[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:22

Ik voel me ook wel een klein beetje een natural.

Paardjes staan 24/7 op het land. Geen poespas verder.
Ik rijd bitloos, ze hebben geen ijzers en heb wel een boomzadel.
Maar ben toch wel op zoek naar iets anders. Dit is geen fijn zadel voor lange ritten. Ik rijd endurance, en gewoon lekker op de hei of op de vlakte.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:26

Leuke paardjes matthanja Klets vooral gezellig mee hier

@anouar: is het bij jullie soms nog steeds pokkeweer?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:26

ja
Bij jullie niet? Dan ga ik onmiddelijk verhuizen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:28

Volgens de voorspellingen trekken de buien in de loop van de dag richting Duitsland en kan zelfs de zon nog doorbreken.
Dan ga ik maar vanavond rijden

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:28

Vanmorgen heeft het geregend, nu is het bewolkt maar wel droog

Maar volgens jou komen de buien dus deze kant op

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:29

Volgens meteo consult

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:30

op die foto's in mijn profiel was ik nog niet echt een natural. Beenbescherming om, bit in, heb zelfs ijzers gehad.. want dat deed iedereen
Nu weet ik beter.. en het bevalt me echt heel goed! Al wordt ik nu weleens nagekeken..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:35

Anouar15 schreef:
Volgens meteo consult

Volgens de radar zou het bij jullie droog moeten zijn, dus meteo consult is misschien dan iets betrouwbaarder

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:42

Hier in Rotterdam is het zonnetje zelfs voorzichtig te voorschijn aan het komen

Ik kan jammergenoeg niet rijden op Shy maar ze gaat nu wel eindelijk naar de wei
Zaterdag gaat ze dan uiteindelijk toch naar mijn buitenrij vriendin en mag daar tot oktober blijven.
Het is dan wel geen groot stuk maar als alles goed gaat komt er wel een Atje bij haar staan van 26 jaartjes oud.
Dus met zijn 2tje of helaas alleen als Shy weer eens echt de merrie uithangt maar wel tegenover haar vriendin en nog 15 andere ofzo

Ben erg benieuwd hoe het zal gaan, ik hoop echt dat ze lief is voor het Atje

Verder heb ik vanaf donderdag tot zondag een draver die bij mij op stal staat te rijden.
Staat wel op ijzers maar ik mag wel mijn boomloze zadel erop leggen.
Is weer eens iets anders dan dat kleine monster van mij

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:02

wij zitten net rechtsboven A'dam dus allesbehavle droog....

Afbeelding

Arabesk is nog niet eens online geweest vandaag, die wordt zeker beziggehouden met stallen scheppen

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:12

droog hier!

Anouar, jij rijd toch ook op blote voetjes endurance? Hoe bevalt je dat?

Matthanja welkom, ben benieuwd naar je endurance verhalen!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:21

Gaat prima. Ik heb nog geen problemen gehad met de hoeven en ik verwacht ze ook niet.
Ik heb natuurlijk tot nu toe alleen nog klasse 1 gereden, over twee weken gaan we voor het eerst klasse 2, 55 km.

Mocht Anouar gevoelig gaan lopen door z'n voeten dan kan ik hoefschoenen proberen, als dat niet werkt is het gewoon einde endurance. Jammer voor mij, maar het paard gaat voor. Of ik blijf eeuwig klasse 1.
IJzers komen er niet onder, hoe dan ook.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:04

ik zag voor de endurance liefhebbers nog een erg grappig t-shirt op de website van Jared Lee Een opsomming van wat je allemaal mee moet nemen onderweg

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:09

Zeker een XXXL T-shirt - of héle kleine lettertjes?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:16

tip 1: als je ooit bij Parelli in Amerika een XXL t-shirt bestelt, is het ook ECHT XXXXXXL....... ik heb er eentje en draag hem als lang nachthemd.......

Vandaag had de boer de loonwerker met een hoop graaf-en uitvlak apparatuur, een kraan en nog iets vaags op bezoek...... toen de heren aan het theedrinken waren heb ik Morrie eens met de stilstaande apparaten kennis laten maken. Morrie is panisch voor dit soort dingen, maar liet zich netjes tussen de grote monsters door squeezen en point-to-pointen..... de loonwerkers vonden het doodeng, ze kennen Morrie .......

