[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:39

Toen ik vanmorgen bij Anouar kwam kwam hij naar me toe gegalopeerd. Dat vond ik zo leuk, doet hij normaal nooit

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:42

Anya schreef:
startmoter kun je meestal laten reviseren Morrie. Iets met nieuwe koolborstels of zo. Heb ik wel een paar keer laten doen.

gezien de leeftijd van de auto en het aantal km's (3 ton) zal dat vast wel al eens gebeurd zijn, ik ga straks de vorige eigenaar maar weer es bellen

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:43

Anouar15 schreef:
Toen ik vanmorgen bij Anouar kwam kwam hij naar me toe gegalopeerd. Dat vond ik zo leuk, doet hij normaal nooit

Dan krijg je echt een penny gevoel

shy hinnikt ook steeds naar me nu ze tijdelijk alleen op stal staat (andre zijn al naar de wei). Vindt het heerlijk om te horen :J
Ook als ze klaar is in de bak roept ze me, dan moet ik der komen halen of met der spelen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:51

Ik ben echt blij dat ik vanmorgen heb gereden. Nu wordt het slecht weer en kan ik lekker binnen blijven

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:57

Anouar krijgt wel een lelijke staart van het buiten staan. Doordat hij steeds met z'n kont naar wind staat krijgt hij een of andere gekke cavia kruin boven aan z'n staart Het haar staat alle kanten op en wil ook niet meer plat

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:05

http://www.nevzorov-haute-ecole.com/

Nadat ik de fotogallery heb bekeken denk ik er steeds meer over om als ik morgen weer op Shy stap dit zonder bit te doen en het bit voorgoed te verbannen
Ik heb een Bitless bridle die ik zelf heb gemaakt die net zo is als een cook bitless bridle en misschien laat ik mijn Norton ook wel ombouwen Ik heb de teugels ongebruikt liggen en die zouden dan gebruikt kunnen worden om alles om te bouwen

JAKKES heb er gewoon buikpijn van vooral omdat ik in sommige foto´s de reactie van Shy terug zie.
Zou de controle nu echt tussen MIJN oren zitten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:08

Ik heb niet eens meer een goed bit.
Ik wil nog eens met een touw om de hals naar buiten. Wel het halster met teugels om voor de zekerheid en voor het stuk langs de weg. Ik denk er alleen steeds niet aan als ik ga rijden

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:09

Anouar15 schreef:
Ik ben echt blij dat ik vanmorgen heb gereden. Nu wordt het slecht weer en kan ik lekker binnen blijven

Was ik ook maar zo slim geweest

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:15

Ik moet nog wel boodschappen doen

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:20

Ik moet de hele avond nog werken..
Ga je niet naar goedhard vandaag?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:23

er kon niemand mee en heb geen zin om alleen te gaan

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:25

Ga je niet naar de fasna dit weekend? Daar zal hij ook wel staan met een kraampje

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:26

Anouar15 schreef:
Ik heb niet eens meer een goed bit.
Ik wil nog eens met een touw om de hals naar buiten. Wel het halster met teugels om voor de zekerheid en voor het stuk langs de weg. Ik denk er alleen steeds niet aan als ik ga rijden

Ik heb net een tijdje geleden een hele dure gekocht van leer een merodith ofzo. Ik heb een verzameling waar je u tegen zegt en ik heb voordat Nico kwam nog met een passoa op de onderste ring en kinketting gereden
De teugels los maar als mevrouw ervandoor schoot had ik teminste een rem.
Ik weet echt niet of ik wel zonder bit buiten durf ik durf wel met Hackamore

Ik denk dus echt dat het tussen mijn oren zit. Al wil ik wel graag eerst level 1 parelli doen
Maar ik moet er morgen weer op om haar naar de wei te rijden want lopen trek ik echt niet

Wat zou ik doen?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:26

marina schreef:
Ga je niet naar de fasna dit weekend? Daar zal hij ook wel staan met een kraampje

Ja, daar ga ik heen

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:27

Anouar15 schreef:
er kon niemand mee en heb geen zin om alleen te gaan

Ik wou wel maar moet werken
Maar volgende keer wil ik wel mee als je bv in het weekend gaat

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:43

Gouda, stal 1 zou ik kiezen. hebben wij ook gedaan en wij stonden op stal 2...

