ik ben echt onwijs tevreden met de sessie van vandaag. We hebben nu gewoon in de bak gereden en wauw het was echt heerlijk. Hij deed het zo goed. Zijn race monster kwam wel weer even naar boven maar dat was gelukkig snel en netjes opgelost. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik ben ook nog altijd bezig met parelli maar niet zoveel tijd om te posten maar volg hier nog wel steeds, ik heb gisteren ook een zeer fijne les gehad, rijden met men touwhalster (ik heb geen bbp dus ik rij wel met zadel) maar ik heb zowel stap, draf als galop fijn ontspannen kunnen rijden op een touwhalster, lekker ontspannen in het zonnetje, we hebben beide genoten denk ik, geen gestrest paard en ik kon gewoon genieten met losse teugeltjes
xxdomiixx schreef:Krijg jij eigenlijk regelmatig les Sonja? of hoe zorg jij dat je regelmatig nieuwe dingen erbij leert?

) en dan de freestyle--> dus bitloos en eventueel met bearebackpad. Vorige les hebben we dus de freestyle gereden, de eerste oefeningen die we dan doen is gewoon mee passagieren
paard gaatn in het tempo dat jij aangeeft, zijn eigen gang en jij probeert te voelen waar hij heen gaat, dit gevoel neem je over en dan ga je zelf proberen te sturen met je lichaam. We hebben dan ook de flexi van de hals gedaan, (neus naar teen)... dan het verplaatsen van de achterhand...
maar ik wil ook wel blijven werken aan mijn finesse en hoewel ik L/M niveau had ben ik terug helemaal beginnen werken aan mijn houding, balans van mijn paard,... 
Ben al blij dat we nu zonder al te grote discussies het bos in kunnen en dat is dan nog wel wat hij het leukste vindt...
bos in --> dekhengst bij als ik andere paarden/koeien tegen kom (is een merrie hoor
ziet er goed uit
ik loop daarvoor inderdaad nog tegen te veel strubbelingen aan
ook al gaat het echt de goede kant op, maar ik wil hem echt even bewijzen dat we het anders gaan doen. Langzaam aan komt die overtuiging wel haha
.