De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:01

Ik vind het niet overdreven eerlijk gezegd.
Als zij dat wel vinden, weet je meteen wel wat voor vlees je in de kuip hebt

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 11:29

Isapaardje schreef:
Antheman schreef:
Sta je er nog wel achter?

Eh nee na gisteravond laat niet meer.

Isapaardje schreef:
Hmm afgesloten telefoonnummer ...
Dus maar even wat op papier gezet. Maar eh, is dit niet te overdreven cq mutsig?

EHHHH???????

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:49

Antheman schreef:
Hmm afgesloten telefoonnummer ...
Dus maar even wat op papier gezet.

EHHHH???????

Neem aan dat de ehhh??? hierop slaat

Ja dat had ik dus ook ....
Ik heb gisteren een telefoonnummer gekregen dat dus niet werkt (en het is zo'n handig nummer dat kan ze niet verkeerd hebben doorgegeven haha). Aangezien ze dus morgen komt, en ik haar niet kan bereiken, mag ze de pony even komen aaien en dan het contractje mee naar huis nemen .....

Haha en dan te denken dat ik vroeger gewoon op de pony's die ik verzorgde sprong, zonder al de poespas erom heen.

Maar nadeel is dat ik mede vanwege het huifbed waar ik bestuurslid ben ook en ook met de verzekering van oa vrijwilligers en pony's te maken heb gehad, weet hoe enorm vervelend een verzekering kan doen. Ik ben en blijf verantwoordelijk voor alles wat mijn pony doet ... stel het kind valt ongelukkig ... dan wil ik niet levenslang opdraaien voor kosten ; we leven in zo'n rare tijd tegenwoordig

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:52

Oh ja en heb er nog even bijgezet:
Rijden met (veiligheids)cap verplicht !!!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 11:56

Volgens mij wil je helemaal geen bijrijder.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:11

Ik zit ook wel eens over een bijrijder te denken, maar ik ben ook een pietje precies en begin er daarom denk ik maar niet aan...Ook omdat ik de verzekeringen in DL niet helemaal snap... het blijft toch in het duits he??

Van de andere kant wil ik eigenlijk wel dat Witte ook gereden gaat worden door iemand die op een hoger niveau als ikzelf rij, zodat ie dat ook onder de knie houdt.... (hij heeft M2 dressuur gelopen). Misschien over een tijdje, we zijn toch van plan om te verhuizen, misschien weer terug naar NL, dus zien we dan wel weer...

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:51

Antheman schreef:
Volgens mij wil je helemaal geen bijrijder.

Eigenlijk niet nee ... maar probleem is dat ik Isabella zelf niet kan inrijden.

Ik heb zelf wel geen kinderen maar Remco's zus en meerdere van mijn nichtjes wel en die zeuren al zolang om paardje te mogen rijden. Ze zitten er wel eens op, maar ik vind het wat "link". En van die kinderen vind ik het niet erg als ze met Isabella bezig zouden zijn ... is toch wat meer "eigen" ook.

Maar het zou sowieso wat goed zijn voor de pony ook om wat meer gymnastische beweging te krijgen dan alleen wandelen en voor de kar lopen. Dat kun je ook wel met de lange lijnen, maar heel vaak begrijp noch ik noch de pony waar we mee bezig zijn

Hoe dan ook; het leek me handig als ze bereden werd, maar inmiddels twijfel ik dus heel erg of ik wel zo'n tiener over de vloer wil hebben

Wie weet is morgen alles anders hahaha

PS Ze vroeg gisteren ook of ik wel een BIT had .... ja dat heb ik wel, maar het kwam er ook zo uit als of dat noodzakelijk is voor het rijden

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:27

ik heb hier eigenlijk maar een antwoord op: liever goed gewandeld als slecht bereden. buren van mij hebben twee shetjes en wat sommige van hun verzorgmeisjes ermee uit vreten.....

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:12

jackie schreef:
ik heb hier eigenlijk maar een antwoord op: liever goed gewandeld als slecht bereden. buren van mij hebben twee shetjes en wat sommige van hun verzorgmeisjes ermee uit vreten.....

Precies, ik heb nogal eens van die meisjes voorbij zien crossen met die beestjes. Echt schandalig.
IP, je (aankomend) verzorgstertje mag alleen rijden als jij erbij bent. Mag ze wel verzorgen als jij er niet bent? Dat vraagt om stiekum rijden bij zo'n jong meisje.

