[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:05

arno, waar ben je mee bezig?
Met het profiel van Marina of met het zoeken naar een verborgen en potentieel relletje? Duivel

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:06

Jaaaaaaaa een koelkast kan ik wel gebruiken...
Maar ik krijg er binnenkort waarschijnlijk al via via een Haha!

Idd een relnicht.... zal ook idd wel geen puber zijn...

Heb hier een dilemma, er zat een mug op m'n hand maar ze maakte geen irri zoem geluid, toen dacht ik: als ik deze nou doodsla en iedereen gedraagt zich zo, dan blijven alleen de muggen die irritant zoemen over... ik heb toch liever een goede nachtrust en dan wat bulten Tong uitsteken

Pb is al gestuurd... kan ik iig zeggen dat ik het geprobeerd heb.
Had gisteren al een mod gepb't om te vragen of het mag, wat hij zegt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:06

da's niet zo moeilijk...qua gedrag is ie nog lang niet volwassen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:09

Dat is niet erg natural arno!! Hamer

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:10

Tot welke leeftijd mag je eigenlijk rellen? Schijnheilig
Je bedoelt het profiel van Kinke?
Oh ja... nou Kinke... meer info graag!
Even wat vragen opstellen:

Getrouwd/vrijgezel/samenwonend? Wel of niet op zoek? (Bokt kan ook als datingsite werken Haha! )

Kinderen?

Sinds wanneer in de paarden?

Hoe zo gekomen?

Natural? Parelli? Voest? Of gewoon zelf uitzoeken?

Nog meer hobbies?

Jovarna help even!
Ik denk ondertussen verder...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:11

haha, ik probeer een eventuele insluiper wel weer naar buiten te dirigeren maar als het me te lang duurt dan gaat hij/zij toch echt naar de eeuwige jachtvelden hoor, wil die beesten niet in huis.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:12

Jovarna schreef:
Dat is niet erg natural arno!! Hamer

Ik heb haar niet doodgeslagen! Zodat het ras dat geen irri geluid maakt overleeft. Dat is toch juist wel natural?
Heb op de middelbare school nog een keer een verhaal van 3 a-4tjes getypt over waarom je geen mug dood moet slaan... kreeg ik een 10 voor Lachen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:12

laat maar lekker zitten Arno, maybe some other time.
Nu gaat ik slapen, naar mate je ouder wordt duurt het langer voor de vouwen 's morgens uit je gezicht weggetrokken zijn en ik wil op tijd mn bed uit Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:14

Oei... succes ermee dan.

Maar dat stukje over die vouwen komt natuurlijk wel terug in je profiel.

Slaap lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:15

Heb je dat opstel nog? Lijkt me leuk om te lezen!

Truste Marina, see you!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:16

damn...vertel ik es iets in goed vertrouwen...Lachen
welterusten luitjes en gedraag jullie he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:16

arno8 schreef:
Maar dat stukje over die vouwen komt natuurlijk wel terug in je profiel.

Ja tuurlijk, die houden we erin! Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:19

Heb het op papier, het is trouwens 4 a4tjes. Alleen de floppy kan ik niet meer vinden, ik ga het eens lekker overtypen, heb ik wat te doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:22

Oké, leuk!
Dan ga ik je nu verlaten. Ik ga m'n bed ook in.
Truste voor straks (als je huiswerk klaar is Haha! ).

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 01:10

Gelukt!
Wel een honderdtal spelfouten er uit gehaald, in het begin dacht ik nog: ik laat ze er in zitten
maar dan zou ik me kapot schamen.

