[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:26

Wendy: Doe wat je wilt, maar .... die jonge paarden testen je nu eenmaal uit.

En natuurlijk heb jij een vader, of kom je uit hetzelfde ei als de man van TL Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:26

Sorry Wendy, heb met een scheel oog zitten lezen, en dacht echt dat er vader stond. Bloos 't spijt me.

Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind met een paard dat trapt. Daar zou ik me ook nog wel eens achter m'n oren krabben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:27

Oeps Wendy... Waarom? En weet je het wel zeker?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:28

Nee, ik weet nu even niks zeker... alleen dat ik het allemaal niet meer weet...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:33

Ik ben vroeger ook gebeten en een keer getrapt door Oop. Bijten heeft ze gelukkig zo goed als verleerd, die trap was uit joligheid. Maar moet wel eerlijk zeggen dat wanneer mijn dochter (12 jr.) toen niet erbij was om mij te begeleiden Clown , ik misschien nu nog met m'n handen in het haar gezeten had.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:36

Tuurlijk heb ik een vader, hij leeft alleen al 11 jaar niet meer.
Ik wil het helemaal niet opgeven, maar het moet wel verantwoord zijn. Walter is verder een leuk dier, maar op de een of andere manier heb ik soms te weinig over hem te zeggen en trappen is gewoon heel gevaarlijk.
Voor mij is dit dus nieuw... heel veel paarden en ponies (in)gereden, maar nog nooit een waar ik echt niks mee kon. Als ik een ander paard zou kopen zou het moeten lijken op walter, maar voorlopig kan ik gewoon heel weinig met hem.
Donderdag heb ik les met hem met een andere instructrice, zij kent hem nog niet, misschien kan zij me helpen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:39

Dan zou ik daar het probleem goed aan voorleggen. Je hebt toch verder schik met je paardje? Maar het lijkt me inderdaad heel erg als een paard naar je trapt. Dat lijkt toch op een dominatie probleem.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:47

Denk het ook hoor...
Punt is dat het een paard is wat verder alles heeft wat ik zoek in een paard.
Niet onbelangrijk: hij is gezond
Verder is het qua karakter een leuk kereltje, waar ik ook wel iets mee kan, maar met longeren wil hij een kant niet op. Parelli games enzo gaan prima, hij laat zich overal aanraken, loopt me in de wei als een hondje achterna.

Het zit eigenlijk helemaal niet in me om op te geven. Maar van de andere kant moet je wel lol met je knol hebben natuurlijk...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:56

Dan zou ik hem toch eens goed na laten kijken. Hij kan die kant wel last hebben van zijn rug. Of mischien ziet hij met dat oog wat minder goed.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:57

Ik longeer nooit meer, want Oop heeft ook zo haar eigen wil, die zij wel eens ten toon spreidt, maar voor de rest is het een wereldpaard.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:01

Cookies schreef:
Dan zou ik hem toch eens goed na laten kijken. Hij kan die kant wel last hebben van zijn rug. Of mischien ziet hij met dat oog wat minder goed.

Dat ga ik dus ook doen... heb net het nummer gekregen van een paardenosteopaat die goed bekend staat. Ik zou het mezelf ook nooit kunnen vergeven als ik dat niet zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:03

Welke osteopaat?
Bij Jovarna komt Martine Burgers volgende week.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:08

Die wilde ik dus ook bellen Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:31

ff berichtje tussendoor:
MIJN MAN IS GESLAAGD VOOR ZIJN RIJBEWIJS!!!! Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:32

Wendy schreef:
Pfff, moeilijk gesprek gehad met mijn moeder net over Walter. Ik ga hem misschien toch verkopen
Verkopen??
Is het te duur,of heb je te weinig tijd??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:32

gefeliciteerd!!!!! ennu maar waken over je auto... anders ben je die kwijt straks

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:43

Tinkerloos schreef:
Wendy schreef:
Pfff, moeilijk gesprek gehad met mijn moeder net over Walter. Ik ga hem misschien toch verkopen
Verkopen??
Is het te duur,of heb je te weinig tijd??

Gefeliciteerd TL...

