[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:44

Ik vind het een jammere discussie Verdrietig
Waarom wordt er in een filmpje over anderen geoordeeld........ik zou ook zwaar balen als iemand een foto van mij in zo'n filmpje had gezet. Je kent de mensen niet oordeelt over één foto ...bah bah bah bah.

Ik schaam me echt onderhand zo dat ik bijna geneigd ben om er weer een bit in te hangen en te stoppen met grondwerk.

Oordelen over mensen die je niet kent is zooooooo makkelijk Boos!
Als natural moet je in mijn ogen lead by example uitstralen......en dat is dit zeker niet!

Ik heb een vriendin die ZZ zwaar rijd met stang en trens, paard staat op ijzers en vaker op stal dan natural paarden maar ik heb zwaaaaaaaaaar respect voor dat meisje! Paard zelf opgeleid van 0 af aan, paard gaat voor haar door het vuur. Doet alles voor d'r ook al komt hij nu wat talent te kort hij doet het.....voor haar. Normal of niet....ik kijk dan wel door sporen en bitten heen.
En zij kijkt naar mijn filmpjes vind dat leuk en staat daar voor open.....zo kun je communiceren en van elkaar leren. Ik ben niet beter dan een ander omdat ik het zo doe, ik ben gewoon anders. En schaam me op dit moment even diep dat ik in de natural hoek zit Bloos

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:47

ach jah , laten wij nou maar lekker dingen van elkaar leren toch???

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:53

Precies Haha!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:55

want je moet nie ophouden hoor je ben al zover met je ik noem het maar toveren haha

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:59

Ik hou ook niet op hoor.....maar ik schaam me er wel zowat voor dat ik dingen anders doe Bloos

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:01

ach jah ze maken ook gekheid over de bibbel altijd hier in het dorp (ze noemen hem standaart klipgeit)nou pfffff ze hebben zijn piaff ook nog niet gezien Duivel Duivel

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:02

ik begin me ook te schamen en ben nog niet eens een "echte natural"! ( en tja, wat is de definitie van natural? daar kan je over blijven praten denk ik)
Mijn paardjes staan dus bij een "traditional" in het land en niet al haar methodes staan mij aan en andersom. Niks mis mee, gewoon kwestie van respect voor verschillende manieren!
Echt vreselijk dat topic... gewoon weer een welles nietes discussie en iedereen loopt maar op elkaar in te hakken. Fatsoenlijke argumenten of niet beoordelend posten is blijkbaar niet meer mogelijk? Beetje jammer hoor... ga me er dus ook echt niet mee bemoeien... heb liever een normale discussie!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:03

ik bedoel maar , wie het laats lacht he
niet dat ik erop uit ben iemand uit te lachen maar iedereen vond bibbel zo waardeloos dat ik straks effe een clinic met hem ga rijden op de plaatselijk manege .
Kort samengevat :selecteer lekker de mensen waar je je wel wat vaan aan wil trekken en de rest lekker langs je laten waaien

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:04

hallo allemaal,
ik wil van nuture wat meer gaan weten.
dus leek t mij leuk een cusus te gaan volgen( als beginnetje)
weten jullie waar dat ergens kan?
in de buurt van Zuid holland? en een beetje betaal baar
ik had al op de site gekeken van : Terra natura

Groetjes Jamie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:21

Ik zag net dat topic, is vanmiddag gestart en heeft nu al 14 pagina''s. Bloos!
Ik ga 't denk ik maar niet lezen allemaal. Duivel

Schamen dat je een "natural" bent is onzin. Blijf gewoon bij jezelf, je hoeft je niet met anderen te associëren. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:26

JoviBan schreef:
Blijf gewoon bij jezelf, je hoeft je niet met anderen te associëren. Knipoog

Ja

Mensen zijn altijd onder te verdelen in groepen en worden in hokjes gestopt. Vaak wordt dat gedaan, maar ook zelf zoeken we mensen op waar we raakvlakken mee hebben. Dat wil niet zeggen dat die hele groep precies hetzelfde denkt en handelt. Dat kan je in dit topic al wel zien.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:40

hehe jah dat is zeker zo jah maar jah het is ook fijn ervaringen enzo uit te wisselen zonder dat je je er voor hoefd te verdedigen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:03

Ik ga me er allemaal niet druk om maken hoor. Als het 'ons' een slechte naam bezorgd dan zegt dat eerder wat over hokjesdenkers.

Blabla.......... Haha!

Ik durf het bijna niet te zeggen op dit tijdstip, maar ik ga mijn bed opzoeken. Heb een drukke dag achter de boeg en heb het morgen zo mogelijk nog drukker...

Goodnight Doei! !

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:22

Ik zag dat topic vanmiddag en bedacht me hoe vreemd het is dat we in dit topic, mat veel mensen gezellig kunnen praten, ondanks dat ook ik bijvoorbeeld beken met bit te mennen. We luisteren naar elkaars argumenten en kunnen daar weer van leren. Ik geniet van dit topic en door dit topic begin ik bokt weer echt gezellig te vinden. Laten we dat respect erin houden. Hoe sommige naturals omgaan met de stroming vind ik ook dieptriest. Ik vind sommige traditionals ook dieptriest, maar dan heb ik het over mensen die tegen mijn zus durven te zeggen, zo laat je je 8 jarige eigen fok product nu inslapen, je kunt er immers geen wedstrijden meer mee rijden (degeneratie van de meniscus), Die mensen weten niet wat een dergelijk paard voor je betekend en zien een paard als werktuig, maar veel traditionals in mijn omgeving gebruiken ook veel natural invloeden.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:27

Poeh hee wat een discussie weer om niks :S (Begrijp het punt wel van ongevraagd foto's gebruiken, maar om dan weer gelijk een hele 'groep' als agressief te bestempelen...) Ik vind het zo jammer dat mensen altijd in hokjes gestopt worden. Ik schaam me absoluut niet voor de manier waarop ik met mijn paard omga en ook niet voor de manier waarop ik met mensen om ga. Probeer lekker iedereen in zijn waarde te laten, maar als er om mijn mening wordt gevraagd dan geef ik die wel. Uiteraard op een respectvolle manier.