De mug en de wereld

Beste lezer, naar ik heb vernomen vind jij dat muggen doodslaan niet asociaal is. Nu zal ik jou eens tot een nieuw inzicht brengen.
Stel je het volgende eens voor: Het was een lange dag vandaag, ten eerste moest je vroeg opstaan, ten tweede moest je ook nog een vroeg naar school (waar je acht zware lesuren door je strot geduwd kreeg) en daarna kon je ook nog eens thuis op een vervloekte “wortschatz” s.o. gaan leren. Maar... nu lig je op bed, de irritante Duitse woorden suizen nog door je kop maar het wordt steeds minder, je gedachten worden wat losser, je begint je te ontspannen en als je bijna in slaap bent... hoor je opeens een ongelooflijk irritant snerpend zoemetjes. De stress schiet terug, je gedachtenwereld is wreed verstoord en je springt overeind. “Een mug!” denk je in een flits. Je rent naar de deur en doet het licht aan. Vluchtig kijk je in het rond, dan zie je de agressor op de muur zitten. Je pakt het eerste boek dat binnen handbereik ligt (laat dit toevallig je “wortschatz” zijn) en ramt het met volle kracht op deze lage levensvorm. Om zeker van je “kill” te zijn wrijf je het boek wat op en neer. Nieuwsgierig haal je het boek terug en triomfantelijk kijk je naar de restjes mug op je boek (jaha, Duits boeken hebben toch een functie in het leven).
Nu zal ik je eens uitleggen wat je met deze ondoordachte actie bereikt hebt.

Stel dat je de mug genegeerd had en was gaan slapen, dan had de mug jou waarschijnlijk gestoken en had daardoor eitjes kunnen leggen. Nou, dat doet deze mug ook, die eitjes legt ze in een sloot. Toevallig heeft een hondsdolle hond een uur geleden in deze sloot gekotst. Nu is het interessant dat muggenlarven elke dag een liter water reinigen. Een mug legt heel wat larven, die larven blijven ook een paar dagen in het water dus kunnen we er wel van uitgaan dat de hondenkots gereinigd wordt. Nu is het water wel ongeveer schoon. Dit gereinigde water wordt door koeien in de wei gedronken, deze koeien blijven gezond door het gereinigde water. Doordat de koeien gezond blijven geven ze gezonde melk. Deze koeien zijn van boer Bietstra. Boer Bietstra houdt van de natuur en van alles dat leeft; hij laat zijn koeien nooit slachten en hij zorgt dat iedere koe minstens een hectare grond voor zichzelf heeft. Ook helpt hij de natuur door de melk die zijn koeien geven uitsluitend aan natuurwinkels te verkopen. In produkten die naar de natuurwinkel gaan worden lang niet zo veel (chemische) reinigingsmiddelen gegooid als in produkten die naar de supermarkt gaan. Dit is ook niet echt nodig, de produkten zijn alleen wat minder lang houdbaar maar verder komt het met weinig risico’s (er zitten alleen risico’s aan als er bijvoorbeeld ongereinigde hondenkots door de koeien wordt gedronken maar dat gebeurt natuurlijk nooit... zou je denken).

Klaas houdt ook van de natuur en van alles dat leeft. Dat is ook te zien aan zijn beroep: hij is gediplomeerd hersenchirurg. Het is ook te zien aan het feit dat hij zo veel mogelijk producten bij natuurwinkels koopt. Een van de belangrijkste dingen die hij daar koopt, is melk.
Vandaag moet Klaas vroeg opstaan, hij moet namelijk naar zijn werk in het ziekenhuis. Daar is er net een crisis: er zijn vijf patiënten met een hersenbloeding binnengekomen. Dus wordt Klaas opgepiept terwijl hij nog aan het ontbijt zit. Snel drinkt hij zijn glas melk op, stapt in zijn BMW M3 en scheurt zijn oprit uit. Door het gezonde glas melk kan hij zich onderweg beter concentreren. Doordat Klaas goed oplet ziet hij op tijd in de verte een stip die verdacht snel dichterbij komt, voor de zekerheid parkeert Klaas zijn auto in de berm. Dat ziet hij dat de stip een spookrijder is, met een vaart van 250 km/u schiet hij hem voorbij. Opgelucht haalt Klaas adem, stapt in zijn auto en zet de rit voort. In het ziekenhuis redt hij samen met een collega vijf mensenlevens. Eén van die mensen is Kofi Anan. Kofi zal wat tijd nodig hebben om te herstellen van de operatie.

Terwijl hij aan het herstellen is, begint er een nieuwe nucleaire wedloop tussen India en Pakistan. De sfeer wordt steeds onvriendelijker, gespannen kijkt de wereld mee, dan verklaren enkele Pakistaanse rebellen dat ze India plat zullen gooien als ze hun zin niet krijgen, kort daarop verklaart India dat zij hetzelfde bij Pakistan zullen doen. Minister Albright denkt de vrede te kunnen bewaren door te zeggen dat Amerika India én Pakistan plat zal gooien, hierop zeggen Rusland en Irak dat zij dan Amerika plat zullen gooien. Amerika op zijn beurt zegt weer dat zij Rusland en Irak er danook maar bij neemt. Kortom: de wereld is in gevaar.

