[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:23

Ik moet zeggen dat ik grondwerk steeds leuker ga vinden, en het rijden steeds minder belangrijk .

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:23

Hier hetzelfde als bij promptertje. Maar dat betekent nog niet dat ik niet rijd... dan maar af en toe met het paard van een ander.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:27

Ik vind rijden heerlijk en dan vooral lange ritten in de natuur. In de bak vind ik niks aan, dan verveel ik me al na 10 minuten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:33

Bij mij komt rijden op het laatste plan, ik heb 38 jaar gereden en ik hoef niet meer zo nodig. Ik doe liever grondwerk en het verzorgen ik besteed heel veel tijd aan niets doen met mijn paard, onbegrijpelijk voor veel mensen, gewoon in een weiland zitten kijken hoe mijn paard eet....... en hij is al zo dik, hij zou moeten sporten en hongeren om die dikke grasbuik kwijt te raken.....

Nu ik meer en verder ben met de theorie van Parelli besef ik ook pas hoe levensgvaarlijk ik al die jaren buiten heb gereden en als ik sommige mensen zie rijden met rightbraind paarden die dan nog wat klappen krijgen omdat ze normaal moeten doen, krijg ik vaak kromme tenen. Daar blijft het bij tegenwoordig, ik kijk de andere kant op en zeg niets meer.....

Sporen, zwepen, ik heb ze in de schuur liggen, heb er zelfs met Morrie gebruik van moeten maken van mijn voormalige lesgeefster, evenals slof, stootteugel, bijzetten enz. enz. you name it, I've used it........

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:37

Ik was denk ik een NH'er avant la lettre, want net als met zwepen heb ik de hulpteugels altijd resoluut van de hand gewezen . Morrie, gewoon dumpen die handel, het neemt maar plek in en jij wil er toch geen andere paarden ongelukkig mee maken

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:42

Hulpteugels? Nooit mee gereden, werd in de omgeving waar ik vandaan kwam ook nauwelijks gedaan, en als je het deed werd je met de nek aangekeken

Eerlijk gezegd keek ik mijn ogen uit toen ik een paar jaar geleden weer met paarden begon... setjes, hulpteugels, allerlei soorten bitten etc etc.
De paardenwereld die ik gewend was, was een stuk simpeler

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:44

Citaat:
Morrie, gewoon dumpen die handel, het neemt maar plek in en jij wil er toch geen andere paarden ongelukkig mee maken

precies, daar had ik het gisteren met iemand over, die zei: verkopen, geld = geld...maar ik wil het inderdaad niet verkopen, ik stop het in zakken en breng het zelf naar de stort, als ik ooit weer eens tijd heb, het ligt er al jaren en kan er nog best een poosje blijven liggen.....

Het soort hulpteugels schijnt regiogebonden te zijn, toen ik met de jachtpaarden op een manege in Berda kwam te staan, hadden ze daar nog nooit een elastiek (halsverlenger) gezien, maar reed iedereen wel weer met een ophaaltrens, waar ik in het Gooi de enige mee was (de eigenaren van die paarden woonden al een poosje in België, dus die namen die gewoontes weer mee)

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:25

Ik heb standaard in de winter een martingaal om ook met deze wind heb ik dat (als ik zou kunnen rijden).
Dit in het geval mevrouw weer eens te rightbraight ofzo wordt.
Dit gebeurt nog wel eens, helaas

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:28

Anouar mag vanavond fotomodel zijn heb ik net bedacht. Ik ga eens een paar mooie foto's van hem maken

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:32

Mijn paard wordt ook right brained met dit weer, maar aangezien een hulpteugel niet op haar hersens in werkt, laat ik hem maar achterwege .

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:56

Mijn paard is zo veranderlijk als het weer met links en rechts brained zijn. Dat zit er in (door trauma) en gaat er niet meer uit, heb ik geaccepteerd.

Ik rijd nooit met sporen, vroeger wel, ter verfijning. Nu op hetzelfde paard alweer 2 jaar zonder omdat we dressuur hebben opgegeven.

Zweepje alleen ter verduidelijking. Eigenlijk nooit, maar zoals gister wel eventjes. Paard heeft nl vervelende gewoonte om de eend in de sloot ineens heel eng te gaan vinden en dan met haar kont voor die vrachtwagen te springen..tja die is veel minder gevaarlijk. Dan houd ik de zweep als grens..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:08

Zweepjes zijn om vervelende honden in het bos van je af te meppen (alleen lukt dat nooit)

Anouar is zo left brained (ja toch?) als maar kan. Alleen heeft hij zo eens in de twee maanden ofzo een dag dat hij alleen maar right brained is. Ik laat hem dan maar lekker staan, de volgende dag is het weer over

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:57

Ik ben nu al een tijdje met im aan de hand aan het lopen... ze gaat vrijdag naar de kliniek... ben benieuwd wat het is.

