[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:59

On-ge-lo-fe-lijk!!!
Ik heb deze ochtend mijn HE-LE huis opgeruimd! Zelfs de WC is schoon!!!
Poeh wat voelt dat fijn!
Wat een gedoe trouwens met dat ruiterrijbewijs. Bah, moet ik dat straks ook al halen... en ook nog papieren voor Vanilla regelen... alleen maar omdat iemand ergens voor z'n werk 40 uur per week regeltjes moet verzinnen...

Maar goed, nu ga ik naar de paarden om het weiland op te ruimen... volgens mij is dit een van de zeldzame momenten dat mijn huis schoner is dan het weiland Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:51

wat me vanmorgen opviel toen Morrie naar me toe kwam lopen en er een paar achteraan kwamen, is dat Morrie aan de zijkanten plat is, je ziet zelfs ribben (zie de foto'svan gisteren ) terwijl die anderen eruit zien alsof ze een regenton ingeslikt hebben, met een aan 2 kanten uitpuilende buik.....

Zouden die lui die dat onderzoek naar koudbloeden en voer gedaan hebben dan toch gelijk hebben? Dat gras niet genoeg is om een koudbloed te onderhouden.....????
Morrie is de enige koudbloed in dat land..... en de enige die 2 x per dag mineralenbrok krijgt, de rest krijgt fastfood na gedane arbeid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:00

Zou kunnen morrie.
Hoe is hij bovenin de flanken, vóór de heupen? Is hij daar ook wat ingevallen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:11

yep, alleen eronder hangt een buik, maar dat zijn volle darmen, toen ie in Lunteren 3 dagen op stal stond, was ie sportmodel.....

Moraal: haal een paard nooit weg uit z'n natuurlijke omgeving, importeer geen paarden uit het buitenland, laat ze waar ze horen, daar ben inmiddels heilig van overtuigd...

Ijslanders hebben op Ijsland namelijk nooit eczeem, Haflingers in Oostenrijk ook niet en wat ik van mensen met Norikers hoor, hebben er veel grote moeite ze gezond te houden en geen regulier DA die een zinnig advies kan geven.....

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:14

Nou ik ben weer terug, we hebben ruim 3 uur gereden en het was super weer Haha!

Onderweg nog een groep ruiters tegengekomen, was er een vrouw van der paard op de weg gevallen.
Ambulanse kwam al, wat denk je meerendeel van de ruiters uit de groep waren onder de 18 en bijna niemand had een cap op

Ik kwam ook een bekende tegen, waren we de paardjes ff aan het laten grazen omdat we niet verder konden vanwege het ongeluk, zegt 1 meisje die mij al bekend voor kwam "he jij bent Randy" Ja
Grappig de wereld is toch klein Knipoog

Trailer laden ging trouwens echt perfect, ze wou alleen wel aan de linker kant staan ipv de normale rechter, wat bleek zo rijden we ook altijd buiten.
Terugweg ook makkelijk erop, dus wij gaan naar Katwijk Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:21

Toppie Shayla!!
Wat hebben ze met het paard van die vrouw gedaan toen ze met de ambulance meeging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:09

Sowieso is het zo dat als paarden veel ruwvoer tot bij alleen ruwvoer eten dat de buik uitzet en dan met name rechts is die 'ruwvoerbuik' duidelijk. Althans, ik weet voor 99.9% dat ik dat ooit nog las in een Paardenboekje uit de bieb.

Gelukkig dat het trailerladen goed ging Shyla, wat vreselijk; met de ambulance mee. Bah, moet aan dat soort dingen niet meer denken; ook al is het risico behoorlijk groot als je rijdt ..

@ Arno; Jaaa. Ik heb ook schoongemaakt. Alleen m'n kamer dan Schijnheilig . Maargoed, ben ik ook ruim 2 uur zoet mee, alles stofzuigen en alles afnemen, dus m'n kast en planken leeghalen, dan nog de kattenbak schoonmaken. Even hard werken; Maar daarna alles lekker fris en schoon; altijd hard nodig na een week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:11

Overigens Morrie, dat wat jij beschrijft heeft Katie ook. Alleen bij Keet heb ik nog nooit één rib gezien Haha!
Maar de Arabieren van stal hebben allemaal echt een opblaasbuik incl. speknek, Katie is gewoon aan alle kanten goed gevuld; Bij der flanken, enorm front en een dikke kont Cool . Der hals is trouwens ook geen speknek integendeel tot de rest

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:19

Morrie had mazzel, ipv op m'n balkon in de zon liggen, ben ik naar de wei gefietst, heb Morrie in een vette wei geplant en ben erbij gaan liggen, heeft ie anderhalf uur kunnen vreten......
Hij vindt het altijd raar als ik ga liggen, dan komt ie steeds kijken en vandaag ging ie zo staan grazen dat ik in de schaduw lag..... sukkel....