Maar dan... komt superheld Kofi Anan ten tonele. Hij is net hersteld van de operatie en neemt een spoedvlucht naar India. Daar organiseert hij een ontzettend bierzuip festival (gefinancierd met zwartgemaakt geld uit de EEG) met gratis entree voor wereldleiders. Zo komen alle wereldleiders bij elkaar. Kofi voert ze allemaal stomdronken en laat ze een verdrag tekenen waarin staat dat ze hun nucleaire wapens binnen 24 uur onschadelijk maken. Ze feesten tot diep in de nacht en in een goede bui neemt iedereen zijn privé-jet terug naar huis. De volgende dag is de wereld gered... er is echter een klein probleem... JIJ hebt de mug doodgeslagen!

Met andere woorden: De mug kan geen eitjes leggen, de hondenkots wordt niet gereinigd maar door de koeien opgedronken, de koeien hebben net kalfjes gehad en hebben dus niet zo’n goede weerstand. Daardoor worden de koeien ziek, zieke koeien geven bedorven melk. Boer Bietstra levert zonder het zelf te weten ongezonde melk aan de natuurwinkel. Hersenchirurg Klaas koopt deze ongezonde melk. Klaas drinkt op het moment dat hij wordt opgepiet snel de bedorven melk op, het blijkt nu dat Klaas een verborgen allergie heeft; hij heeft een zeer slechte weerstand tegen bedorven melk. Half misselijk stapt hij in zijn auto en vergeet door zijn verstoorde concentratie zijn gordel om te doen. Onderweg snapt hij nauwelijks wat er aan de hand is. Hij denkt alleen aan de noodoproep: hij MOET zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Dan krijgt hij door de melk ook nog eens een beroerte. Voor Klaas is de weg nu een grote waas, hij wil de auto best aan de kant zetten maar hij weet niet meer hoe je een auto moet besturen. Ondertussen komt de spookrijder hem tegemoet. De spookrijder is gewend dat iedereen, vroeg of laat, aan de kant gaat. “Die auto die daar in de verte heen en weer slingert, zal ook wel aan de kant gaan.” Tja, als JIJ de mug niet had doodgeslagen was de auto wel aan de kant gegaan maar helaas...
Met een oorverdovende klap vliegen de auto’s tegen elkaar. Klaas schiet door zijn voorruit en smakt op het asfalt. De chauffeur van de tientonner achter Klaas heeft die ochtend ook verkeerde melk gedronken. Hij heeft dan wel een betere weerstand maar is toch afgeleid door de misselijkheid in zijn maag. Het ongeluk voor hem is zo snel gebeurd, dat hij nauwelijks tijd heeft om uit te wijken, toch lukt het hem. Uh, ja, de auto’s heeft hij ontweken maar hij had er geen rekening mee gehouden dat er iemand op straat was gesmakt. Een kwart seconde later krijgt Klaas een flink aantal wielen over zich heen. Hierdoor is Klaas verhinderd om naar het ziekenhuis te gaan.

Daar breekt grote paniek uit. Van de twee hersenchirurgen die ze hadden opgepiept, is er maar één gekomen. Deze kan nooit in zijn eentje vijf mensen met een hersenbloeding behandelen en dus moet hij er twee opgeven. Omdat hij (jammer genoeg) lid is van de Klu Klux Klan besluit hij Kofi Anan en Bill Cosby op te geven. Pinochet, de Unabomber en Fidel Castro hebben meer geluk, zij krijgen een goede behandeling zullen binnenkort weer naar huis kunnen.

