[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:26

Vandaag kwam ik op stal aan.. hoor ik dat het einde verhaal is voor een paardje... en het kon elk moment al gebeuren...

Toen de VA er was kreeg ik toch wel de koude rillingen... wat we vanaf een afstandje hebben gezien zag er erg vredig en rustig uit... als het (over minstens 40 jaar.. ) Banjer's tijd is en ik moet die keuze maken... dan is dit denk ik wel de manier....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:13

He bah,ik kan daar ook niet echt tegen hoor..
Ik zie dan altijd mijn eigen paard voor me,als er zo'n andere lieverd naar de hemel gaat.
Ik heb 2 keer een dood paard gezien,en dat was lang geleden,maar ik kan het nog zo voor me zien!
Bah,hoe was de eigenaar/esse eronder?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:03

Banjer schreef:
Vandaag kwam ik op stal aan.. hoor ik dat het einde verhaal is voor een paardje... en het kon elk moment al gebeuren...

Toen de VA er was kreeg ik toch wel de koude rillingen... wat we vanaf een afstandje hebben gezien zag er erg vredig en rustig uit... als het (over minstens 40 jaar.. ) Banjer's tijd is en ik moet die keuze maken... dan is dit denk ik wel de manier....

Fijn dat het in ieder geval zo vredig is gegaan. Brrr, moet er nog niet te veel aan denken zeg

Gisteren had ik weer een kleine overwinning en heb ik ook zelf de achtervoeten opgetild van walter. Pfff, jezelf elke dag met angst confronteren is wel lastig, maar gelukkig kom ik steeds een stapje verder!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:38

Tinkerloos: eigenaresse was er niet... die had vanochtend al afscheid genomen... de vaste bijrijdster/verzorgster was erbij... die hield zich eigenlijk verbazingwekkend goed... het was natuurlijk het beste voor het paardje... constant pijn is ook niet goed...

Maar ik denk dat de klap voor de eigenaresse en bijrijdster nog gaat komen... de box moet nog leeg gehaald, alle spulletjes moeten nog worden opgehaald...

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:08

Wanneer het zo ver is, weet ik wel dat ik tot het einde bij haar wil zijn, wat mij betreft bij de slager.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:02

Een paar weken geleden stond ik bijna ook voor deze "keus" Ik zou ook bij mijn pony blijven tot het einde, dat heeft hij verdient, hoe moeilijk het voor mij ook zou zijn.
Gelukkig is hij weer opgeknapt en hoef ik er weer even niet aan te denken.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:05

Cookies schreef:
Een paar weken geleden stond ik bijna ook voor deze "keus" Ik zou ook bij mijn pony blijven tot het einde, dat heeft hij verdient, hoe moeilijk het voor mij ook zou zijn.
Gelukkig is hij weer opgeknapt en hoef ik er weer even niet aan te denken.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:42

Fijn dat hij het nog steeds goed maakt. Is toch schrikken met zo'n oudje en dan zulk nieuws krijgen van je dierenarts.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:28

Ja je schrikt je kapot, uiteraard weet ik dat het een ouwetje is en dat elke dag die we hebben er weer 1 meer is, maar het blijft schrikken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:32

Ik heb niet zo'n natural paard.
Kwam net op stal, het regende heel zachtjes. Niet meer dan een paar drupjes. En jahoor, wie stond er bij het hek te zeuren... Anouar.
Heb even lekker gereden. En daarna het land weer in. Dus ik laat hem los achter het hek en voor ik het hok dicht kon doen was hij alweer richting stal.
Dus ik hem weer vangen en hup de wei in. Kom nou, hij is geen cavia hoor

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:47

nee, hij is geen Cavia, maar hij is natuurlijk ook niet gek en hij weet wat hij wil.

die van mij staan nu s'nachts ook weer op stal. toen het 14 dagen geleden zo slecht weer was waren ze al begonnen te zeuren dat ze naar binnen wilden. de twee ruinen waren al wat dunner geworden, vooral de driejarige. die kan namelijk slecht tegen rotweer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:51

die van mij staat nog buiten, maar voor hoe lang????

Van mij mag ie buiten blijven staan, maar als hij in z'n uppie overblijft van de week, zet de boer hem ook op stal 's nachts... en kan ik weer iedere ochtend voor m'n werk naar stal om te checken of ie buiten staat......
Mijn stalgenoten zijnvan het checken af, die zijn de hele zomer 's morgens vroeg naar stal gereden om hun paard van de plaat in de wei te zetten en voor mij begint het stressseizoen....

