De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:23

Nienke: Hoe gaat het met Bruut z'n maatje, is het stuk uitloop groot genoeg voor z'n 2-tjes . En fijn dat het naar je zin is.

Wendy: Wanneer ik er tijd voor maak, meestal 's zomers, kan ik ook werkelijk genieten van dat spul op de wei.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 00:34

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 01:04

Oop.. Bruut blijft netjes bij Det uit de buurt...en anders zorgt ze wel dat hij uit haar buurt blijft.. oftewel: " Komt dat zien, komt dat zien...Det..het paard zonder oren!!!!!!!"

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 01:13

angela88 schreef:
@ Antheman: krijg jij geen korting op de verzekering met alle kleurtjes?? Je bent zo hartstikke goed zichtbaar!!!

goed idee!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 01:14

wendytjeG schreef:
Hee, jongens, niet meteen alle bijrijders gaan afkraken, dan voel ik me ook aangesproken

Ik ben supertrots op mijn paard trouwens, hij was vandaag bij de gewone smid superbraaf!

Goed zo! Angst beetje overwonnen?

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:02

nienke07 schreef:
Oop.. Bruut blijft netjes bij Det uit de buurt...en anders zorgt ze wel dat hij uit haar buurt blijft.. oftewel: " Komt dat zien, komt dat zien...Det..het paard zonder oren!!!!!!!"

Overduidelijk een merrie

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:52

YEP!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:58

Antheman schreef:
Goed zo! Angst beetje overwonnen?

Het lijkt er wel op ja

Gisteren liep een merrie ontzettend te etteren bij de smid maar ik was niet bang. Hele overwinning dus!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 10:58

Ben blij voor je Wendy!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:00

Antheman schreef:
Ben blij voor je Wendy!

Ik heb niet de illusie dat het helemaal voorbij is, het zal vast nog eens terugkomen, maar voorlopig ben ik blij en gaan we zo door.

Ook ik heb maar weer eens een lesje afgesproken

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:52

Ik vind zelf een kudde paarden ook mooi om naar te kijken. Vooral om te zien hoe ze met elkaar omgaan en je herkent er veel dingen in terug hoe NH werkt

Maar ja als je pony het zo wel goed vind ... dan leg ik me er maar bij neer. Daarbij heb ik nu al niet altijd tijd om met eentje bezig te zijn, met 2 wordt nog lastiger. Met 2 pony's wandelen zal niet meevallen in je eentje, enz. enz. Eentje thuis laten en een hoop gehinnik aan huis zal me niet in dank worden afgenomen door de buurt.

En Isa wegbrengen naar elders ... ik weet niet of ze het wel zo leuk zal vinden ...

Heb het ooit aan Nanda gevraagd (van communiceren met je paard) en ook zij bevestigde dat Isa zichzelf helemaal niet zielig of eenzaam vindt. Hoop dat het waar is.

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:33

Overigens vandaag even opgelet (en mijn moeder ook ) ....
Ze staat continu een halve meter VOOR Harry ... ik denk dat ze ruzie hebben samen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:22

ahhh, en, wie denk je dat er toenadering gaat zoeken? Harry of Isa...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:23

sommige vrouwen zijn heel koppig, ik hoop voor Isa dat ze haar koppigheid aan de kant zet, want van harry hoeven we niet veel te verwachten....

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:00

Kinke heeft vandaag weer voor het eerst bij de andere paarden in de wei gelopen. Met 1 merrie en 1 ruin is ze al vriendjes, nu de rest nog
Het zijn echt setjes, 2 merries en 2 ruinen, en de andere ruin is stikjaloers, de alfamerrie heeft nog geen beslissing genomen..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:02

Ach die arme Isa, helemaal van de leg. Mischien komt het ook wel van de schok van de miniAnky. Ponto houd ook niet van contact met andere paarden. Hij vind het wel leuk als hij ze kan zien zolang ze maar niet bij hem in de buurt komen. Alleen voor Veseo maakt hij een uitzondering, maar ja daar is hij oppas opa voor geweest.