Dan beginnen India en Pakistan opeens een nucleaire wedloop, hij is amper bnegonnen of iedereen heeft zijn nucleaire wapens op elkaar gericht. De wereldbevolking schreeuwt om een leider die de vrede zal herstellen maar die is er niet... meer. Dan, op een dag die ons lang in het geheugen gegrift zal blijven staan, denkt Clinton: “Hmmm, ik zou wel eens een potje met Monica willen...” AHEM, we spoelen de tijd even een uur vooruit, Clinton dacht dus: “DAT is nou hét grote voordeel van president zijn, ik ben nu wel toe aan een goede sigaar”. Eh, sorry, deze gedenkwaardige dag dacht de Amerikaanse president dus: “JAM! Een donut, daar had ik net zin in!” Beste lezer, nu wordt het interessant! Opletten!
“Even in mijn agenda kijken... hee! Er dreigt een totale nucleaire fall-out! Wij, Amerikanen, zijn altijd al de eersten geweest en het zou zonde zijn als we nu de laatsten zouden zijn. Even mijn minister van defensie bellen”.

En zo ontketent Amerika de kettingreactie. Nadat ze New Delhi, Islamabad, Moskou en Baghdad hebben platgegooid, gooien Pakistan en India elkaar totaal plat. Rusland en Irak reageren door New York, Washington, San Francisco, New Orleans, Detroit, Bostn en Hollywood plat te gooien. Frankrijk wil niet achterblijven en besluit samen met Ierland Engeland plat te bombarderen, de overlevenden branden Frankrijk en Ierland plat.

Ondertussen beseft Bill Clinton dat Amerika nogal wat geld nodig zal hebben om zijn steden weer op te bouwen. Zelf komt hij niet op een idee en dus roept hij alle ministers bijeen met het doel een manier vinden om aan geld te komen. Na enkele uren overleg komt de Amerikaanse regering op een ‘briljant’ idee. Ze gaan de overige atoombommen aan Australië, Duitsland, Egypte, Israël, Nigeria, Zaïre, Kenyam Tanzania, Zuid-Afrika en Namibië te verkopen. Tot ieders verrassing is er drie weken later geen leven meer op aarde.

9 maart 2438
Jaap, een onderzoeker afkomstig van de planeet Mars, zit samen met zijn collega’s gespannen te wachten in het landingsschip. Hij had zichzelf jarenlang op deze onderzoeksmissie verheugd en voorbereid. Nu was het eindelijk zo ver, terwijl het schip de vijandige blauwe atmosfeer binnendringt, suist de speech van de president door zijn hoofd:

“Jullie zullen grote afstanden afleggen om uiteindelijk op de blauwe planeet te arriveren. Daar zullen jullie grootse onderzoeken uitvoeren welks resultaten in onze geschiedenisboeken zullen staan. Ik zie dat jullie je afvragen of je daar trots op mag zijn. Ja! Zeg ik met volledige zekerheid, ja! Wees trots! Maar... wees ook alert, want, zoals het in de geschiedenisboeken staat, het ras dat zichzeelf mens noemde was het ene moment op bijna net zo’n hoog niveau als de quark in melkwestelsel 328, het volgende moment was het samen met zijn medebewoners uitgeroeid, zelfs eenden, waar wij al enkele eeuwen telepathisch contact mee hadden, waren het slachtoffer. Niemand is er ooit in geslaagd de oorzaak te achterhalen. Daarom sturen we jullie en daarom moeten we alert zijn!”

Binnen enkele minuten zou Jaap voet zetten op de blauwe planeet. “Prachtig”, sprak een collega links van hem. “Prachtig gewoon”. Hij had gelijk, deze planeet mocht dan wel klein zijn, het was er prachtig. Jaap kon nu steeds meer details zien. Onder hem werd steeds duidelijker een aangelegde woonplaats zichtbaar. “Stad”, was het in de gesproken taal. Deze ‘stad’ zag er vervallen, eigenlijk onbewoonbaar, uit. Jaap nam aan dat het door de aardse atmosfeer was gekomen.

Opeens mindert het schip vaart. Met een plof raakt het de grond. Als eerste staat Jaap op, even aarzelt hij bij de semi-permeabele wand, dan stapt hij er doorheen. Voor hem strekt de ‘stad’ zich uit. Achter hem iets wat volgens de scanner ooit een ‘korenveld’ was geweest. “Wat waren dat toch produktieve levensvormen”, fluistert een collega die ondertussen ook is uitgestapt en meegluurt op de scanner. Jaap zwijgt. Zijn collega heeft gelijk. In zichzelf denkt Jaap: “Hoe kan het, dat al het leven op deze planeet zo opeens is opgehouden?”