Gisteren besloot ze zelf maar een vrijheidsdressuur in onze wandeling te brengen. Ze was namelijk een beetje druk en toen ik een beetje kwaad werd omdat ze maar door bleef drammen vond mevrouw het nodig mij even duidelijk te maken dat ik m'n mond moest houden. Oftewel ze begon te steigeren (dit heeft ze in die 8 jaar pas 1x keer gedaan) en te bokken aan de hand... stomme muts. Je begrijpt natuurlijk dat ik het hier ook niet mee eens was en dat snapte ze na mijn reactie wel, haha

Je moet begrijpen dat er wel een reden was voor haar gedrag (dat het absoluut niet goed praat) maar stel je eens voor.. je bent een merrie die eigenlijk op dit moment continue hengstig is en je gaat buiten wandelen, terwijl Duindigt op 200 meter afstand ligt. Gisteren was er een jubileumdag, oftewel er waren een 100 a 200 hengsten op het terrein van Duindigt aanwezig... tsja, wat moet een mooie hengstige merrie dan mij? Als ze heel wat mannen op 1 min. rennen kan vinden?

Jammer dat ik geen foto kon maken.. want het zag er wel heeeel mooi uit!

Stoute im..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:59

Is Nederland nou echt het enige land waar het een heel jaar door herfst is
Ik ben het zo zat met dit weer.
Kom ik bij Anouar begint het me een partij te plensen en te onweren. Aangezien Anouar de regen de vorige keer niet erg vond en het nu ook niet erg leek te vinden (ik zag hem alleen maar eten in de verte) heb ik hem lekker laten staan en ben ik weer naar huis gegaan

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:59

ik rijd altijd met een carrotstick om te kunnen sturen ik raak Morrie daarbij niet eens aan maar wijs hem de weg, m'n armen zijn daarvoor te kort.....

krijg net een smsje van arabesk, er is in Baarle Nassau een grote boom op iemands auto gevallen, ze valt dus weer met haar neus in de *uh* boter.....

Ik fietste net met Morrie in een vliegende storm, duikt ie ineens het gras in, dan word je ook gelanceerd zeg....... scheelde weinig of ik dook de prutsloot in

Was gelukkig net voor de stortbui binnen dit keer.....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:00

En nu het ergste van allemaal.
Ik ben twee seconden thuis en de lucht trekt helemaal open Ze doen het gewoon om mij te pesten, wedden dat als ik naar buiten loop het binnen notime weer plenst.

Sorry, ik raak geloof ik gefrustreerd

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:01

het plenst hier nog en ik heb een kwartier zitten bellen in de auto, ben naar huis gereden, en zit nu alweer 10 min, achter de pc

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:03

Wat vinden jullie er nou van als ik een paar dagen achter elkaar niks met Anouar doe? Ik ga wel elke dag kijken of alles goed is, maar zoals met dit weer heb ik echt geen zin om iets te gaan doen. Ik voel me dan altijd zo schuldig, maar aan de andere kant wordt er in de natuur ook niks met ze gedaan

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:05

ik doe altijd een beetje grondwerk en poets hem vluchtig, meer om te checken of ie nog heel is, haal hem uit de wei en breng hem terug, dan ben ik toch doorgaans wel 2 uur zoet

Ik heb morgen en overmogen weinig tijd voor Morrie. 's Avonds wil ik niet naar stal en ik heb tot laat vergaderingen en audits...... dan is ie dus echt vrij, alleen maar ophalen, eten en weer terugbrengen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:08

Ik haal hem dan niet eens op. Ik breng een kruiwagen met hooi, knuffel en kroel even en controleer of alles nog heel is en dan ga ik weer weg.

Ik rij nu een stuk minder dan vorig jaar en hij heeft steeds mooiere waardes bij de endurance, dus wat dat betreft maakt het denk ik niet veel uit dat we wat minder rijden.
Als het mooi weer wordt ga ik wel meer rijden

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:15

als het mooi weer wordt.... if pigs could fly......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:27

Ik hoef lekker nog maar 1 dagje naar school deze week. Wat ben ik toch blij dat ik nog op school zit

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:29

ik nog 2 dagen,maar wel 2 hele zware dagen.....waar heel veel vanaf hangt voor de toekomst

weet je wat er gebeurt als je je paard inz'n gezicht niest (per ongeluk)..... dan proest ie terug.... en dan wordt m'n bril héél erg smerig, zie ik net......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:30

Dat doen ze ook als je niet in hun gezicht niest hoor

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:32

ja aan de fiets, dan draait ie naar me toe en gaat es lekker lopen proesten, dan weet ie dat ik niet weg kan draaien maar doorgaans proest ie nooit in m'n gezicht...... ik nies meestal ook niet in zijn gezicht, maar hij schoot er zo uit vanmiddag ......