[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:45

ja ik ook, draai die kraan es dicht daarboven...... ik wil naar Morrie.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:50

Het is hier geen slecht weer, dus ik stap zo op de fiets naar walter in zijn zwembad

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:53

hier is het half bewolkt en nog droog dus ik stap ook in de auto even kijken wat voor modderpoel het is bij siets!

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:11

Anouar15 schreef:
Raken jullie nou ook zo vrezelijk geiriteerd door de wind of ben ik de enige?
Ik word er helemaal kriegel en chagrijnig van

Ik ben altijd blij als het hard waait, da's het beste weer voor mn eczeemknollie

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:12

Ik heb m'n regenlaarzen uit de schuur gevist en ga nu gehuld in regenpak met paraplu naar stal

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:25

ik denk dat ik maar een waadpak ga opzoeken.... en een snorkel....

het wordt echt niet meer droog hier vandaag, de regen blijft gewoon hangen bij het Gooimeer denk ik

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:07

Het is droog, al een tijdje

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:50

Vandaag een hele lange rit gemaakt. Viel me 100% mee hoe braaf Arabel was. We hadden onze dipjes afgelopen week al gehad natuurlijk. We hebben zelfs rustig gegallopperd!
Shaomi was drukker!

Zijn een hele tijd onderweg geweest, en op het laatst natuurlijk kletsnat geregend, jak. 1 van de jonge paarden in de kudde heeft ineens de beide staarten van onze paarden opgegeten. Zitten we lekker mee hangen nu nog 3 sliertjes aan! Dus gelijk even wat stinkspul erin gespoten, goh daar wordt je echt niet goed van. Wat een stank! Hoop dat het 2,5 jarige monster er nu af blijft.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:16

ik heb zelfs een klein stukje gereden.... in de polder, moest een side pull uitproberen,wat een onding, niet mijn keuze optoming, dan is een touwhalster een stuk stabieler en duidelijker.... nou ja met en lang teugeltje en een stick komen we er ook wel

ik zag nog ergens iets gebeuren waar mijn tene krom van gingen staan: stond iemand bij een hek om een paard te halen, paard rent in volle galop bij haar weg.... dat lijkt me vreselijk..... even staan praten, bleek dis bekend patroon te zijn en ze ging hem vangen, want je verlaat de wei niet zonder paard.... tuurlijk....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:59

Vandaag had ik mijn eerste Wimles, zoals dat in Wageningen genoemd wordt

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 23:01

Ik heb me vandaag van een paard laten vallen. Blijkbaar had ik toch geen toestemming om op te stijgen, zoals ik al dacht.
Baasje dacht dat het wel goed zou gaan, niet dus

Mijn rug doet auw....

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 23:08

Hoe was het Arabesk ?

Au Wendy, helemaal niet fijn . Wat gebeurde er precies?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 23:12

Het ging wel lekker! Voor het eerst sinds tien jaar weer eens echt les gehad . Ga denk ik een keer een week naar Wim Vonck. Ik heb toch geen vent om mee op vakantie te gaan, ga ik mezelf lekker een week daar vermaken.

Wendy, hoe merkte je dan al dat je geen toestemming had?

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 07:16

Als Shy niet komt ga ik zeker nietmeer naar haar toe, of ze komt en we gaan wat leuk doen of niet.
Als ze eerst niet komt en na 10 min wel dan gaan we alleen maar lekker grazen bv.
Anders gaan we meestal eerst lekker rijden ontspannen en dan grazen
Ach ik hoop echt dat ze eind van de week naar buiten kan, de heks van de wei heeft nogsteeds niet gebeld

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 07:51

Goeiemorgen. Ik ben weer thuis, moet zo naar school.

Lijkt mij ook wel wat, zo'n huisje met uitzicht op de paarden

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 07:56

@Ara als je het nieuwe level 2 even bekijkt, dan weet je wanneer je toestemming hebt en wannneer niet......