EN JIJ WEET HET, WANT JIJ HEBT DE MUG DOODGESLAGEN

Arno Hendriks v5e

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 07:43

Citaat:
Jezus Morrie,dat lees ik morgen wel...
Wat een lap tekst..

*huh*??? ikke?? waar wie heeft onder mijn account een lap tekst gezet, ik kan 's avonds alleen maar korte berichten schrijven omdat mijn ogen te slecht zijn en ik wil niet teveel licht aan doen vanwege de muggen....

over lap tekst gesproken.... Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 07:51

Ja,daar zeg je wat..dit is een heel boek.. Clown
Maar jij was gister aan de rose Morrie,dus wie weet heb je dingen gedaan die je nu niet meer weet? Cool

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 07:53

van 1/2 glaasje rosé op een hele avond en 3 liter water tussendoor? Denk ut niet.....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 07:56

Nou,ik zou na 3 slokjes bier al op mijn kop staan..
(dat weet ik zeker!) Clown

Ik moet zo maar wat gaan inpakken...
De auto heb ik wel al leeggehaald.
(stinkt nog naar paard)
Mijn dochter is al op de camping,dus haar plek kan ik volproppen met bagage.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:25

Mogguh, het was niet Morrie die een lap tekst had neergezet, maar Gouda

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:32

ja dat zag ik ook bij het teruglezen.....

over Subli voer, ik heb iets tegen Subli, ooit iets naars over gelezen, wat weet ik niet meer precies, maar ik zal het nooit voeren.

Morrie gaat sowieso over op uitsluitend PAVO Liga, de Stimix van Pavo is uit de handel en de vervanger beval 32 % suiker/zetmeel, totaal ongeschikt voor Morrie dus. Nu ie met de VUT is en niet meer bereden wordt, kan ie best van gras/voordroog en Liga leven

TL wie verzorgt je paarden nu je op vakantie gaat? Dat ismijn probleem dus, ik kan zelfs geen dagje weg, eigen schuld had ik hem maar normal moeten houden.... maar ik zou Morrie aan niemand bij mij op stal durven toevertrouwen en met dit weer moet er toch wel 2 x per dag iets aan de ogen gebeuren en vliegenspray en Liga brokjes en wat denk je van vrijwel dagelijks haakjes vijlen aan de hoeven, er ligt heel veel puin en zooi in het land waar ze nu staan.....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:38

Er was bij jou toch iemand anders die ook ging NB'en?
Kan die het over een tijdje niet even overnemen?
Of is ze op het NB'en na helemaal normal?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:42

die kan lichamelijk helemaal niets, zelfs niet mer wandelen met haar paard, dat doet haar moeder en dan moet er een bit in, die kan ik niets met Morrie laten doen, ze kennen de basisprincipes van Parelli ook niet, dat is toch wel voorwaarde voor iemand die iets met mijn paard gaat doen zonder dat ik erbij ben..... ik zal de hoeven van haar paard moeten bijhouden en de bekapper zal héél vaak moeten komen...
Als ze deze bekapper willen houden, zullen ze Parelli moeten gaan doen, lijkt mij op zich geen slecht idee, want grondwerk vraagt lichamelijk niet zo veel van de mens.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:43

geweldige tekst Arno Lachen
helemaal niet natural ga ik nu even naar een dressuurwedstrijdje van mn stalhoudster kijken.
laterrrrr!!!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:47

Morrie schreef:
die kan lichamelijk helemaal niets, zelfs niet mer wandelen met haar paard, dat doet haar moeder en dan moet er een bit in, die kan ik niets met Morrie laten doen, ze kennen de basisprincipes van Parelli ook niet, dat is toch wel voorwaarde voor iemand die iets met mijn paard gaat doen zonder dat ik erbij ben..... ik zal de hoeven van haar paard moeten bijhouden en de bekapper zal héél vaak moeten komen...
Als ze deze bekapper willen houden, zullen ze Parelli moeten gaan doen, lijkt mij op zich geen slecht idee, want grondwerk vraagt lichamelijk niet zo veel van de mens.....

Maar als ze straks misschien kunnen Parellien, kun je wel een weekje weg. Morrie zou toch wel een weekje zonder vijlen kunnen?

Zou zelf trouwens ook wel een weekje weg willen, maar dat gaat echt niet.