Speciaal de lange versie voor Nienke

Ik was zenuwachtig en kreeg geen hap door mijn keel.
Op de wei liep moeders ook reuze gespannen met de peerden te sjouwen.
Ze vertelde dat Merrit al stond te kijken!
Die is echt helderziend hoor, normaal kom ik en moeders zéker niet ,zo vroeg.
Peerden stonden klaar , en we moesten even wachten op Hilde. Ik besloot naar de weg toe te lopen met Andor en Merrit bleef op het erf staan.
Bij de kruizing draaide An zich om ,tot 2 keer toe, maar toen had ik hem snel onder controle. Ik wilde een klein stukje gaan kijken en dan achter de wei weer terug, zo´n 5 minuutjes weg zeg maar.
Het rechte stukje deed meneer prima, maar het afslagje naar links, scheurde hij loeihard in draf weg en scheurde zo het erf weer op. Mijn idee was om dit in stap te doen

Hilde kwam er vrijwel direct aan. Afgestapd en kennis gemaakt,. Goede eerste indruk.
De bak in en rijden maar.
Vertelt dat we niet langer dan 3 rondjes samen door die bak komen ,omdat hij dan gaat staken. We zouden wel zien.
Ze begon direct over mijn ademhaling, die zat ook hoog op dat moment, want ik was hartstikke gespannen, doordat er een lesgever was en omdat Andor er net weer vandoor was gegaan.
Daarna begon ze over contact. Ik rij met waslijntjes en moest de teugels aannemen. Na een kleine discussie, ik vond nl dat hij vrij veel gewicht nam, zij vond dat goed, reed ik rustig verder. Vooral in stap en wat draf.
Ze zei: Andor heeft dit contact nodig!
Hij vraagt erom.
Andor moet ik dus met aanleuning rijden.
Wat ze ook zei: hij is scheef, en dat is vrijwel elk paard, maar omdat hij stram is, is hij dat waarschijnlijk dus ook in zijn hoofd!
En dat klopt, hij is soms een beetje dom...
Ze wil me helpen met het dressuurmatige ,want een soepeler paard is een paard met meer controle.
Daarna kwam moeders aan de beurt. Die stond helemaal strak van de spanningen ,nog erger dan ik.
Zij wilde direct de confrontatie aangaan en de kruizingen die zij niet doorkomt met Merrit, dan gaat hij hard en hoog bokken (of steigeren als het geen indruk maakt) Hier kan Nienke ook over mee praten

Dat ging dus supergoed!
Ze moest steeds stilstaan als meneer zo belachelijk deed. Wel met zijn hoofd in de richting die zij opwilde.
En dan na een poosje vertellen wat ze wilde en dan waren 5 stapjes voorwaarts genoeg.
Ik hoorde Merrit vreselijk schreeuwen, want wij waren de andere kant opgewandeld.
Merrit moest juist los worden gereden. Dit bevestigd mij ook dat een touwhalster dus echt niet geschikt is voor ieder paard. Mer is daar prima op te rijden ,maar Andor dus gewoon echt niet!
ook nog een opmerking: dat niet weg willen of juist terug rennen, wijst op verlatingsangst. Goh, dat wisten we nog niet

Klinkt nu wat onaardig, zo bedoel ik het niet hoor! Bevestigd ons gewoon!
De klik is er en ik heb wel vertrouwen in deze vrouw. We gaan saampjes om de 14 dagen lessen!
leuk!
Ohja, en ze was niet zó soft, waar ik een beetje bang voor was!
Want als Merrit echt niet doorliep en je had al een been hulp gegeven ,dan mocht best dat zweepje erbij.

Gelukkig maar.