[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:03

Arabesk schreef:
Off topic

De meest nutteloze foto op dit moment in mijn foto map

Afbeelding
in het kader van, waar gaat je dienblad heen op een afruimband bij de V&D

Naar een andere geheimzinnige plek in de V&D waar ze het allemaal opruimen en afwassen. Slim opgemerkt he *LOL*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:06

ik ga slapen, voor de Arnhem gangers: have fun...... en stel ff wat kritische vragen bij de clinic bitloos mennen Schijnheilig zonder mijn naam te noemen.....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:06

e_horse schreef:
Zo, hier dan het hemd van Marco Clown

Zien er prima uit die hoeven van je paard, zo te zien doet ie niets aan de hoefwand*. Heel hartelijk dank voor dat ik mee mocht kijken. Wel vraag ik mij nog af of hij nou over 4 weken weer komt of dat jij wat moet doen, hoe het verder gaat.

Edit: * ik bedoel geen mustangroll in de hoefwand of schuin afvijlen
Laatst bijgewerkt door opala op 09-09-06 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:07

Ga nog even lezen en dan ook maar eens slapen.
Truste Morrie & de rest alvast!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:08

Veel plezier Arnhem gangers, ik ga ook slapen!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:13

Veel plezier allen in Arnhem Doei!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 07:45

Arno,ik weet het niet wat dat bij volwassen paarden betekend,maar bij mijn veulen hoefde ik me er geen zorgen om te maken iig...

Iedereen veel plezier vandaag!!

Goedemorgen,ik ben gebroken..
(ik heb op de bank geslapen)
Manlief snurkt... Slapen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 07:46

Mogge!!!!!!!!
Gaaaap
*gaap krab krab*
moet het adres nog even opzoeken van stal Mansour, kan ik het intypen in de tomtom Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 08:03

haal je zuignap van je ruit en poets de ring eraf als je ergens parkeert, anders breken ze je auto ervoor open op zoek naar tomtom *ervaring*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 08:14

Goedemorgen... pff, dat was moeilijk opstaan zeg!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 08:15

voor mij niet hoor, ik heb uit kunnen slapen tot 8 uur, moet er door de weeks om half 7 uit... Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 08:36

Oei oei ik ben zo zenuwachtig voor het trailerladen en strandrijden, dat gaat vast wel mis Bloos
Pff was te vroeg wakker kan niets vinden oa ruiterrijbewijs Boos! en ben misselijk.
Shy zal wel voelen dat er iets gaat gebeuren, ik heb maar vast een 2de halster en touw meegenomen Pling

Oh ja Goede morgen Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 08:37

Goedemorgen allemaal!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 08:47

JAJAJA gevonden Haha! mijn ruiterrijbewijs Ja
Pfff nu kan ik verzekerd op pad.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 08:49

ook zonder dat je dat papierptje hebt kan je verzekerd op pad, ik neem aan dat je gewoon een WA verzekering hebt.... en bovendien sta je bij de SSR in de computer.....

en een ruiterbewijs is in NL ook nog eens niet verplicht..... nog steeds niet

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:00

ik vind het nog steeds een raar ding! dat ruiterbewijs.... stel ik heb een super moeilijk paard echt niet te houden buiten en levens gevaarlijk... ik haal mijn ruiterbewijs op het makkelijkste paard in de omgeving.... wat zegt dat over hoe ik kan rijden op mijn eigen paard?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:09

het is een verzekeringsverhaal, je bent verzekerd met een ruiterbewijs, maar iedere Nederlander is verplicht een WA verzekering (heet anders tegenwoordig) te hebben en is dus sowieso al verzekerd tegen akkefietjes met huisdieren (paard=huisdier voor de wet)

Ik denk dat de achterliggende gedachte is dat ze ooit bedacht hebben dat je alleen op ruiterpaden mag als je in het bezit bent van een ruiterbewijs, maar dat is er tot nu toe nooit door gekomen.
Evenals een rijbewijs zegt het inderdaad niets over je rijvaardigheid...... het is alleen eenindicatie dat je wel eens op een paard gezeten hebt.... en de basisbeginselen van het paardrijden kent

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:20

Wendy schreef:
Ik ben geboren in Warnsveld (ziekenhuis) en tot mijn 9de in Zuthpen gewoond (zuidwijken). Daarna tot mijne 19e in Keijenborg in de Achterhoek. En nu dus alweer 7 jaar in Enschede Lachen