Als ik jullie verhalen hoor hebben wij het echt perfect. Hele jaar door op de wei, zomer minder betalen. Uitloopstal waar ze alleen in blijven als het land echt te drassig is, en dan nog hebben ze heel veel ruimte in stal.
De kudde waarin ze nu staan is super in balans, enige nadeel is dat staart van onze paarden wordt opgegeten door 2 kleuters. Ze hebben heel groot stuk, vreten zich helemaal vet en spelen de hele dag door. Conditie is opperbest, rijd 1 keer in de week ongeveer 20 km, de rest van de week wat tutten, af en toe klein stukje rijden of grondwerk. Nu ze zo gezond zijn, zijn hoeven in goede conditie, wondjes helen snel (nadeel van kudde is dat er af en toe toch de ruig gespeeld wordt) en humeur is heel goed. Ze zijn altijd heel erg blij als wij komen.

Alleen, wij hebben geen bak...

Anouar, ik wil graag mee maar kon vandaag niet. Morgen zijn ze dicht denk ik en vrijdag en zaterdag gaan we lange rit maken in Markelo. Misschien eind van de middag vrijdag of zaterdag dat mijn zusje en ik gaan want ik heb haar een hoofdstel van Goedhart belooft...

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:46

Ik wil zaterdag ook wel dan is mijn vriend toch in Soest en dan ben ik dus evt wel in de buurt als Anouar in Hilversum is

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:27

Zo ben terug van kijken klonk goed allemaal maar heb toch gezegd dat ik er een nachtje over slaap. Ze staan dus al vanaf april dag en nacht op het land sommige jaren al in maart zelfs afhankelijk van het weer. De rest van het jaar staan ze van 10.30 tot 17.00 in de paddock met een bult kuil (staan grote houten kisten). De stallen zijn ruim (3x3.30) en open aan de zijkanten (tralies) en aan de voorkanten. Ze staan dan in een half open schuur. Het is een rusthuis dus geen bak maar je mag ze er wel iedere dag uithalen voor wandelen en buitenrit. Voor een paard is het 135.00 per maand. Ze worden in de zomer in principe niet bijgevoerd maar er staat 1 oudje van 33 die wel 2 x per dag slobber krijgt omdat hij anders invalt. Je kan/mag er ook veulentjes fokken zijn ook speciale boxen voor. Ga denk ik geen eens meer bij stal 2 kijken veel te duur. Verder heb je in de omgeving alleen geen stallen waar ze buiten gezet worden in de winter.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:29

Het klinkt wel goed Gouda . Voor mij persoonlijk zou het niks zijn (ik wil een paard dagelijks trainen en ik wil mijn paard 's nachts binnen), maar als jij niet echt iets met je paard wil doen (zeker in de winter) dan is het misschien wel iets om over na te denken.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:30

@gouda: klinkt heel goed eigenlijk

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:30

Weet trouwens geen eens waar kaylee in de rangorde staat. De enige keer dat ze een dag in een kudde stond is ze het ziekenhuis ingetrapt. Op de andere stallen stond ze maar met 1 paard toevallig en daar kon ze het goed mee vinden. Volgens mij is ze wel een allemansvriend maar laat niet over zich heen lopen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:08

gouda schreef:
Weet trouwens geen eens waar kaylee in de rangorde staat. De enige keer dat ze een dag in een kudde stond is ze het ziekenhuis ingetrapt. Op de andere stallen stond ze maar met 1 paard toevallig en daar kon ze het goed mee vinden. Volgens mij is ze wel een allemansvriend maar laat niet over zich heen lopen.

Op zo'n plek kom je er snel genoeg achter waar je paard in rangorde staat..

Het klinkt echt als een lekkere plek, zeker als je toch alleen buitenritten maakt.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:13

Ja Gouda, klinkt goed, heel rustig en vredig (moet ook wel voor een rusthuis

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:30

Maar zijn er geen eisen dan voordat je je paard daar kunt plaatsen? Moeten ze geen bepaalde leeftijd hebben oid?

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:40

nee staan ook jonkies al dan niet geblesseerd. Geen voorwaarden eigenlijk.