Ik heb net mijn verzorgster eruit gezet. Ze kwam onderhand nog maar 1x in de 3 weken en toen ik vertelde dat Ponto ziek was heeft ze een maand nix van zich laten horen en is ook niet geweest. Dat steekt nogal. Geen telefoontje, geen smsje, mailtje of wat dan ook om te informeren hoe het met Ponto ging.

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:42

Het begon al fantastisch maar niet heus.

Ik was om 12.30 uur thuis van mijn werk, Isabella voeren, zit ik net achter de pc met de eerste hap brood in mijn mond ... dingdong.

Wie kan het zijn? .... een meisje met rijlaarzen en cap voor de deur. Eh, hadden wij niet morgen afgesproken.
Ja maar ze kon niet meer wachten om te kunnen rijden.

Nou moe ... ik ben niet iemand die dan zo'n kind dat warm is van fietsen gelijk de deur wijst, maar leuk is anders.

Snel mijn brood naar binnen gepropt, andere kleding aan en samen naar de pony toe. Isa zag me en begroette me met een warme knor. Waarop dat meisje verschrikt opkijkt ... wat is dat nou?! Die had nog nooit een knorrend paard gehoord dus ... dacht dat er een beer ergens zat
Isa van het hooi weggehaald wat haar al niet zinde (net als dat ik een boterham moest laten liggen)

Afijn ik al wat lopen uithoren. De manege waar ze reed is zo'n stamp maar raak manege en anders geef je ze maar een tik. Nou gelukkig was dit meisje niet zo, althans dat stampen wel, die zweep niet.

Isabella was niet gediend van die porren in haar ribben. Hoe ik ook probeerde haar bij te brengen hoe ik graag had dat ze reed, het werkte niet. Dan weer een ruk in de mond bij het zgn. afwenden. Dan een ruk aan de teugels bij het aansporen (ja dat werkt niet want Isabella is heel gevoelig in de mond dus die stopt bij de minste druk en kon die combinatie niet rijmen). Nee dit was dus niets ...
Haar later toch even een zweepje gegeven omdat ik hoopte van het gestamp af te zijn. Haar ook nog uitgelegd wat NH inhoudt, maar dat vond ze maar niets. Communiceren met een paard dat kon ze niet plaatsen ... je moest ze goed africhten en daar was zij toch voor

Afijn ik liet haar maar eens heen modderen. Isabella reageerde overigens goed op mijn gedachten hahaha, was flauw, maar voordat ik haar vroeg wat te doen (afwenden of halthouden) had Isa het al uitgevoerd. Kind begreep niets van mijn verhaal over gedachten aanvoelen. Pony had niets te willen.

Moet zeggen dat Isabella keurig haar best deed, in het begin haar evenwicht erg zocht maar na een kwartier dat al aardig had gevonden. Kind wilde draven ... NEE dat mag niet van mij.
Afijn ik kijk even niet en zit ze in draf. Ja ze ging er zo maar ineens vandoor. (echt niet ... zeker weten ik hoorde dat ze haar zat op te jutten).

En of ze aub toch niet iedere dag kon komen want anders kon ze haar niet goed africhten. Ze had op marktplaats al naar een zadeltje gekeken ook .... nou nee dank je wel. Dit wordt me te gortig ....

Ik vond het getrek en gepluk in die mond niets, en dat gestamp al helemaal niet. Maar vooral het toch in draf gaan terwijl ik paar keer heb gezegd dit niet te willen.

Nee jullie hadden helemaal gelijk ... een bijrijdster is helemaal niets voor mij.

Ik hou het maar op
beter goed gewandeld dan slecht gereden

Nu nog er van af zien te komen he ... ze wilde de cap al bij ons laten.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:01

hahahaha, arme Isa, ik zie het al helemaal voor me (en arme Ingrid

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:22

Haha, Ik denk dat Isa je dankbaar is!!!!

