[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:33

Hinniken in je oor is ook zo fijn

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:36

ja ook bij voorkeur aan de fiets zodat je niet weg kan.......

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:28

haha verkeerde topic
Laatst bijgewerkt door Shyla25 op 22-05-06 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:28

Anouar15 schreef:
Wat vinden jullie er nou van als ik een paar dagen achter elkaar niks met Anouar doe? Ik ga wel elke dag kijken of alles goed is, maar zoals met dit weer heb ik echt geen zin om iets te gaan doen. Ik voel me dan altijd zo schuldig, maar aan de andere kant wordt er in de natuur ook niks met ze gedaan

wij zijn vandaag niet eens wezen kijken..

Ik kan me het beeld precies voorstellen hoe ze nu in de wei staan; in de slagregen met hun kont in de wind..brrr

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:30

Dat huisje van m'n nicht was echt ideaal. Uitzicht op de bak, stallen en wei. Dat wil ik ook, dan kan ik tenminste steeds gaan kijken en hoef ik niet ongerust te zijn

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:37

Iemand die woensdag mee wil naar Goedhard?
Ik heb geen zin om alleen te gaan

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:47

Wat is Goedhard?

Heeft er hier iemand trouwens nog een hengst? Iemand vindt dat ik de ballen van mijn hengst er af moet halen omdat hij anders zo'n rotleven heeft. Klopt dat? Op zich kan ik me er wel wat bij voorstellen (ik... eh... ken de frustratie ) en zoals het er nu voor staat gaan z'n ballen er ook af. Maar misschien dat iemand heel andere ervaringen heeft en dat die een hengst heeft die hartstikke vrolijk is, ook al kan hij niet dekken?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:55

Ik vind het altijd een beetje sneu voor een hengst dat ze de meest van tijd alleen staan en niet lekker in de groep kunnen.

www.goedhard.nl
Ik moet een nieuwe rijbroek kopen en van die korven voor in m'n beugels

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:56

welnee ik heb een hengstje en hier in baarle staan ook allemaal hengstjes

zet een leuke ruin of hengst bij hem en hij is gelukkig

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:59

Ik heb gisteren zo'n mooie film gezien over arabieren (oke, het was niet bepaald een naturals film)
Als ik er nog een dier bij kan hebben wordt het toch maar weer een arabier en geen ezel

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:02

Arabesk schreef:
welnee ik heb een hengstje en hier in baarle staan ook allemaal hengstjes

zet een leuke ruin of hengst bij hem en hij is gelukkig

NOG een paard???
Eh...
En als ik dat niet kan betalen?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:04

*uh * met een ruin erbij moet je oppassen.....

Rubin heeft jaren bij Norbert gelopen, tot een kwaaie dag, vreselijk knokpartij, beiden moesten dichtgenaaid worden en ze konden nooit meer samen, ook niet in span voor de wagen....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:56

Anouar15 schreef:
Iemand die woensdag mee wil naar Goedhard?
Ik heb geen zin om alleen te gaan

Wil graag mee, maar moet woensdag werken. Wil die hoofdstellen wel in het echt zien en die rijbroek lijkt me ook gaaf!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:05

Anouar15 schreef:
Ik heb gisteren zo'n mooie film gezien over arabieren (oke, het was niet bepaald een naturals film)
Als ik er nog een dier bij kan hebben wordt het toch maar weer een arabier en geen ezel

ik heb een arabische ezel

een leuke stinklander is dat niks arno?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:14

ik wil ook wel mee maar ik zit woensdag tot 18.00 uur bij de audit commissie....

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:20

Arno, wij hebben altijd veel draverhengsten op stal gehad, die dekten ook niet. Ze kunnen prima gelukkig zijn, zelfs zonder gezelschap, als ze maar voldoende beweging krijgen en daar schort het meestal aan. Ook kunnen de meeste hengsten niet in het land, daar worden ze uiteraard ook ongelukkig van, maar dat is bij jou niet aan de orde.

