Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zo'n verkleuring in de zool heb ik ook nog nooit gezien? Is de hoef ook warm of loopt hij nog onregelmatig?Leo schreef:Oei dat ziet er inderdaad niet fijn uit.zo'n verkleuring in de zool heb ik ook nog nooit gezien? Is de hoef ook warm of loopt hij nog onregelmatig?
Hopelijk valt het mee..
geeft lekker af, heb allemaal vlekken op mijn handen.
daar geen problemen meer mee. Hoef is even warm als de anderen.
ik heb er (gelukkig?) geen verstand van dus had het nog nooit gezien.
maar na een clicker sessie is dat ook over en blijft hij 'm steeds maar aanraken
zelf zijn neus in zijn halster of hoofdstel steken, de enge krakende zak waar ik stro mee vervoer aanraken, etcetera. 

maar het ziet er inderdaad allemaal erg raar uit. Mijn gevoel zegt dat het nog niet dicht genoeg is en ik denk ook dat zijn hoef weer knapper gaat worden als hij in de wei straks wat zuurstof en vocht krijgt. Zijn hoef lijkt (is?) erg uitgedroogd, maar de arts zei dat het droog beter heelt. Maar o wat zou ik hem graag even in het water zetten!!

Ook wil ik een stukje wei afzetten, zodat hij niet al te ver weg kan rennen als hij er na 4 uurtjes weer uit moet
En voor de eerste dagen heb ik een verdovingsmiddeltje gekregen, zodat hij echt alleen gaat eten en niet al te wild gaat doen of over het hek springt
. You never know.
Ik heb gezegd dat zijn hoef eerst gewoon compleet moet helen, met genoeg hoorn, voordat ik wil rijden
Beetje een ijzer eronder slaan, puur uit ongeduld, lijkt me een beetje onnodig! Daarnaast kan en wil ik er niet zomaar opspringen, we gaan eerst een maandje lekker longeren, veel wandelen en vrijspringen, om een beetje rugspieren te kweken.
. 30 minuten doe ik zelf nooit, ik begin na de winter ook met 1 of 1.5 uur. Dat een paar dagen tot een week en daarna gewoon de hele middag