Geen van beide. Als ik hem zou verkopen zou er zeker een paard weer komen. Punt is meer dat ie dus gevaarlijk is voor me. misschien kan iemand anders er meer mee... maar voorlopig geef ik dus nog niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:02

@TL; Gefeliciteerd hé! Zet je auto maar in de garage en op slot Cool
@Lenneke; Vreemde plekken.. Overigens dat van die ijzers+dekens en dattie toen nog gezond was zou ik niet toeschuiven naar het natural gebeuren. Van een bitloos hoofdstel en natuurlijk bekappen krijgtie geen bultjes; dit is gewoon een allergische reactie geweest en die kan altijd komen opdagen; Ook wij kunnen 'opeens' allergisch reageren op iets.
En wat heeft 'em verder mankeert? Nu z'n rug? Ik zou eerder een blik werpen op het zadel zelf (ik heb via PB al eerder een negatieve reactie gehad toen ik overwoog een boomloos te kopen, omdat deze het gewicht niet goed schijnt te verdelen en er, zeker als je er véél en lang meerijdt (wat jij dus doet) en drukplekken en klachten zouden kunnen ontstaan. Goed, Joost mag weten of het waar is, maar ze klonk in ieder geval niet alsof ze maar wat zei. En had hij ook wel eens rare plekken of iets toen je nog met een boomzadel reed?
Maar ik zou, ja; wie ben ik Clown , het zeker niet wijzen op het feit dat hij 24/7 buiten staat en geen krachtvoer krijgt en de andere 'natural dingen' . Daar staat dit absoluut los van Knipoog .

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:04

Felies TL, met je man dan he!! Mijn man komt trouwens ook uit een ei, hij heeft wel een mobiel maar neemt hem niet mee. En als hij em wel mee neemt dan zet ie em niet aan. Gestoord

Goed zo Wendy, ik zou Walter inderdaad eens na laten kijken, mischien is het wel iets heel simpels. Even knoep en dan lopen met die hap. Zal niet de eerste keer zijn. Ik hoop voor je dat het allemaal lukt. Maar dat zal denk ik wel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:04

@lenneke: is het niks voor jou om bij wim vonck te gaan lessen?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:15

Goed van je Wendy, dat je niet zomaar opgeeft OK dan!
Hopen dat de osteopaat misschien duidelijkheid kan geven..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:41

@Wendy ik heb ook een paard dat te gevaarlijk voor me is, niet dat hij slaat of bijt, maar hij is te sterk voor me en weet precies hoe sterk hij is en bovendien is hij heel erg slim.....

Maar bij ons hielp geen holist en geen osteopaat 9die zijn erbij geweest), maar Eddy Modde heeft de vinger op de zere plek gelegd.

Ik heb er nu vrede mee dat ik nooit meer met Morrie buiten een omheining kan, maar met zulk mooi weer als gisteren baal ik toch wel als een stekkker dat ik niet lekker kan rijden met hem. Maar verkopen zal ik nooit doen, niet om die reden in ieder geval. Als ik morgen ontslagen wordt, is het een ander verhaal natuurlijk, dan moet ik wel ...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:47

Tsja, voor jou is het ook nog eens zo dat ie in de salami belandt als je hem verkoopt. Voor walter is het zo dan er misschien een baasje is dat sterker inzijn schoenen staat dan ik op het moment. Iemand die hem meer te bieden heeft dan ik.
Maar goed, ik wil eerst nog wat proberen voordat ik een beslissing neem. Want ik ben van de andere kant ook weer heel gek met hem. En hij weet dus nog niet hoe sterk hij is, het is een puber dus er is nog zeker wel hoop. Het is alleen heel naar als je bang bent voor je eigen paard.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:50

ik ben heel lang bang geweest voor Morrie, nu nog wel eens, maar alleen als ik erop zit en dat is snel opgelost: ik sta zo weer op de grond, afstappen kan ik aan beide kanten en heel erg soepel en snel voor iemand van mijn leeftijd

Maar het is een lastig probleem, eerst eventuele lichamelijke mankementen uitsluiten en dan kan je altijd nog verder kijken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:51

ik heb me een partij stalbenen zeg van 9 uur tot 4 uur staan, af en toe 5 minuten zitten, maar toch voornamelijk staan..... loop wel op klompen, want op schoenen red ik dat helemaal niet