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:23

Waren ze bang dat hij hun poezelige kwetsbare machientjes omver zou lopen ?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:29

ze waren ervan overtuigd dat ie ging trappen, maar ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat Morrie niet trapt..... en ze vonden de ruimtes waar ik Morrie tussendoor squeezde te krap..... past nooit riepen ze steeds

er was ook nog iemand met een slijper een hele oude trailer aan stukjes aan het slijpen, ipv angstig wegrennen, ging Morrie er met z'n neus bovenop staan.... wat is dat paard veranderd zeg in een jaar tijd.....

Toen ze met de kraan een container gingen takelen, mocht ik van de boer in dat weiland "spelen"..... hij had er alle vertrouwen in en trecht, de merries in het weiland ernaast hebben hun beweging wel gehad, ik kon Morrie gewoon weg yoyo-en en sideways aan het slootje laten lopen. Circling moet je in zo'n geval nooit doen, dan gaat ie blind rondjes sjezen, maar dingen waarbij ie moet nadenken en dat ging perfect, ze takelden het gevaarte zo over ons heen

Morrie was er zo moe van, in de wei viel ie meteen om en heeft z'n appeltje liggend geconsumeerd

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:22

Wauw, wat een mooi weer. Wie had dat nog gedacht
Ik heb heerlijk in de bak en in de paddock gerommeld en daarna keihard door het weiland naar achteren gescheurd

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:41

We zijn weer terug. In plaats van Lissy en Barbie ophalen, hebben we Lan en Seven naar huis gereden. Het was zo ontzettend nat. Het hield gewoon niet op met regenen, hagelen en onweren. De paarden kregen geen kans meer om droog te worden. Het bos was één kledder. En Lan kan daar nog wel lopen, maar Seven gleed alle kanten uit.

De enige die echt supervakantie heeft gehad zijn de paarden de eerste dag. We kwamen en ze kregen een gigantische wei voor zichzelf alleen. Vol gras. Dus Lan begon te vreten en hield niet meer op. Ik kreeg haar zelfs niet meer te pakken. De volgende dag zijn ze in een veel kleiner weitje (nog een stevige lap) met minder gras gezet, want het was niet verantwoord qua hoeveelheid eten. Nou ja.. de paarden zijn zich even te buiten gegaan. En wij waren vooral heel vaak héél nat.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:45

Hè bah Anya, dat is niet wat je je er van voorstelt, een "dinervakantie" voor de paarden. Het is ook waardeloos weer ook, ben gisteren ook doorwaternat gereden toen ik ging rijden. Danny had ineens alleen nog maar zijgangen .

Nou ja, je hebt nog vrij dus dan maar zonder paarden wat leuke dingen doen .

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:50

haha dinervakantie
Ja precies. Ik verzin wel wat. We gaan i.i.g. morgen of overmorgen voetballen met de paarden. Er moet toch wat van het aangevreten vet weer af. Ik ben wel blij dat ik droog ben nu i.i.g.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:17

lüllig van je vakantie Anya

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:13

Balen anya!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 00:17

*hips* teveel gezopen

Kees, Moniek, Etha en Lieneke zijn er. Ik ben maar afgetaaid voordat ik weer in de bosjes beland met Etha.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 00:23

Morrie schreef:
wij zitten net rechtsboven A'dam dus allesbehavle droog....

Afbeelding

Arabesk is nog niet eens online geweest vandaag, die wordt zeker beziggehouden met stallen scheppen

ik zat droog

Het regende af en toe en daarom was ik 's ochtends begonnen met het schoonmaken van de keuken . Over het aanrechtblad en alles daarop en de keukenkastjes deed ik al 1,5 uur...
De puppies pissen de hele gang onder en het haar waait vervolgens in die zeik....

Verder heb ik Bella bekapt... , 2 uur lang. Lange hoeven, want had ijzers onder. Heb uren staan pielen om die sh it nagels eruit te wurmen...
Ze staat nu weer knap op dr pootjes.