Een hengst moet je bezig houden, ze hebben veel uitdaging en afwisseling nodig. Dravers worden maar heel weinig gecastreerd, omdat de hengsten een prettig karakter hebben, en het hengst zijn maakt dat ze graag in de koersen willen winnen. Het zijn paarden met een innerlijke competitiedrang, en die moet je aanspreken.

Overigens zal ik de laatste zijn die mensen aanraadt een hengst te houden hoor, ik ben net Pat Parelli: andere mensen afraden ze te nemen en zelf alleen maar hengsten hebben

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:59

In Oosternijk zijn ze er simpeler mee: beneden aan de berg worden de hengsten van hun ijzers ontdaan en in een grote bak gezet, daar wordt de rangorde uitgevochten onder toeziend oog van een legertje DA's, vervolgens gaan ze de alm op, alwaar 1 x in de 2 weken iemand komt tellen, eind van de zomer komen ze naar beneden en dan zien ze wel wat er van over is..... ook een manier om hengsten te houden

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:04

@arno: tsja, mijn paard heb ik meteen laten castreren toen ik hem kocht. Mijn omstandigheden waren ook anders dan die van jou. Maar als ik zie hoe lekker hij speelt in de wei nu, denk ik niet dat het een verkeerde beslissing is geweest.
Bij Walter was het relatief ook maar een geringe ingreep omdat hij pas 2 jaar was. De kans dat hij ooit zou dekken was nihil en eenzame opsluiting was dan zijn lot. Ook willen de meeste pensionstallen geen hengsten.
Als ik Walter hengst had gelaten had ik hem ook niet het leven kunnen bieden wat hij nu heeft, op het moment waant hij zich nog wel hengst (dat besef is pas gekomen nadat zijn ballen er al lang af waren) en heeft hij veel lol met de 2 merries.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:43

Bedankt voor de tips allemaal
Nu kan ik weer gaan nadenken. Hij moet straks (nou ja... moet/mag) Vanilla dekken. Als ze dan zwanger is, wil ik ze bij elkaar in de wei laten (de hengst staat nu nog alleen, dat is wel sneu). Of kan dat dan niet? Ergens heb ik zoiets van: gewoon aankijken of het gaat en zo niet, dan kunnen ze er altijd nog af.
Een stinklander lijkt me niet zo handig, ergens heb ik het gevoel dat hij die finaal de grond in zou trappen. De plaatselijke dierenbeul heeft trouwens wel een lieve shetlander ruin naast mijn wei staan, dus misschien kan ik het wel proberen (als ik zeg dat hij GELD kan besparen door hem even bij mij te zetten, doet hij het volgens mij meteen)

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:01

De meeste hengsten kunnen wel met een ander paard in de wei, maar ik had er eentje waar dat absoluut niet bij kon, die was helemaal niet sociaal naar andere paarden. Kijk dus goed uit als je er een ander paard bij zet.

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:11

Ik vindt het eigenlijk wel zielig hoor
Eerst laten dekken en dan zijn ballen eraf.
Als hij niet weet wat hij mist is het meestal geen probleem om een hengst te ruinen maar eentje die gedekt heeft is wel moeilijker te ruinen.
Meestal veranderen ze dan juist niet van gedrag en dat is wat je meestal wilt bereiken met ruinen.

Dit is wat ik dus heb gemerkt tijdens de 9 jaar dat ik tussen de hengsten heb gelopen, het hoeft dus niet zo te zijn

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:42

spreuk van de dag:

je hebt jij-zeggers en u-zeggers
je hebt ja-knikkers en nee-doeners
je hebt jankers, schreeuwers en zwijgers.........

hoe drijf jij je zin door????

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:44

en op de achterkant van het blaadje staat dit:

wat er ook misgaat, er is altijd wel iemand die dat altijd al geweten had

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:19

wat is jouw paard een stoer ding zeg, Morrie!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:22

Leuke spreuk Morrie

Toen ik in de trein naar huis zat heb ik hele plannen gemaakt voor het rijden van vandaag (moet echt weer eens gebeuren) en nu zit ik al een uur achter de computer