Bij iedere 'groep' heb je extremen. Dat zie je in de politiek, maar ook in de paardenwereld.. of welke wereld dan ook.
De één gaat op een bepaalde manier met dingen om in het leven en laat de rest verder doen waar hij zin in heeft, een ander maakt er daarnaast ook zijn levenswerk van om alle anderen te overtuigen. Goedschiks dan wel kwaadschiks.

So be it Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:24

goedemorgen!

In de beginpost word duidelijk gezegd SOMMIGE naturals, staat nog dik gedrukt. De rest begint alleen jammergenoeg wel over de hele groep....
En idd, in elke groep zijn er extremen dus hier ook!
Hier gaat het gelukkig respectvol en gezellig, zoals het overal zou moeten kunnen!
Ik zit hier nog na te genieten van dinsdag, van mn lieve paardjes. Jammergenoeg wel even een terugslag met mn knie, die is gelijk weer 2 keer zo dik en mn enkel en voet zijn ook weer dik... zucht, toch teveel gestaan dus! En dat terwijl alles "op geleide van de pijn" mag maar bij mij blijkbaar niet want het deed geen pijn maar was toch teveel! Beetje lastig om die grens te vinden...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:33

goedemiddag ondertussen, ik dacht hier veel bij te lezen, maar nee hoor Lachen 't is vrij rustig hier Lachen

Ik heb gisteren vrij leuk nieuws gelezen over m'n zadel. Het blijkt een zadel te zijn wat vrij exclusief is. Niet dat me dat zoveel kan schelen, ik vind het gewoon een leuke aussie Lachen Maar het is een prettige bijkomstigheid Lachen

Ik zie dat die discussie nog steeds aan de gang is... 't is echt een modder gevecht aan het worden... wie kan wie het meest afbreken... pffftttt

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:35

haha jah maar wel leuk als je je verveelt haha
heb je ook een foto van dat zadel of staat ie hier al ergens in het topic??

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:36

ik vermaak me altijd kostelijk met dat soort topics... wie kan wie het beste beledigen? Wie hapt er het hardste toe? kan er eigenlijk alleen maar om lachen...

Willeke, das zeker een leuke bijkomstigheid! Wordt je zadel nog leuker van dus Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:38

liberty22 schreef:
haha jah maar wel leuk als je je verveelt haha
heb je ook een foto van dat zadel of staat ie hier al ergens in het topic??

yeps p 26

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:41

zo wat een mooi zadel had gelezen dat het dus een australian stockzadel was en niet western hhhmmmhhh ben heel nieuwsgierig hoor maar waarom dan zo een zadel???

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:51

en dan ben ik even nieuwsgierig wat nou eigenlijk het verschil is tussen die 2!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:07

een western zadel heeft geen zweetbladen en daar zit de beugelophanging meer naar voor dan bij een australian stock zadel waardoor je met een westernzadel meer in stoelzit komt te zitten. Met een stockzadel kan je nog perfect dressuurmatig rijden omdat je benen netjes onder je zitten en het is gewoon een héél erg fijn wandelzadel. Bovendien kan je je touwen kwijt rond de knop (ja ik heb echt al véél last gehad van die te kleine ringetjes aan engelse zadels om m'n leadrope aan vast te maken). En ik vond het gewoon een héél erg mooi zadel Lachen

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:11

nou mooi is ie zeker jah is het een boomzadel??

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:20

liberty22 schreef:
nou mooi is ie zeker jah is het een boomzadel??

Yeps, 't is een boomzadel.
Ik kom van een randoll's boomloos zadel, waar ik héél graag mee gereden heb, maar uiteindelijk was casandra haar schoft te breed om nog verder met dit zadel te rijden. Bovendien kreeg ik ook problemen met de stijgbeugelophaning waardoor het zadel voor endurance ook niet meer bruikbaar was. Dit stockzadel kan voorlopig prima dienen voor endurance (hoewel ik voor op wedstrijd er nog graag een podium zadel bij wil). Ik moest zowieso een nieuw zadel kopen, en een barefoot was ook geen optie omdat ik de pommels van barefoot in mijn randoll's geprobeerd heb, maar ze dus niet meer passen op casandra's schoft. Andere boomloze zadels heb ik overwogen, maar ook daar komt het probleem met de schoft weer kijken... Ze zijn vaak voor paarden met een lage schoft. Casandra heeft een hoge brede schoft waardoor die zadels bijna allemaal gaan knellen. Degene die dan wel te krijgen zijn zijn vaak zadels die ik niet graag zie... (ja het oog wil ook wat) Lachen

En voor endurance is me al opgevallen dat er velen zijn die hun boomloze zadels al weg gedaan hebben omdat ze problemen gaven... Vandaar ook de overstap naar een boomzadel.