Ik werd wakker toen ie z'n appel uit m'n broekzak aan het vissen was....... en dan die onschuldige kop als ik ineens opkijk Cool

Over een uurtje mag ie nog een uur grazen..... en dan de hele week weer niet, ze worden o/p z'n vroegst donderdag verkampt en in denk dat ie het zelfs rekt tot het weekend en er staat nu al niets meer Huilen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:50

Ik heb opeens het gevoel dat ik een cap wil kopen.
Maar dan wel een mooie:
Afbeelding

Ik ben er verliefd op,maar het nadeel is dat ie 100 euro kost... Boos!
(en dat heb ik er dan weer net niet voor over...)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:51

ik heb nog een goudkleurige casco master liggen..... zal hem toch nooit meer dragen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:01

Morrie schreef:
ik heb nog een goudkleurige casco master liggen..... zal hem toch nooit meer dragen

Fotootje???
Maat??
Verstelbaar??
kwantakosta??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:05

ding ligt in de schuur en ik heb eten op staan....dus geen foto

Afbeelding

maat M 57-60 cm

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:26

zoooo, ik ben ook weer thuis. we zijn vanmorgen tot een opzienbarende ontdekking gekomen...dat paard van mijn vriendin is een........springpaard!!!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:32

Een springpaard?? Hoezo dat, is ie overal overheen gesprongen. Ik heb alleen graafpaarden. Huilen

@morrie mijn vader heeft die bullsnaps die jij bedoelt aan zijn halstertouwen zitten. Ik vind het maar rotdingen. Ik krijg ze niet open. Slechte motoriek ofzo denk ik Clown

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:42

hij werd eerst gelongeerd, met toen een paar balkjes op de grond en daarnaast stonden 2 lage hindernisjes, die sprong ie zonder problemen, links- en rechtsom Haha!
met haar instructrice had ze wel eens geprobeerd haar paard een hindernisje te laten nemen, maar dat lukte totaal niet terwijl vanmorgen dus overduidelijk was dat het dier ooit zo getraind is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:56

Dat ie het kan en doet, wil toch niet zeggen dat ie daar dan ook speciaal voor getraind is?

Laatst nog was ik met Jovi balkjes aan 't lopen (aan de lange lijn). Uit zichzelf nam ze een hindernis die een eindje verderop stond. Ze vindt springen leuk, maar dat maakt haar nog geen springpaard en ze is ook niet als zodanig getraind in het verleden. Tong uitsteken

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:11

Haha, Volare is ook niet getraind als springpaard. Toen ik hem meenam, zeiden ze: één draadje is genoeg, daar blijft hij wel achter.
Ik had toen een omheining van 1 meter hoog, bestaande uit 2 linten. Daar had ik hem ingezet, ik vertrouwde het niet en dus had ik een paar palen die 1,6 meter uit de grond steken gekocht. Had ik dat draadje gespannen terwijl hij nog aan de andere kant stond (kon even niet anders) dus ik liep met hem naar het draad toe, duwde het omlaag en liet zien dat je er overheen kunt stappen. Dat vond hij maar eng. Toen even met hem wat afstand genomen, omgedraaid, er naar toe gerend en er overheen gesprongen. Hij sprong meteen mee, je zag hem even omkijken met zo'n blik van: "weer wat geleerd!" Zonder ook maar even vaart te verminderen rende hij door, om over het hek te springen (het draadje op 1.60 meter hing nog slap). Gelukkig stond er overal gras, dus kon ik hem makkelijk vangen. Hij is nog iets van 3 keer er overheen gesprongen voordat ik het draadje strak had staan Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:00

Tinkerloos schreef:
Toppie Shayla!!
Wat hebben ze met het paard van die vrouw gedaan toen ze met de ambulance meeging?

wat maak jij nou weer van me naam Tong uitsteken

Verder heb ik geen idee wat er met het paard is gedaan, wij reden weer verder toen de mensen eindelijk de weg vrij hadden gemaakt. Wij kwamen de ambulance tegen op de weg naar het ongeluk.

Die cap heb ik vandaag nog gezien, ech heel mooi die kleur.
Tja ik wil een nieuwe blauwe Bloos

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:01

Ach..1 a teveel.. Bloos

Hoe vinden jullie mijn nieuwe zelfgefabriceerde avatar? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:04

Leuk, TL!
Alleen het zadel met boom ben ik het niet mee eens. Tong uitsteken Heeft imo ook niets met natural te maken. Knipoog Maar voor de rest leuke avatar!

Edit: en het verschil tussen een zweep en wortelstok zie ik ook niet? Het verschil zit 'm in het gebruik, toch? Ga je ermee slaan of is het een verlengstuk van je arm? Voor mij is het 't laatste.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-06 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:05

Dat komt omdat ik voor het boomloos gebeuren ben.
(rij ook boomloos)
Dan krijg je dat hé.. Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:08

Tsja, wat is natural en wat niet. Ik vind een zweep dus weer wel natural, een touwhalster niet altijd en een hackamore al helemaal niet...

Oh ja, de NH-dag was weer leuk Haha!
Alleen josien van der poel is voor mij in ieder geval enorm door de mand gevallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:12

Vertel...!
Ik heb haar ook een keer gezien en was niet bepaald onder de indruk, integendeel.

(Is Bokt bij jullie ook zo traag, of ligt dat aan mijn PC?)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:15

ja ik ben ook benieuwd naar josien, heb een tijd terug veel kontakt met haar gehad. En dat klonk wle goed, maar heb haar nooit zelf bezig gezien.