Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
herculesje schreef:Dit zijn de linkjes naar de Penny filmpjes
http://www.penny.nl/pennytv/video/join_up/
en het tweede deel:
http://www.penny.nl/pennytv/video/join_up_deel_2/
En inderdaad zijn alle kinderen erg enthousiast en van plan het te gaan uitproberen bij hun (verzorg)pony.
Loba1 schreef:Even een nieuwschierigheidje naar Cassidy: weet jij of er al onderzoek is gedaan naar de psyche van het paard en het effect op de psyche van methodes als de JU. Ik weet dat er al gedragstudies gedaan zijn (zoals het boek: Het gedag van het paard) maar die beamen de JU nog als methode >> ben benieuwd of er ook al studies zijn die het juist afraden
Cassidy schreef:Loba1 schreef:Even een nieuwschierigheidje naar Cassidy: weet jij of er al onderzoek is gedaan naar de psyche van het paard en het effect op de psyche van methodes als de JU. Ik weet dat er al gedragstudies gedaan zijn (zoals het boek: Het gedag van het paard) maar die beamen de JU nog als methode >> ben benieuwd of er ook al studies zijn die het juist afraden
Bij mijn weten is er geen studie gedaan die het juist afraden. Maar dan weer aan jou de vraag, waarom zou je geld en energie verspillen aan een studie om aan te geven dat een bepaalde trainingsmethode niet werkt? Concentreer je op wat wel werkt, leg je oor te luisteren bij mensen die de weg hebben bewandeld en er van terugkomen. Hoef je geen paarden voor te gebruiken, kun je je energie richten op positieve dingen. Ik krijg de indruk dat de JU als wondermiddel snel genoeg gaat wegzakken. Wat ik zo begrijp in Amerika is dat MR niet meer zo populair is en ook QE II is er van afgestapt. Ben niet helemaal op de hoogte wie aan het Britse Hof nu volgen maar was dat niet Parelli?
Loba1 schreef:Ja zeker, de ervaring van andere mensen is uiteraard van groot belangMaar wat betreft het verspillen van geld en energie ben ik het niet helemaal met je eens, het is altijd goed dat iets wetenschappelijk kan worden vastgesteld
Je wil niet weten hoeveel geld er in onderzoek wordt gestoken en dat is imo alleen maar goed, ook in onderzoek dat uiteindelijk niks vaststeld / laat zien, want geen resultaat is uiteindelijk ook een resultaat, dat is een typisch kenmerk van wetenschap. Maar daar zijn de meningen uiteraard over verdeeld
wat opzich ook heel begrijpelijk is. Veel mensen zien het geld liever ergens anders verdwijnen, maar ik acht wetenschap en onderzoek als noodzakelijk toch zeker wat betreft de Gezondheid van mens en dier. Ik denk dat veel gedragsbiologen/dierpsychologen dit een uiterst interessant onderwerp zullen vinden en graag uit zouden willen zoeken wat er op dat moment in zo'n dier omgaat
Maar dat is uiteraard maar een gedachte
In ieder geval is er zeker een afname in de populariteit van MR en zijn JU, dat zegt zeker al veel
LibertyHorse schreef:Fijn topic!
Ik heb de join-up al eens gedaan met een pony van mijn vriendin, ze liet me zien hoe het moest.
Maar nu begrijp ik veel beter het doel ervan en hoe het moet
Paardentango schreef:Psychologie is geen wetenschap, Freud was in zijn tijd erg goed, maar zou nu ronduit uitgelachen worden. Vandaar o.a. dat psychologie geen wetenschap is.
sallandval schreef:Paardentango schreef:Psychologie is geen wetenschap, Freud was in zijn tijd erg goed, maar zou nu ronduit uitgelachen worden. Vandaar o.a. dat psychologie geen wetenschap is.
Psychologie geen wetenschap? Hoe kom je daar nou bij? Dan mag jij me toch eens uitleggen waarom het in heel de wereld een wetenschappelijke opleiding is... of weet jij iets dat universiteiten niet weten?
liespower94 schreef:CharlotteBM schreef:Mischien een hele domme vraag, maar wat is dan wél de functie van Join-Up?
Wat bereik je er dan wel mee?
Alvast bedankt
Als je gelooft dat het werkt zou het paard jou als leider gaan kunnen zien..