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:23

Och jee... wat een gedoe zeg. Hoe krijg je nou met goed fatsoen zo'n anky-in-de-dop weg bij Isa, zeker als dat capje er nog ligt...
Succes!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:11

verbrand de cap ritueel en doe de deur niet meer open voor meisjes in rijlaarzen en rijbroek........

precies wat ik dacht. stoom komt mijn neusgaten uit bij zo'n verhaal. Isabella is toch geen fiets dat je af kunt raggen. en wat nou africhten. ze gaat maar eens leren paardrijden. bijdehand rotjong.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:40

Ik was er al bang voor. Gelukkig dat je het zelf gezien hebt want sommige kunnen zich echt leuk voor doen. Eruit met die Anky in spe!

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:03

Weer wat geleerd. Sommige dingen kun je van kinderen niet verwachten

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:44

Hihi nou ik heb al afgebeld. Het leek me sowieso een ADHD familie zeg toen ik de moeder aan de lijn had.

Maar voorlopig maak ik toch maar even de tuigenkast op slot (ze had tenslotte alle kasten opgemaakt (wat zit hier in; zitten hier de borstel in, hee wat zijn dit voor klompen (de schoenen dus), en waar dient dit mes voor, enz. enz. Gek werd ik er van )

Maar paardenklompen vond ik wel een aardig woord

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:50

Jossie schreef:
Och jee... wat een gedoe zeg. Hoe krijg je nou met goed fatsoen zo'n anky-in-de-dop weg bij Isa, zeker als dat capje er nog ligt...
Succes!

Nee capje is thuis ... maar of ik er na het telefoontje vanaf ben betwijfel ik dus ten zeerste. Zeker ook omdat ze in de buurt woont en je kunt van achteren via het hooiland de wei wel bereiken ... mensen komen er tenslotte ook ongevraagd voeren zo he ....

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:26

Oh Ingrid ,wat heb je je op je hals gehaald.....

En Cookies; zit je dan met je roze touwhalster
Maar gelukkig geen ongeinteresserde Penny

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:27

opala schreef:
Weer wat geleerd. Sommige dingen kun je van kinderen niet verwachten

NIET?

Nou ik wel hoor!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:27

Cookies schreef:
Ik was er al bang voor. Gelukkig dat je het zelf gezien hebt want sommige kunnen zich echt leuk voor doen. Eruit met die Anky in spe!

Jij en Bob slapen weer gescheiden ??

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:29

angela88 schreef:
Ik zit ook wel eens over een bijrijder te denken, maar ik ben ook een pietje precies en begin er daarom denk ik maar niet aan...Ook omdat ik de verzekeringen in DL niet helemaal snap... het blijft toch in het duits he??

Van de andere kant wil ik eigenlijk wel dat Witte ook gereden gaat worden door iemand die op een hoger niveau als ikzelf rij, zodat ie dat ook onder de knie houdt.... (hij heeft M2 dressuur gelopen). Misschien over een tijdje, we zijn toch van plan om te verhuizen, misschien weer terug naar NL, dus zien we dan wel weer...

Ruilen
De Bilt is heel mooi hoor!

Mijn Penny krijgen jullie lekker niet

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:33

Am...Deb rekenen we natuurlijk niet tot de 'bijrijders/verzorgers' Deb is MEERIJDER en zowiezo met niets te vergelijken!! Goud waard, die meid!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:38

nienke07 schreef:
Am...Deb rekenen we natuurlijk niet tot de 'bijrijders/verzorgers' Deb is MEERIJDER en zowiezo met niets te vergelijken!! Goud waard, die meid!

Precies!!!!

Weet je wat ze zei:
We hebben t zadel samen gekocht ,dat weten jullie ondertussen wel:
Ik ben nogal hardnekkig dus je zit nog wel even aan me vast
Helemaal niet erg!

Deb is nooit bijrijder geweest ,.altijd meerijder!

Wat ik vandaag met Andor heb gedaan: ik bestook jullie gewoon met mijn verhalen:

ik heb in de BAK gereden, oei oei
We hebben een loeizware bak, maar we hebben een bak!

Veel stapwerk ,circeltjes, slangevoltes etc gedaan. Bij de voltes rechtsom in draf smeert hij hem. Neem ik hem terug in stap ,dan lukt het hem wel.
De lesgeefster gaf ook aan dat hij echt heel scheef is. ze zag het aan zijn loopje.

Ik ga dus maar een osteopaat zoeken. Iemand een idee voor M- NL?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:45

Is Andor niet dat paard van je die al eens eerder behandeld is geweest een tijd terug? Of was dat Merrit.