*aarrgghh* weer een zieltje gewonnen voor Wim, die zal vast wel andere ideeen hebben over toestemming enzo......

ik ben zo ziek als een hond, maar moet toch naar m'n werk: belangrijke week: KCE audits en veiligheidsenquetes

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:09

Het is het paardje van een vriendin van me. Leuk dier, maar nogal onzeker.
Ze is ingereden op de balingehof op 8-jarige leeftijd. Op de een of andere manier leg je gewoon snel te veel druk op haar.
De bedoeling was dat ik het paard wat extra aandacht zou geven en rijden als de eigenaresse op vakantie is, die gaat vrijdag weg. Rijden ga ik dus niet, maar wat borstelen en grondwerken wel.
De eigenaresse wil gewoon wat opbouwen met het paard, dat ze leert wat meer dingen te accepteren, zoals dat er af en toe iemand anders op rijdt. Dus na de vakantie gaan we er rustig mee verder.

Hoe ik merkte dat ik geen toestemming had? Ik ben heel rustig opgestegen, maar op de een of andere manier merkte ik dat haar focus niet bij mij lag, en ik het daar ook niet kon krijgen. De volgende keer ga ik bij die dingen op mijn eigen intuitie af.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:14

Citaat:
De volgende keer ga ik bij die dingen op mijn eigen intuitie af.

dat kan heel verstandig zijn, heb ik de afgelopen weken gemerkt......

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:37

Morrie schreef:
@Ara als je het nieuwe level 2 even bekijkt, dan weet je wanneer je toestemming hebt en wannneer niet......

*aarrgghh* weer een zieltje gewonnen voor Wim, die zal vast wel andere ideeen hebben over toestemming enzo......

ik ben zo ziek als een hond, maar moet toch naar m'n werk: belangrijke week: KCE audits en veiligheidsenquetes

ja hij heeft zeker andere ideeën over bepaalde dingen, maar dat geeft niet, ik ga mijn eigen weg

mijn vader zei over de KCE dat je gewoon antwoord moet geven over de dingen zoals ze zijn, verder lief lachen dom kijken.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:49

*hah* goed advies van je pa, dan weten we zekr dat de tent gesloten wordt bij ojns, ik moet het iets mooier maken dan het is, anders redden we het echt niet.......

de collega met wie ik er zit is zo'n bitch die kan niet eens lief lachen, ze kan überhaupt niet lachen

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:59

tsja mijn pappie maakt zich niet druk om die school, hij hoeft er geen twintig jaar meer te werken, hij is 58 bijna 59 met een beetje geluk kan hij over tien jaar met pensioen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:15

Zo, ik heb echt een heerlijk leerzaam weekend gehad! Ik ben op basisrijkunst voor gevorderden weekend geweest (door Anne Muller). En ik heb weer enorm veel bijgeleerd! Helaas was het wel rijden af en toe rijden in de regen, maar goed, dat was niet anders. Omdat er ook gefilmd is, was er een mooi verschil te zien tussen de eerste dag en de derde (laatste) dag. Werkpunt voor mij zijn mijn handen. Die komen bij het lichtrijden nog licht omhoog en omlaag ten opzichte van de mond van het paard, waardoor ik hem nog stoor. De rest zag er volgens Anne prima uit. We gaan dus echt vooruit!! Ik rij nog geen 3 jaar, dus ik ben best wel trots op mezelf..

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:36

Knap hoor Angela, zodra ik tijd en geld heb wil ik ook meer cursussen gaan volgen. Elke keer als ik een clinic oid van iemand bijwoon dan leer ik ook zoveel bij.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:43

3 jaar rijden is nog niet veel nee. Ik rijd vanaf mijn 8e en kan mijn handen nog steeds niet stil houden in draf Mijn benen trouwens ook niet paard blij dat ik niet met sporen rijd

Wel leuk zeg zo'n cursus en dat je echt het verschil kan zien.

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:48

Ik rij al vanaf mijn 4de dat is nu dus bijna 20 jaar
En ook mijn houding laat ten wensen over