@nienke, krijgen we foto's te zien van Bruut in zijn nieuwe penthouse met terras. En een foto van het paard zonder oren natuurlijk }>

@ wendy, super dat het de hoefsmid is gelukt om je paard te bekappen!!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:15

@ Cooks:
U vraagt, wij draaien (ze hebben geloof ik hier al een keer gestaan, maar Bruut showen...dat laten wij ons geen twee keer vragen! )
Bruut met speelgoed:
Afbeelding
En hier één van het paard wat hier haar oren nog heeft!
Afbeelding

De rest staat HIER

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:22

Cookies schreef:
@ wendy, super dat het de hoefsmid is gelukt om je paard te bekappen!!

Het ging super. Vandaag was ik naar de hoeven aan het turen, maar was toch niet helemaal tevreden, dus heb mijn hoefmesjes maar eens tevoorschijn gehaald
Meneer heeft alleen nogal harde hoefjes, dus ik kreeg de zool nog niet helemaal zoals zou moeten.

Verder heb ik hem vandaag het zadel eens opgelegd en zijn we een stukje gaan wandelen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:23

nienke07 schreef:
@ Cooks:
U vraagt, wij draaien (ze hebben geloof ik hier al een keer gestaan, maar Bruut showen...dat laten wij ons geen twee keer vragen! )
Bruut met speelgoed:
Afbeelding
En hier één van het paard wat hier haar oren nog heeft!
Afbeelding

De rest staat HIER

Bruut is leuk!

Ziet er mooi uit zo, ideaal met die uitloop

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:28

Ziet er goed uit Nienke! Ik denk dat ik deze foto's maar eens ga showen aan manlief . Weet hij alvast hoe ik het wil hebben! Zijn het houtsnippers op grond buiten? Waarom koos je daarvoor? Ik namelijk er benieuwd of jij hét argument hebt waarmee ik manlief over kan halen tot het dumpen van houtsnippers in de "paddock to come" voor Kate en Wick. Het penthouse ziet er ook goed uit!

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:32

Zo nienke dat ziet er super uit!! Bruut mag blij zijn. Ziet ie ook wel naar uit.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:33

@Jossie: De boer had een berg van die schredder liggen... voor in de paddocks.. we hoefden het alleen maar uit te rijden... Ik weet niet zo goed of ik het jou aan zou raden... het lijkt er nu op (zoals iemand me in een ander topic reeds voorspelde) dat het weglopen van water door de schredder bemoeilijkt wordt.. Het is op moment al een aardige blubberzooi... Misschien dat het wel werkt als er een hele dikke laag ligt. Hier naast het huis ligt een laag van een halve meter......daar lijkt het wel droog (duh!). De paardjes trappen ze het laagje echter de grond in..... Ik weet het nog niet...Ik hou je op de hoogte, misschien dat ik je later beter kan helpen in je argumentatie!!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:52

Bij de mensen waar ik vorig jaar nog reed hadden ze een soort metselzand in de uitloop gedaan. Erg scherp voor de hoeven lijkt me dat, maar het bleef wel goed droog.

Bij iemand anders waar ik ook gereden heb een aantal jaar terug lagen ook houtsnippers en daar was het ook een modderzooi, maar zonder houtsnippers zou je er helemaal in weggezakt zijn. Zo'n uitloop is denk ik lastig goed te houden.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:04

nienke07 schreef:
De rest staat HIER

Zo ziet het er prima uit, maar 's winters zal het wel een heel ander plaatje geven. Waar ik meer benieuwd naar ben, is hoe de benen en hoeven het houden in de Hollandse modder, ik volg graag je bevindingen.

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:32

@ Opala, bedoel je met mok en rotstraal enzo? Zowel Son als Kate staan 24/7 buiten en op onze zandgrond wordt het ook snel blubber. Gelukkig hebben ze wel drogere stukken op te eten en te liggen, maar ze lopen ook veel door de bagger.

Son heeft nooit mok of rotstraal of iets dat komt door nattigheid gehad. Kate ook niet vorig jaar, Morgen komt de smid weer en dan hoor ik wel of het nog goed gaat allemaal. Ik moet er wel bij zeggen dat Kate haar sokken heeft (en houdt) en dat ik de hoeven iedere week teer.

Overigens zou ik ook graag minder nattigheid willen, maar in onze polder is dat geen haalbare optie. Veel op stal is de andere optie en daar passen ik en Kate voor .