Ik ben ook geboren in Warnsveld Haha! . Met mijn 1e jaar naar Gouda verhuisd en woon nu 2 jaar in Schoonhoven. Mijn oudere zus is in Zutphen geboren geloof ik daar hebben mijn ouders ook een tijd gewoond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:53

Goeiemorgeen!
Ben allang op; Alleen nu pas even op Bokt; zat/zit gezellie aan mijn Wiskunde; leuk joh Clown

@Shyla; Iig succes

Ja, dat Ruiterbewijs slaat nergens op. Ik moet 'em toch halen voordat ik naar buiten mag, gelukkig betalen m'n ouders het. Ik kan em voor 90 euro halen bij een Manege in de buurt, alleen ze doen het voor het eerst en we oefenen in het weiland daar Rolleyes ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:56

Van wie / waarom moet dat Miirthe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:06

M'n moeder.
Begon allemaal toen ik in de zomer van 2005 met een vriendin en haar 2 Arabieren, ik dus op één van de, een strandrit wou gaan maken. Was in eerste instantie goed, maar mijn moeder ging toen nadenken en vond het maar niks; idee dat ik iemand zo omver kon vliegen als we gingen galopperen of de pony ervan door schoot. Ben je daar wel verzekerd voor vroeg ze zich af, hoe zit dat eigenlijk? Ze ging het op internet opzoeken en kwam bij de site uit van het Reelaer, ja; daar kun je je RB halen en dat RB wordt daar uiteraard in de hemel geprezen en wat voor boetes allemaal wel niet mogelijk waren als het mis zou gaan met paard in het verkeer. Na het lezen ervan stond m'n moeder er iig op dat ik em eerst zou moeten halen en ik dán pas naar buiten mocht.
En ja, die 250 euro voor dat trainingsweekend zou ik dan zelf moeten bekostigen van mijn vakantiegeld, als ik zo graag buiten rijden wou.
Nouja, had ik toen even niet zo'n trek in, vond het volkomen onzin; Heb haar laten lezen dat het nog niet verplicht is en je voorlopig als je gewoon WA verzekerd bent het niet nodig is, tis gewoon voor het idee nog een verzekering er bovenop?
Maar nee, ik moet 'em halen.
Toevallig in de buurt willen ze het gaan organiseren voor 90 euro en dat geld kreeg ik toch maar -gelukkig- voor mijn eindrapport vorig jaar; Maarja, toen kwam paard ingereden thuis, vloog ik ervan af, kon ik 6 weken niet en ervaar ik het nog als 'traumatisch' om op Katie te zitten.
Waardeloos Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:09

Maargoed, vroeg of laat wordt deze leuke grap toch wel verplicht, in sommige gebieden is het nu al zo en als de tijd daar is wil ik dólgraag buitenritten maken in mooie natuurgebieden, dus dan heb ik 'em maar in ieder geval op zak Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:30

Ik heb ook mijn ruiterbewijs.
Met Femke gehaald.
(over 70 cm gesprongen) Cool
Ik had hem nodig om op de hei en op de Lage Vuursche te mogen rijden.
Da's natuurgebied,dus je hebt er een pas voor nodig,en die pas krijg je alleen op vertoon van je ruiterbewijs...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:34

Els,is dit ook een Bullsnap?:
Afbeelding Afbeelding

Angela,ik zou nog laten zien (aan jou dacht ik..) wat jachtteugels zijn:
Afbeelding Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:52

nee dat is geen bullsnap, dat heet anders, maar ik kan het even niet bedenken......

ja bij het Gooisch natuurreservaat moet je je ruiterbewijs tonen... ik heb dat ding achterin m'n zadel zitten, achter het ritsje van dat achterboogje (tip van TL geloof ik)

Ik heb hem in 1983 gehaald, toen moest je nog niet springen, was geen probleem geweest , want toen was ik jachtruiter Clown
Ongelooflijk eigenlijk, ik stap net op Morrie en na 10 meter begon ik me onbehaaglijk te voelen, ik weet dat hij halverwege gaat draven en dat wil ik dus niet, dus ors (jaja die werkt tegenwoordig) en eraf en dus maar op de grond in draf...... ik durf het echt niet meer...... als Morrie ooit moet verhuizen, zal ik een ander moeten vragen om hem er onder het zadel te brengen (trailer lukt ook al niet meer).......