik ervan.

@AM: met Ponto gaat het weer steeds beter. Mijn Anky doet alleen grondwerk met Rex want ik rijd eerst Ves in. 1 tegelijk Dus hij is lekker bezig met Rex en ze vermaken zich prima. Hij laat hem ook flink hollen want de speklapjes moeten er wel een beetje af (bij Rex dan he)

@nienke: zit je er al wel eens op?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:01

Hier ruikt het hooi altijd zo lekker en Oop woelt er dan zo heerlijk met haar neus in

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:08

Walter lust alles geloof ik. Makkelijk en ook wel noodzakelijk aangezien hij nog goed in de groei is!
We hebben nu prachtig hooi, maar wat we eerst hadden was niet veel soeps eerlijk gezegd. Nu is 1 plak ongeveer net zo veel als toen 2 plakken...

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:48

Nee de mijne lust zeker niet alles. Op de wei ziet ze het niet zo nauw. Waar ze mest eet ze ook ... maar hooi is een ander verhaal.

Al denk ik goed hooi te hebben (fris/groen) dan kan zij al aangeven van bleehh. Paar jaar geleden was het hopeloos ... ben wat rondgereden. Heb zelfs pakken gewoon teruggebracht.
Nu is het hooi ook niet helemaal 100% qua geur (lijkt dus of er eerder wat te veel heeft gebroeid), maar ze heeft het goed gegeten tot gisteren (misschien dat door het vochtige weer er een andere lucht/smaak aan zit nu).

Hoe dan ook ... ik ben zo iemand dat ze dan nieuw krijgt of mezelf in de stress gooi hoe ik nu aan goed kan komen

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:50

Antheman schreef:
Het is gewoon de koningin daar!

Dat weet ze en daar maakt ze aardig misbruik van af en toe.

Niettemin is het wel eens lastig om te bepalen of ze gewoon haar eigenwijze nukken heeft of dat er echt wat scheelt.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:41

Ja dat ken ik IP, op de vorige stal hadden ze hooi en kuilgras. En dat wisselde ik dan maar af. Een paar weken hooi en dan weer kuilgras. Maar dat verliep ook niet vlekkeloos. Heel veel uitgekauwde hooi op de grond. (nee lag niet aan zijn gebit) Nu gaat het gelukkig heel goed en eet hij voor zijn doen veel hooi.
Luzerne heeft ie vroeger ook gehad, maar als ik daar nu mee aan durf te komen dan gooit ie het met bak en al naar buiten.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:57

Hier zijn ze ook makkelijk met het eten, Wit eet alles wat eetbaat is, en Orlanda gaat uit van Wit...als hij het eet zou het wel goed zijn... zelf staat ze nog wel eens te teuten, maar als Wit aan het hooi begint is ze ook niet meer te stoppen!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:00

Gisteren hebben we wit weer laten vrijspringen, bij 1,10 meter vond ie het niet meer leuk en keek ie ons aan van: is het nu nog niet hoog genoeg? we zijn toen dus maar weer gestopt. Na het vrijwerken gaat de join-up trouwens altijd heel goed, dus das wel leuk...hij houdt z'n aandacht dan echt goed bij je.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:43

Lin: ik heb gezwaaid naar Ponto! Ik zag hem niet, wel je andere monsters.

We gingen effe naar Renkum om een beeld te kopen!

Breng jij hem alsnog de groeten over?

ik heb trouwens mijn Hulsebos verkocht!!
Jippie!

1,10 springen? Hallo hee!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:58

Ja ik zal Ponto wel de groeten doen. Hij staat in de bak, dat is nu zijn paddock omdat hij niet meer op het gras mag.
Mooi dat je je zadel verkocht hebt, goed zo!!
Ik heb met Ponto wel een meter gesprongen hoor. Maar dat is al weer wat jaren geleden.