Per 1 nov., gaan ze allemaal verplicht naar binnen en overdag op de plaat, niet meer op de wei

Morrie had, zoals altijd, last van de weersomslag: onhandelbaar...... na een half uurtje grondwerk durfde ik er toch op en ben in m'n rondje polder gegaan, zlefs langs de lama's, de nieuwste attractie in de polder.... op een touwhalstertje....

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:01

weer een mijlpaal

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:08

poe zeg het is de week van de mijlpalen hoor...... nog ff en ik ga bitloos naar het bos

voorlopig wordt vanaf maandag de dijk voor alle verkeer afgesloten, dus daar kan ik dan vast weer op zonder meteen al te grote trekkers tegen te komen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:12

De pirouette gaan al best goed. Vanmiddag weer even geoefend. Het zijn nog steeds voltes, maar ze worden al kleiner.

Na het oefenen was ik hem nog even aan het knuffelen. Ging hij weer rondjes lopen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:29

wacht maar tot je hem Spaanse pas of steigeren gaat leren, dan vind je het niet meer leuk als ie het uit zichzelf gaat doen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:32

Z'n vorige eigenaar heeft hem springen geleerd. dat doet hij voor het eten. Eerst de voorbenen omhoog en dan de achterbenen. Daar maakt hij wel eens misbruik van. En dat wordt ook meteen afgestarft als hij dat uit zichzelf doet.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:47

Die van ons staan ook nog steeds dag en nacht buiten. Maar de vraag is ook voor hoelang nog. Want deze winter staan er meer dan 20 paarden op de pensionstal en mogen ze niet meer in de wei. Dan moeten we een soort rooster bedenken voor de paddock. Dat betekent dus dat ieder paard maar zo'n 2 uurtjes buiten komt. En dan is het maar de vraag of er mensen zijn die ze binnen en buiten willen zetten want ik zit van 8 tot 5 op mn werk en mn zusje zit nog op school. Ik zit er best wel mee en ben best bezorgd over hoe dat zal gaan deze winter. De meeste mensen bij ons op stal laten het maar op zn beloop, zij denken dat een paard op stal hoort, met hoefijzers, drie dekens en elke dag een uur rijden in de bak.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:58

Ben ik even blij dat ik de ruimte thuis heb voor mijn knollies.
Hier staan ze gewoon dag en nacht buiten, 12 maanden per jaar, ze kunnen naar binnen maar meestal doen ze dat niet, alleen om hooi te eten want dat staat wel binnen verder zijn ze eigenlijk altijd buiten.
Nu na die mooie nazomer valt het mij wel op dat ik mijn kudde steeds kwijt ben, ga ik kijken staan ze allemaal binnen hoor, zeker vandaag met de regen doen ze normaal nooit

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:01

Ik moet nog 10 maanden wachten op mn eigen plekkie, tot die tijd nog even volhouden! Hopen dat ze voor volgende winter bij mij thuis kunnen staan!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:07

Wat zal jij blij zijn als het zover is, ik ken het gevoel

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:31

Ben ik effe blij dat ik dat geouweh oer (BB) niet meer heb over wel/niet op de wei!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:41

ja het is echt een gezeik af en toe. Ze hebben 9 hectare maar er mag niet eens een trappelweitje gemaakt worden. We hebben al voorgesteld om houtkrullen te kopen, vrachtwagens met zand te kopen maar ze wil het gewoon niet. Ze heeft zelf maar 1 paard en ja, die komt wel buiten natuurlijk. Ook moeten we nu zelf zorgen dat ze buiten/binnen komen. Wordt er nu al moe van terwijl het echte gekibbel nog moet beginnen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:52

Waar ik nu sta kan Anouar ook 's winters gewoon de hele dag buiten. Op de vorige stal niet, daar stond hij de hele dag binnen.
Ben heel blij dat hij nu buiten kan.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:17

smurf schreef:
poe zeg het is de week van de mijlpalen hoor...... nog ff en ik ga bitloos naar het bos

voorlopig wordt vanaf maandag de dijk voor alle verkeer afgesloten, dus daar kan ik dan vast weer op zonder meteen al te grote trekkers tegen te komen

Niet voor paarden?